Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei työttömät mene hoitoalalle?

Vierailija
21.03.2022 |

Otsikossa kysymys.
Sama humanisteille ja kaikille muille tuleville työttömille, miksi ette lähteneet hoitoalalle?
Töitä on aina varmasti jokaiselle alalla.
Muut alat eivät nykyään työllistä, lähihoitajat ja sairaanhoitajat revitään koulunpenkiltä töihin.

Kommentit (141)

Vierailija
1/141 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei hyväksytty lähihoitaja kouluun. Valis

Vierailija
2/141 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin "mennä". Toivottavasti päädyt potilaakseni, haluan vähän harjoitella jotain juttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/141 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne kerkiä, ne perustavat pieniä kittareita. 

Vierailija
4/141 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koulutusta alalle! Ei myöskän hoito alle mennä.Kaikki eivät sovellu alalle ja toiset ei tahdo. Tahdon vastaisestiko täytyisi opiskella ammatti joka ei kinosta?

Vierailija
5/141 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että kiukkuisia sairaita ihmisiä on omasta takaa, siksi. Suurin osa hoidettavista on toki mukavia, mutta olen nähnyt ja kuullut ihan tarpeekseni, myös lähihoitajilta ja hoidettavilta, jotta ei kiitos.

Vierailija
6/141 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuus han tässä on takana.

Itse ihmettelen, että mikdi hoitsut ym hoitoalansakki ei lähtenyt tekniselle alalle , mikäli hoitoalan palkkaus ei miellytä?

Vierailija
7/141 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sovellu alalle.

En pidä lapsista ja ahdistun huonokuntoisista vanhuksista ja vammaisista. Ylipäätään kaikki sairauksiin ja kuolemaan liittyvä saa mut pois tolaltani.

Inhoan myös kaikkia eritteitä ja mulla on ocd ja ahdistuneisuushäiriö. 

Oliko riittävästi syitä?

Vierailija
8/141 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sovi minulle. Näin komea mies pilaa tahtomattaan naisvaltaisen työpaikan ilmapiirin.

Vierailija
9/141 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää missään nimessä hakeko hoitoalalle! Mieluummin tapatte itsenne.

Vierailija
10/141 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koulutusta alalle! Ei myöskän hoito alle mennä.Kaikki eivät sovellu alalle ja toiset ei tahdo. Tahdon vastaisestiko täytyisi opiskella ammatti joka ei kinosta?

Ei pakko tuolle alalle mennä. Mutta toki pitää ihmisen töitä yrittää saada ja tuo on hyvä ala jolle mahdollista kouluttautua. Käytännössä kaikki meistä joutuu tekemään töitä, jotka eivät kiinnosta. Näin se yhteiskunta pyörii. 

Vierailija
11/141 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi että kiukkuisia sairaita ihmisiä on omasta takaa, siksi. Suurin osa hoidettavista on toki mukavia, mutta olen nähnyt ja kuullut ihan tarpeekseni, myös lähihoitajilta ja hoidettavilta, jotta ei kiitos.

Ei ole. Harvempi on mukava kuin ilkeä.

- Hoitaja

Vierailija
12/141 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en sovellu alalle. Minä humanistina koulutan 3 vuotta niitä tulevia hoitajia ennen kuin ne menee sinne amikseen.

Vierailija
13/141 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sovellu alalle.

En pidä lapsista ja ahdistun huonokuntoisista vanhuksista ja vammaisista. Ylipäätään kaikki sairauksiin ja kuolemaan liittyvä saa mut pois tolaltani.

Oliko riittävästi syitä?

Saattaisi ahdistukset hävitä, kun pääsisit kohtaamaan vanhoja ihmisiä, sairauksia ja sitä kuolemaakin. Luonnollisia asioita.

Mutta tosiaan, meillä on hoitoalalla jo valmiiksi vaikka minkälaista vipeltäjää, joiden hoitoon en todellakaan haluaisi läheisteni tai itseni joutuvan, eli ihan pelkän rahan vuoksi en toivo kenenkään alalle hakeutuvan. 

Vierailija
14/141 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun palkasta puhutaan, ollaan sitä mieltä että hoitoalalla pärjää kuka vaan.

Kummasti silti siinä vaiheessa kun itse pitäisi alalle lähteä, töitä meinaan riittää, löytyykin syitä miksi omat ominaisuudet ei hoitoalalle sovi.

Sanoisin että johtuu siitä että koulutetut työttömät on tottuneet saamaan palkkansa helpommalla, eli ei ole motivaatiota.

Vierailija
15/141 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sovellu alalle.

Oliko riittävästi syitä?

Saattaisi ahdistukset hävitä, kun pääsisit kohtaamaan vanhoja ihmisiä, sairauksia ja sitä kuolemaakin. Luonnollisia asioita.

Mutta tosiaan, meillä on hoitoalalla jo valmiiksi vaikka minkälaista vipeltäjää, joiden hoitoon en todellakaan haluaisi läheisteni tai itseni joutuvan, eli ihan pelkän rahan vuoksi en toivo kenenkään alalle hakeutuvan. 

Ei se muutu ikinä helpommaksi. Päivä päivältä asiat pahenevat, kunnes vihdoin suostut armahtamaan itsesi ja hyppäät korkealta.

Vierailija
16/141 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden puolesta en voi kommentoida, mutta minua estää se, että olen 57-vuotias ja tuki- ja liikuntaelimistöni ei ole siinä kunnossa, että pystyisin edes opiskelemaan raskaita hoitotöitä, saati tekemään niitä päivästä toiseen.

t. Työtön humanisti

Vierailija
17/141 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalta on vaikeaa löytää aamupainotteista kokoaikatyötä hyvien julkisten kulkuyhteyksien päässä kodista. Hoitoalan palkalla ei ehkä ole järkevää pitää autoa.

Vierailija
18/141 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri kyllä yrittää suositella lähihoitajakoulutusta työttömille (sairaanhoitajakoulutus ei useimmille ole realistinen vaativuutensa johdosta), mutta harva työtön nappaa tarjoukseen.

Vierailija
19/141 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkäri kyllä yrittää suositella lähihoitajakoulutusta työttömille (sairaanhoitajakoulutus ei useimmille ole realistinen vaativuutensa johdosta), mutta harva työtön nappaa tarjoukseen.

Motivointia olisi syytä tehostaa. Miksei lähäriydestä kieltäytymisestä saa karenssia?

Vierailija
20/141 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vain istumatyö käy. Miten se on niin vaikea tajuta että työttömissä on paljon ihmisiä jotka kuuluis ihan eläkkeellekin eikä varsinkaan pysty tekemään fyysistä työtä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi