Emätin kipeytyy juostessa?
Ongelmani tuli selväksi otsikossakin.
Eli tänään juoksulenkillä tunsin inhottavaa kipua emättimessä, joka heijastui munanjohtimiin asri. Joka askel sattui, jolloin jouduin hidastamaan kävelyyn ja sekin sattui kävellessäkin! :(
Saattaa kuulostaa provolta tai jonkun likaisen teinin päähänpistokselta "hauskuuttaa" mammojaa, mutta mua rupes oikeasti ahdistamaan, jos kyse onkin jostain vakavammasta :/
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 21:44"]Mulla vihloo munasarjat joskus ovulaation aikaan ja saattaa heijastua kipuna myös emättimeen. En itse harrasta juoksua, mutta voisin kuvitella että tärähtely ärsyttäisi muutenkin herkillä olevia elimiä.
[/quote]
Itse asiassa ovulaation aikaan elän nyt :o mutta ei mulla ennen ollu tollasta ongelmaa, nii miks yhtäkkiä nyt ois?
ap
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 21:45"]Yritin googlettaa "vaginal pain while running" yms. mutta en tullut viisaammaksi.
-Mies 29v + 1v-
[/quote]
Hah :D kiitos kuitenkin, kun jaksoit hakea :)
ap
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 21:30"]Mä voin tutkia ihan ilmatteeks.
[/quote]
en ole urologi mutta tunnistan mulkun ;)
Eiks näille emätinjutuille vois olla joku emätinosasto .. toi kysy terkkarilta tai jotain.
Emmä tänne tällasia emätinjuttuja tullu lukemaa, huippaa.
t. standardipalstapersu
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 21:50"]Eiks näille emätinjutuille vois olla joku emätinosasto .. toi kysy terkkarilta tai jotain.
Emmä tänne tällasia emätinjuttuja tullu lukemaa, huippaa.
t. standardipalstapersu
[/quote]
Aihe vapaa.. Eihän sun ois tarvinnu klikata tätä otsikkoa :/
ap
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 21:41"]Onko sulla muuten kipua alavatsalla? Onko kuukautiset kivuliaat? Mulla on endometrioosi ja se aiheuttaa tärinäkipua esim. Just juostessa mutta myös vaikkapa autossa jos ajetaan vaikka hiekkatiellä. Suosittelen gynellä käyntiä
[/quote]
Tää oli oikeastaan eka kerta, kun on kipua juostessa esiintyny, joten toivon mukaan ei oo endometrioosia.
Kuukautiskipuja on ollu vain kerra mun elämän aikana eikä ne muuten ole koskaan ollu erityisen tuskalliset, vaikkakin maha nyt sattuu olemaan sekaisi ja pientä inhottavaa painetta niiden aikana.
Kiitos asiallisesta vastauksesta ja jos kipuja juostessa ilmenee useammin, käännyn gynen puolelle!
ap