Jos saa asumistukea, niin vaikuttaako siihen pankkitilällä
Kommentit (11)
Yleiseen asumistukeen ei vaikuta. Ei vaikka ei ois ihan pienetkään säästöt. Eläkeläisen asumistukeen vaikuttaa.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 20:26"]Yleiseen asumistukeen ei vaikuta. Ei vaikka ei ois ihan pienetkään säästöt. Eläkeläisen asumistukeen vaikuttaa.
[/quote]
Näin.
Ei kelalle tarvi toimittaa tiliotteita.
Ok kiitos. Aattelin vaan, että käyn vaikka mieluummin isäni luona syömässä kun otan lahjan vastaan, jos se sekoittaa tukeni. Isäni sain veikkausvoiton ja haluaa antaa siitä minulle puolet :) ap
Kyllä iäkäs tätini joutuu toimittamaan. Mutta hän taitaakin saada eläkeläisen asumistukea.
Yleiseen asumistukeen ei enää vaikuta varallisuus, vain siitä saatavat pääomatulot. Säästötilin korkojakaan ei oteta huomioon, jos ovat alle 10 €/kk. Siihen saa olla jo aika paljon säästöjä, kun korot ovat nykyisin niin alhaalla.
Muistakaa ottaa lahjaveroraja huomioon. Kolmen vuoden aikana saa lahjoittaa yhteensä 4.000 euroa ilman lahjaveroa. Tonni on vielä pelivaraa asian suhteen. Ei liity kysymykseesi, mutta ajattelin muistuttaa ettei tule ikäviä yllätyksiä myöhemmin.
Tai sitten pyydät rahat käteisenä. Ei näy missään, joten ei vaikuta tukiin.
Mulla siis tilanne, että saan asumistukea (vuokra-asunto) ja isäni haluaisi antaa minulle 3000€, jotta voin ostaa joskus muutakin kuin pelkkää makaroonia syötäväksi. Pelkään kuitenkin, että miten tuo vaikuttaa asumistukeeni(pienennetäänkö sitä) jos raha näkyy tililläni. ap