Kihartimet/suoristusraudat
On käteviä, mutta en käytä edes viikottain,vaan harvemmin. Siksi, koska ei tee hyvää hiuksille, vaikka lämpösuoja alla. Eikä ne lämpösuojat mahda kuumalle raudalle mitään, se lämpö menee hiuksiin kumminkin. Tästä luin joskus artikkelista. Kyllä raudat on pahempia hiusten tuhoajat, kuin värjäykset, koska moni käyttää lähes päivittäin kuumia rautoja. Ei kait hiuksia värjäillä viikottain sentään? Raudan aiheuttamat tuhot ei välttämättä heti näy ja tunnu hiuksissa... Mutta sitten saattaakin olla myöhäistä, kun hiukset on pilalla.
Kommentit (53)
Miten joillakin hiukset ei kärsi raudoista?
Mulla on laineilevat/puolikiharat hiukset jotka näyttää ihan järkkyttävältä jos ei vähän suorista (tai kiharra sitten kunnolla). Mikä oli tämän ketjun pointti? Tiedän että kuuma vaurioittaa hiuksia mutta ei ne laittamattomanakaan hyvältä näytä :/
Mulla on melko pitkät, värjääättömät hiukset. Käytän suoristusrautaa/fööniä/kiharrinta 4-5 kertaa viikossa, käyttänyt olen viimeiset 6 vuotta. Toki välillä vähemmän, välillä enemmän, mutta kuitenkin. Joskus käytän lämpösuojaa, aina en. Hiukset on hyväkuntoiset ja kiiltävät, kaksihaaraisia ei juurikaan löydy. Viimeksi pätkäisin latvoista 5cm vuosi sitten, hyvinä säilyy aina tuon vuoden ainakin, ja sitten vaan siistii kuivia latvoja tarpeen vaatiessa pois.
Minä en uskaltaisi päivittäin käyttää suoristusrautaa. Siskoni on vuosia käyttänyt suoristinta paksuun, pitkään ja blondattuun tukkaansa, ja tukka voi hyvin. Hän käyttää paljon hoitoaineita ja naamioita eikä pese liikaa tukkaansa, joten se varmaan auttaa. Luulen että hänellä suurin vaurio tulee ihan hiusten latvoihin, mikä ratkeaa ihan muutenkin tehtävällä latvojen tasoituksella sillointällöin. Luulen että mun tukka kärähtäisi hyvin pian. Ehkä hiuslaadustakin kiinni
Hmm, minulla on tissiliivien alaosaan pitkä tukka. Värjään tummaksi kerran kuukaudessa, ja lähes päivittäin käytän suoristusrautaa. Hiukset on kiiltävät ja hyväkuntoiset. Lämpösuojia en ole koskaan käyttänyt.
Monet suoristaa hiuksensa esim luonnonkiharuuden takia, että ei näytä ns tarha pöllöltä tms. Miksei ei voisi opetella käsittelemään ja hoitamaan ja tekemään hiuslaadulleen sopivia asioita? Kampauksia ym? Mutta jokainen tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Monet suoristaa hiuksensa esim luonnonkiharuuden takia, että ei näytä ns tarha pöllöltä tms. Miksei ei voisi opetella käsittelemään ja hoitamaan ja tekemään hiuslaadulleen sopivia asioita? Kampauksia ym? Mutta jokainen tavallaan.
Opetella siis muutakin kuin vain hiusten suoristamista ym.
Turha laite on pidemmän päälle,varsinkaan jos pölyttyy enemmän kaapissa kuin tukan laitossa...