Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten mä sään tuon 6v tytön pitämään huoneensa siistinä???

Vierailija
31.08.2015 |

Luoja saan kohta hermoromahduksen tuon tytön huoneen kanssa...kaikki lelut levitetty ja vaatteita myös..pientä tavaraa niin perkuleesti...säilytyspaikka on. Asiasta puhuttu vakavasti monesti,neuvottu miten siivotaan yksi leikki pois jos alkaa useampi leikki jo olla lattialla jne..

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä siivoat hänen kanssaan joka ilta lelut paikalleen. Ei 6 v siihen pelkällä neuvomisella pysty

Vierailija
2/6 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lapsia, mutta seurasin takavuosina kaverini juuri tuonikäisten lasten touhuja. Leluja oli joka paikassa aivan valtoimenaan. Näytti olevan etenkin tytölle tosi vaikeaa niitä keräillä. Varmaan noin aika yleisesti. Leikkiaika on kuitenkin aika nopeasti ohitse. Sitten tulee varmaan se aika, kun tyttö haluaa huoneestaan tosi fiinin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala mättää tavaraa roskikseen. Meillä on selkeä sääntö että kaikki mikä jää lattialle kun on käsketty siivoamaan laitetaan roskiin. Pöytä on kyllä melko turvoksissa kaikkea rojua.

Ja tässä ei mikään uhkailu tehoa. Varoittele ensin ja sitten kun alat nostaa pikkusälää roskikseen alkaa hirveä kiljunta. 

Vierailija
4/6 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mitenkään:(.

Vierailija
5/6 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama ongelma. Jos meil on jätskii tai herkkuja sanon että ensin pitää siivota huone. Jos pyydän siivoamaan eikä suostu en anna piirrettyjä. Välillä olen yhdessä siivonnut ja kehunut kuinka mukavaa on järjestellä. Itse oon aina tykännyt järjestelystä ja se järjestelyn ilo pitäis saada tartutettua lapseen, nykyään vaan koko p.ivä tuntuu olevan yhtä siivousta ja olen alkanut vihaamaan sitä, liian usein lapsi kuulee kun tiuskin siivotessani kuinka perseestä se on.

Mee järjesteleen sinne ja kehu itseäsi kuinka hienosti pistit nuket riviin ja pehmot söpösti koppaa, ja ai että kun on nättiä nyt! Meillä tyttö joskus haluaa yllättää ja kieltää tulemasta huoneeseen, sitten kutsuu sisään ylpeänä. Meillä nyt siis vähän edistytty mutta olisi vielä työtä siinä että pysyy siistinä.

Vierailija
6/6 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsi lelut niihin, millä tedella leikkii ja laita muut pois. Näille jääneille leluille tarvitaan selkeät omat paikkansa; hyllyt kirjoille, laatikot Legoille, omat rasiansa kynille jne. Selkeyttä huoneeseen ja opetusta ja osallistumista siihen järjestyksenpitoon. Niin se oppii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi