HEI TE, jotka olette synnyttäneet lähiaikoina turun tyksissä...
Niin olen menossa ensi vuoden puolella luultavasti turkuun synnyttämään. Niin onko totta että isyystesti otetaan siellä nykyisin ?! Automaattisesti ?! Olen kuullut jotain tuollaista juttua...
Kommentit (117)
Ei ainakaan vuosi sitten meiltä tollasia otettu mut ollaankin aviopari :) ap äkkiä naimisiin xD
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:07"]En halua testiä. T. Ap luulin et äiti siitä päättää? Mitä jos haluan olla yksin lapsen kanssa ?!
[/quote]
Miksi ihmeessä se äiti sen päättää? Selvähän se on että hän on lapselleen sukua, toisin kuin miehesi ilmeisesti.
Onneksi tämä ei aiheuta pienintäkään stressiä, jos tietää valmiiksi lastensa isän.
Mun mieheltä otettiin näytteet heti synnärillä Taysissa suurinpiirtein 2kk sitten. Kysyivät ja tottakai myönnyimme. Kihloissa olemme, muttemme naimisissa. :)
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:01"]
No miks muissa paikkakunnissa ei ole tätä käytäntöä ? T. Ap ja milloin tämä juttu on tullut voimaan ?
[/quote]
Ei kai sinulla ole mitään peiteltävää?
No kuinka kauan tulosten saamisessa kestää ? Ap
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:03"]
Mitä jos ei halua testiä ? T. Ap
[/quote]
Sitten saat selitellä miehellesi mikset halua :-) Olisi kannattanut pysyä uskollisena.
Kuinka luotettavia noi tulokset on? Mitä jos itse tietää lastensa isän ja testi näyttäisi jotain muuta ?
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:19"]
Kuinka luotettavia noi tulokset on? Mitä jos itse tietää lastensa isän ja testi näyttäisi jotain muuta ?
[/quote]
Silloin tietosi on "tietoa".
Testi ei valehtele.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:20"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:19"]
[/quote]
Silloin tietosi on "tietoa".
Testi ei valehtele.
[/quote]
Mutta onko mahdollisuus että testi näyttää virheellisesti? Jos sylkeä ei saa kunnolla esim vaivalta? Yms?
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:18"]No kuinka kauan tulosten saamisessa kestää ? Ap
[/quote]
Riippuu varmaan ihan vuodenajasta ja siitä paljonko muuta työtä niillä labratyypeillä on. Helpommalla pääset kun kerrot totuuden. Ethän olisi niin hirviö että pistäisit miehesi kasvattamaan toisen miehen lapsen?? Totuus tulee jokatapauksessa ilmi jollain muulla tavalla, pahimmassa tapauksessa lapsi näyttää ihan oikealta isältään ja joku huomaa. Tai veriryhmä ei täsmää, tai muu geeniperimä paljastaa (silmien väri, perinnölliset sairaudet jne). Oikeasti, tee oikein!!
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:03"]
Mitä jos ei halua testiä ? T. Ap
[/quote]
Sitten saat selitellä miehellesi mikset halua :-) Olisi kannattanut pysyä uskollisena.
[/quote]
Parastahan on se ettei ap voi tehdä mitään asialle jos mies testin tahtoo. Hänhän on lähtökohtaisesti lapsen isä, joten aplla ei ole mitään oikeutta yrittää estää näytteenottoa vauvasta. 'Isällä'hän on oikeus otattaa testi 'lapsestaan'.
Onko TYKS:ejä jossakin muuallakin kuin Turussa?
Ei otettu muistaakseni 11 vuotta sitten, kun itse olin synnärillä, mutta olisi voinut ottaakin. Ihan fiksua, että asia tulee selville saman tien.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:21"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:20"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:19"] Kuinka luotettavia noi tulokset on? Mitä jos itse tietää lastensa isän ja testi näyttäisi jotain muuta ? [/quote] Silloin tietosi on "tietoa". Testi ei valehtele. [/quote] Mutta onko mahdollisuus että testi näyttää virheellisesti? Jos sylkeä ei saa kunnolla esim vaivalta? Yms?
[/quote]
Ei ole. Ei mene läpi selityksenä. DNA ei valehtele... Kannattaisi tunnustaa miehelle jo nyt, koska ilmi tulee kuitenkin.
Onko taysilla myös nykyään näitä?
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:19"]Kuinka luotettavia noi tulokset on? Mitä jos itse tietää lastensa isän ja testi näyttäisi jotain muuta ?
[/quote]
On tarkkoja. Samalla tavalla selvitetyn DNAn selvittämistä voidaan käyttää rikokseen tuomitsemisessa. Eli äärettömän tarkka. Tietysti sitten jos kiistät tuloksen, on mahdollista teettää omakustanteisesti uusi testi. Tiedämpähän vaan, koska serkkuni sai tietää tuossa alkuvuodesta, ettei todellakaan ollut vauvan isä. Vaikka äiti koitti muuta väittää, niin todisteet olivat kiistämättömiä. DNA testiä ei voi huijata.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:03"]Siis ottaako ne aviopareiltakin testit?
[/quote]
Meilta otettiin, tosin meiltä kysyttiin ensiksi. Kerrottiin että tämä testaus on lähtenyt liikkeelle Norjasta (vai olikohan Tanska??) ja rantautumassa Suomeen sekä muihin Pohjoismaihin pikkuhiljaa. Hyvähän toi mielestäni on, ei joudu väärät miehet maksumiehiksi.. Mutta tosiaan on mahdollisuus kieltäytyä, mutta voisin kuvitella että moni ottaa sen koska se ei maksa mitään, ainakaan tällähetkellä.