Miten erotut/olet erottunut PUKEUTUMISELLA massasta?
Erotutko kokonaisuudessaan vai jollain yksityiskohdilla massasta? Vai erotuitko aiemmin, muttet enää?
Minä olen sellainen hillitysti hippityylinen. Kuitenkin niin, että huomaan usein muiden hippien/boheemien noteeraavan kadulla minut. Se on mukavaa, on osa yhteisöä tavallaan. :) Olen tosiaan hillitty, joten käytän kireitä pillifarkkuja ja kangaskenkiä, kuten useat nuoret aikuiset. Laukkuni kuitenkin ovat esim. värikkäitä afrikkalaistyylisiä (yksi onkin ihan namibialaisten naisten valmistama, reilun kaupan tuote). Paitani yleensä ovat maanläheisiä värejä, enimmäkseen vihreitä ja ruskeita, lisäksi on pari värikkäämpää. Käytän puuhelmikoruja. Lyhyesti muusta ulkonäöstä: hiukseni ovat pitkät vaaleat ja pidän ne luonnontilassa auki, en tee koskaan kampauksia tai muotoile niitä, ja meikkaan hillitysti ja melkein aina kun lähden ulos. En näytä homssuiselta vaan siistiltä, enkä kyllä tavallaan voisikaan, opiskelen sellaista alaa, jossa (valitettavasti, heh ;)) on kauluspaita-ihmisiä samoilla kursseilla. Minusta on aina kiinnostavaa katsoa muiden erilaista pukeutumista kadulla. Kerro sinä itsestäsi!
Kommentit (27)
Hassua että miehet toteavat erottuvansa pukeutumalla pukuun, mutta eikös se nyt ole joka miehen perusasuste aika monessa työpaikassa. Ehkä jos on töissä insinöörien parissa ei pukua niin kuluteta, mutta itse uskoisin täällä AA-toimistossa olevani kyllä aikamoinen uniikki lumihiutale jos päälleni muuta kuin hyvin istuvan puvun laittaisin. Jos aina pukeutuu pukuun niin varmasti erottuu joukosta kun ei ymmärrä, että ihan joka paikkaan ei tarvitse pukeutua samoin.
Minä olen aina erottunut massasta, niin että on koulussa kiusattukin. Mielestäni oikeaa massasta erottumista ei ole joku tietty tyyli, kuten gootti- tai hippityyli. Samanlaisiahan näkee tuhansittain. Massasta erottuu, kun on jotain ihan muuta päällä kuin kellään muulla, aivan uniikki tyylinsä. Suurin osa pukeutuu mustaan, niin siinä mielessä goottityyli on aika massaa. Itse käytän paljon värikkäitä, varsinkin vaaleanpunaisia, tyttömäisiä vaatteita, enkä yritä jäljitellä mitään erityistä tyyliä. Sellaista näkee todella harvoin Suomessa, eikä todellakaan tunne kuuluvansa mihinkään joukkoon.
En oikeastaan tiedä erotunko massasta, koska se ei minua kovinkaan paljon kiinnosta. Minulla on ollut oma tyylini jo vuosikausia (olen 45), en seuraa muotia, en osta halpakaupoista (Zalando, Henkkamaukka, Ginatricot etc.). Ostan tietyistä liikkeistä hyvälaatuisia vaatteita, joita käytän vuosikausia. Se tulee halvemmaksikin, ja ennenkaikkea tunnen itseni aina hyvin pukeutuneeksi eikä minun tarvitse tuhlata ajatuksia sille miltä näytän.
Pukeudun tietysti aina myös tilanteen ja sään mukaan ja kaikki vaatteeni ovat oikean kokoisia. Olen 175 cm pitkä ja painan vähän vuodenajasta riippuen 65-68 kg.
Kaikki ajattelevat erottuvansa massasta vaikka kaikki ovat massaa. Itse voisin vastata että pukeudun hieman ns. juhlavammin arkenakin, erottuisin ehkä siten, mutta kun niin tekee moni muukin. Itse ainoat jotka erotan massasta vaatteiden perusteella ovat niitä, jotka ovat vetäneet aivan (liian) överiksi koko homman, mikä on heidän suurin päämääränsäkin, ja noita on aika harvassa (onneksi ;D)
Olin teininä ulkonäöllisesti poikatyttö. En tarkoituksella, mutta ei vain kiinnostanut meikkaaminen ja kuljin mukavissa, löysissä vaatteissa. En kuitenkaan hengannut poikien kanssa tai ollut jätkämäinen.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:50"]Olin teininä ulkonäöllisesti poikatyttö. En tarkoituksella, mutta ei vain kiinnostanut meikkaaminen ja kuljin mukavissa, löysissä vaatteissa. En kuitenkaan hengannut poikien kanssa tai ollut jätkämäinen.
[/quote]
Mulla oli sama juttu. Hävettää jälkikäteen! t.n26
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 17:01"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 16:57"]Minihame, korkkarit ja tiukka toppi..pikkaritkin unohtuu välillä..
[/quote]
Sori, olet tyypillinen pizziz xDD
[/quote]
* Tyypillinen porvoolainen