Valmistun 29-vuotiaana luokanopettajaksi
Olenko silloin jo liian vanha aloittamaan työelämän?
Kommentit (19)
Minä valmistun 27-vuotiaana ja enkä koe olevani ikäloppu. Hyvä vaan jos ei ole opekouluun suoraan lukiosta lähtenyt, vaan tehnyt ja nähnyt vähän muutakin siinä välissä
Et ollenkaan ole liian nuori. Mitä vanhempi, sen uskottavampi yleensä olet. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä etteikö myös nuori voisi olla ammattitaitoinen. Itse valmistun sairaanhoitajaksi 23-vuotiaana ja musta olen silloin tosi nuori. Tavoiteammattiini taas tulen valmistumaan ehkä siinä reilu kolmekymppisenä.
Taisit loisia duunareiden verorahoilla kymmenen vuotta opiskellen. Tyypillinen ikuinen opiskelija olet. Mahdatko valmistua edes 29-vuotiaana? Gradu varmaan jää kesken.....
Olet liian vanha. Luovuta suosiolla.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 16:21"]Taisit loisia duunareiden verorahoilla kymmenen vuotta opiskellen. Tyypillinen ikuinen opiskelija olet. Mahdatko valmistua edes 29-vuotiaana? Gradu varmaan jää kesken.....
[/quote]
Itseasiassa aloitin opinnot vasta tänä syksynä 24-vuotiaana. Lukion jälkeen olen tehnyt töitä ja miettinyt mitä haluaisin tehdä, pääsin lisäksi vasta toisella hakukerralls opiskelemaan. Tosin provohan kommenttisi oli, mutta tässä nyt kiinnostuneille selitys :)
Ap
Minä valmistun 28- tai 29-vuotiaana. Ei tunnu vanhalta, olen tehnyt töitä 18-vuotiaasta asti joten asenne ja kokemus ovat tuomassa itsevarmuutta.
Minä valmistuin aineopettajaksi 36 vuotiaana ja hyvin olen ehtinyt ja oli vanhempiakin kanssani yhtä aikaa opiskelemassa.
Olen minäkin 30 kun valmistun. Siitä on paljon hyötyä että on vähän aikuisempi ja ehtibyt tehdä töitäkin.
Joo ei kannata yrittää, ei siitä kuitenkaan mitään tuu.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 16:19"]
Et ollenkaan ole liian nuori. Mitä vanhempi, sen uskottavampi yleensä olet. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä etteikö myös nuori voisi olla ammattitaitoinen. Itse valmistun sairaanhoitajaksi 23-vuotiaana ja musta olen silloin tosi nuori. Tavoiteammattiini taas tulen valmistumaan ehkä siinä reilu kolmekymppisenä.
[/quote] lapseni valmistuu lääkäriksi n 24 v.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:19"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 16:19"]
[/quote] lapseni valmistuu lääkäriksi n 24 v.
[/quote]
En koskaan menisi niin nuorelle lääkärille. Elämänkokemusta ei voi oppia koulussa.
Toivottavasti pystyt pitämään kuria. Ja toivon, että et ole sellainen joka keskustelee keskustelee ja lopuksi vielä keskustelee.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:30"]Toivottavasti pystyt pitämään kuria. Ja toivon, että et ole sellainen joka keskustelee keskustelee ja lopuksi vielä keskustelee.
[/quote]
Miten ikä tähän liittyy?
On kai sulla jo kokemusta työelämästä vaikka et opettajan töitä ois tehnykään?
Elämänkokemuksella arvoa? Itse valmistuin luokanopeksi 37-vuotiaana ja työllistyminen on ollut todella hankalaa verrattuna nuoriin. En oikein ymmärrä, miksi 10 vuotta nuoremmat menee aina ohi. Eikä kyse ole pelkästään musta. Mitä omaa vuosikurssia olen katsonut, niin me aikuisopiskelijat on työllistytty paljon hankalammin kuin ne 25-vuotiaat, vaikka kaikki sanoi etukäteen, että ikä auttaa työllistymisessä olettaen, ettei sitä ole liikaa.
Rehtorit haluaa nuoria mielummin... Siihen nyt on sitten taas syynsä, joka ei rehtoreita imartele.
Itse valmistun luokanopettajaksi 23-24 vuotiaana (pääsin suoraan lukiosta) ja itse ainakin koen olevani aika nuori tuolloin. Omasta ryhmästäni suurinosa on ikäisiäsi kuin valmistuu, et todellakaan ole liian vanha. Itse koen että opettajan työstä osa tulee myös elämänkokemuksesta. Maisterin paperit eivät ole ainoat jotka tekevät hyvän opettajan.
Ei. Eläkeikä on jossain 80v tienoilla sitten, kun pääset eläkkeelle.