Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ero hankalasta miehestä

Vierailija
31.08.2015 |

Moi!
Olen jo 2 vuotta miettinyt eroa avopuolisostani. Meillä on reilu 2wee tyttö ja toinen tulossa. Mies on hyvin ailahtelevainen ja olen jo pidempään epäillyt että hän on masentunut. Hän tosin väittää ettei ole. Kesällä hän jäi kiinni huumeiden käytöstä ja mahdollisesti myös myi niitä. No, lopetti sen ja lupasi parantaa tapansa. Hän on nyt työttömänä ja minä olen vuorotöissä. Hän hoitaa paljon tyttöämme kun olen töissä ja usein meneekin hyvin. Mutta välillä hän nukkuu, eilen tulin töistä ja mies nukkui sohvalla ja tyttö leikki lattialla eikä hän edes herännyt kun tulin kotiin. Eli ei mitään pientä torkkumista edes.
Tiedän, että moni olisi jo häipynyt ja olen tyhmä kun vielä tässä olen. Mutta ahdistaa että miten kaikki käytännössä hoituu jos lähden lapsen kanssa. Esim mihin saan lapsen hoitoon jos lähden lyhyellä varoitusajalla. Meillä on paikka vuoropäiväkodista, mutta jos huomenna lähden ja loppuviikkosta pitäisi mennä töihin niin mihin saan lapsen? Saanko edes lähteä lapsen kanssa?
Ja olen sanonut että ei saa nukkua kun on muksun kanssa mutta siitä seuraa vain hirveää huutoa ja haukkumista. Olen myös idiootti jos vien lapsen mukanani. Ja nyt kun ollaan riidoissa niin hän ei kuulemma aio huomenna hoitaa lasta kun minun pitäisi mennä iltavuoroon. Plus jos menen niin hän heittää tavarani ulos ja en pääse enää kotiin. Mitä helvettiä teen ja mistä aloitan?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinulla siinä masentunutta miestä ole, vaan keskenkasvuinen raakile tuon loppuosan kirjoituksesi perusteella.. En suosittele muuta kuin lähtemään tuommoisesta oman kokemuksen perusteella, mieshän käyttäytyy itse just kuin lapsi ja vielä ottaa lapsenne pelinappulaksi. Koska vauva syntyy?

Vierailija
2/30 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä sosiaalitoimistoon. Neuvovat eteenpäin. Jos sinulla on työ, se on jo iso plussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta, jos mies kieltäytyy hoitamasta omaa lastaan kun olet töissä, hän syyllistyy omalta osaltaan lapsen heitteillejättöön. Etkä tietysti sinäkään voi mennä töihin jos kukaan ei hoida lasta (=ongelmia tulee varmaankin töissä jos jätät saapumatta sinne).

Älä katso tuollaista enää hetkeäkään, kauheaa että hän kohdistaa kiukuttelunsa välillisesti lapseen. Pärjäät ihan takuulla ilman häntäkin, laitat asuntohakemuksen ja hakemuksen vuoropäiväkotiin vetämään. Onko sulla mahdollisuutta siihen, että voisit tehdä esim. enemmän päivävuoroa?

Vierailija
4/30 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kaksi vuotta miettinyt eroa ja sitä miettiessä päätit tehdä toisenkin lapsen tuollaiselle? Miksi?

Vierailija
5/30 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim mihin saan lapsen hoitoon jos lähden lyhyellä varoitusajalla. Meillä on paikka vuoropäiväkodista, mutta jos huomenna lähden ja loppuviikkosta pitäisi mennä töihin niin mihin saan lapsen? Vuorottelupäiväkotiin.

Vierailija
6/30 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva syntyy alkuvuodesta. Olin ajatellut että lähtisin vasta äitiyslomalla niin ei tarvii miettiä töitä ja lapsen hoitoa, mutta en tiedä pystynkö odottamaan niin kauan. Vittuttaa etten ole aikaisemmin lähtenyt, mutta kun mies osaa olla myös hyvä puoliso ja isä halutessaan. Nämä käytännön asiat nyt ahdistavat niin paljon etten saa lähetyksiä. Kohta olisi viikon loma töistä ja ahdistaa olla kotona niin kauan. Nytkin mies kuorsaa sohvalla eli en saa rauhassa edes soitella mihinkään virastoon tmv.AP

Vierailija
7/30 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 14:59"]

Vauva syntyy alkuvuodesta. Olin ajatellut että lähtisin vasta äitiyslomalla niin ei tarvii miettiä töitä ja lapsen hoitoa, mutta en tiedä pystynkö odottamaan niin kauan. Vittuttaa etten ole aikaisemmin lähtenyt, mutta kun mies osaa olla myös hyvä puoliso ja isä halutessaan. Nämä käytännön asiat nyt ahdistavat niin paljon etten saa lähetyksiä. Kohta olisi viikon loma töistä ja ahdistaa olla kotona niin kauan. Nytkin mies kuorsaa sohvalla eli en saa rauhassa edes soitella mihinkään virastoon tmv.AP

[/quote]

Ovi lukossa ja avain miehen taskussa?! 

Vierailija
8/30 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lapsi ja mene "lenkille" eli ulos soittamaan, kai sinulla kännykkä on?

Vierailija
9/30 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu äidillesi tms.

Vierailija
10/30 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 jatkaa Kurja tilanne sulla Ap,ymmärrän sinua, mulla oli vaikea mies, osasi myös olla ihana halutessaan.. Tein siis lähtöä itsekin pitkään. Onko sulla mahdollista mennä hetkeksi esim vanhempiesi tms sukulaisen/ystävän luo? Saisit muualta kuin kotoa käsin asioita hoidettua?

Vierailija
11/30 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mahdollista mennä vaikka asumaan vanhemmilleni hetkeksi. Mutta jos lähtisin joutuisin samantien ottamaan kaikki omat ja lapsen tavarat mukaani tai en niitä enää itselleni saisi. Ja saanko tosiaan ottaa lapsen ja lähteä vai tuleeko poliisit perään? ap

Vierailija
12/30 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli se viimeinen niitti että lähdit ja miten lähdit ja miten käytännön asiat ym vierailija 11/12?

Vierailija
13/30 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 15:41"]Mikä oli se viimeinen niitti että lähdit ja miten lähdit ja miten käytännön asiat ym vierailija 11/12?
[/quote]Viimeinen niitti oli jatkuvasti enemmissä määrin tapahtuva henkinen väkivalta.
Varmaan kannattaa nyt ottaa apujoukkoja jos et tavaroita saa muuten pois? Voisitko ottaa yhteyttä esim turvakotiin ja kysyä miten toimia?
Mulla oli sikäli "helpompi" lähteä ettei mieheni ollut lapsen biologinen isä ja olin tehny ns.myyrän työtä että asunto oli valmiina, eikä minulla ollut nuin vaikea tuo tilanne etten tavaroita olis saanut jos en kerralla niitä olis kuskannut, miehesi käytös on kyllä kaukana normaalista! :/

Vierailija
14/30 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tärkeitä ole pelastaa sinut ja lapset ja murehtia tavaroita sen jälkeen. Lähdet vanhemmillesi kun kerran voit. Isäsi varmaan menee mielellään hakemaan lasten tavarat sieltä.

Soitat sitten vanhemmilta sinne kaupungin päivähoitoon jne. ja sanot suoraan että mikä on tilanne. Soita perheneuvolaankin ja sano että miehen päihteidenkäytön takia oli pakko lähteä. Kyllä ne alkavat neuvoa mitä voit tehdä. Ainoa neuvo mitä älä noudata on se että kyllähän teidän nyt kannattaa yrittää vielä. Se on nyt selvä peli tuon miehen osalta.

Tottakai voit ottaa lapsen. Et sinä sitä ulkomaille ole viemässä.

Vierailija
15/30 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko päihteiden käytöstä jotain "virallista merkintää"? Itse videoisin/kuvaisin tilanteita joissa lapsi on ns. heitteillä eli esim. tilanne jossa mies ei edes herää sun kotiintuloon... Lasten tapaamisista sovittaessa saattais olla hyödyllisiä tietoja...
Paljon voimia sinulle!

Vierailija
16/30 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis päivähoidolla on keinonsa löytää hoitopaikka niin pian kuin mahdollista, kun suoraan sanot että nyt on pakkorako että voit pitää työsi.

Jos joudut säätämään muutaman päivän, niin suosittelisin että jos on yhtään inhimillinen esimies, sanot suoraan että nyt tuli ero ja tarviit pari päivää päivähoidon järjestämiseen, että voiko joustaa työvuoroissa sen verran.

Ihmisiä ne on kaikki, ja kun pyytää apua, useimmilla ihmisillä on taipumus yrittää auttaa minkä voivat. Ainakin minä huomasin tuossa tilanteessa. Ihan ensteksi otat sen lapsen ja lähdet käymään äidillä. Kun olet hänelle kaiken vuodattanut, hän todennäköisesti tekee teille  pedin, sanoo että kaikki järjestyy, ja että hyvä kun pääset siitä rentusta.

Vierailija
17/30 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat lähteä, sinulla on oikeastaan oikeus ja velvollisuus lähteä.

Sinulle ja lapsillesi seuraisi enemmän huonoa viranomaistahoilta kuin hyvää, jos jäisit.

Koettu on.

Lähdin, sain apua. Viranomaiset ovat olemassa auttaakseen sinua ja lapsia ko tilanteissa.

Mieheltä et tarvitse lupaa lähtöön lasten kanssa.

Vierailija
18/30 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 14:42"]Ota yhteyttä sosiaalitoimistoon. Neuvovat eteenpäin. Jos sinulla on työ, se on jo iso plussa.
[/quote]f sossu järjestää väliaikaisen paikan pienellä varoitus ajalla. Hyvä kun olet töissä. Älä jätä sitä .mutta yritä saada lyhyempi työ päivä

Vierailija
19/30 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle viiminen niitti oli kun lapsi oli herännyt yöllä ja löytänyt umpikännisen isänsä. Sitä oli takana vuosia, se nyt vaan silloin mulla naksahti. Tein niinkuin sulle on sanottu, miehelle sen ihmeempiä avautumatta otin lapsen ja menin äidille. Takaisin en sitten mennyt. Tavaroita saatiin jälkikäteen ja vapaa kaupungin vuokra-asunto viikossa siitä kun soitin sinne. Ne sanoi heti että sellainen ja sellainen olisi viikon päästä vapaana.

Vierailija
20/30 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kertonut kenellekään tuosta huume asiasta eli se on sana sanaa vastaan. Työkaverini tietävät että mies on todella ilkeä ja nukkuu välillä kun pitäisi lasta hoitaa. Myös miehen äiti tietää tosta nukkumisesta.
Käyn huomenna kysymässä asunto tilannetta ja yritän tavoittaa perheneuvolan työntekijän tai vastaavan. Minun on pitänyt jo vuoden ajan soittaa jonnekin ja pyytää apua, mutta se on aina jäänyt. :( loma mulla olisi parin viikon päästä niin yritän järjestää kämpän jotta saisin silloin muutettua. Jos pystyisi siihen asti asua kotona... pelottaa vaan että saadaan sovittua mukamas ja en lähdekään. AP