Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää koiranpentua!

Vierailija
31.08.2015 |

Se ulostaa lattialle, puree ja näykkii. Koira on ollu mulla nyt kahden viikon ajan enkä tiedä minne mä voisin sen antaa. Kasvattaja ei ota takasin ja kukaan ystävä tai perheenjäsen ei haluu sitä. En vaa jaksais kattella sitä enää.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja. Toivottavasti tää ei oo totta.

Vierailija
2/50 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa varmaan tarkkaan harkittu päätös sen hankinta. Laita toriin ilmoitus että annetaan niin kyllä sen joku hakee. Menetät rahasi ja opit samalla että et enää ota lemmikkejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sulle oli jotenkin yllätys, että koiranpennut on tuollaisia? Ja vielä monen kuukauden ajan tästä eteenpäin. Monenko aivosolun voimalla olet koirahankinnan tehnyt ja miksi ihmeessä? Pitikö saada valkoinen minikoira laukuntäytteeksi vai mikä ihme viirasi? Pentuaika on toki vaikeaa mutta kyllä se vaiva jatkuu koko sen 10-16 vuotta, jonka koira elää. Koita nyt suosiolla etsiä sille äkkiä uusi koti, niin ei rassukan tarvi kauempaa kärsiä. Äläkä vaan ota mitään muuta elukkaa tuolla kärsivällisyysprofiililla ja laiskuudella varustettuna.

Vierailija
4/50 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletko yrittänyt kouluttaa? Ei ne koirat itsekseen opi yhtään mitään.

Vierailija
5/50 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiralla menee varmaan keskim. 6 kk oppia sisäsiistiksi. Tuliko yllätyksenä?

Vierailija
6/50 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä rotuinen pentu sulla on? Noin pieni menee vielä varmasti johonkin hyvään kotiin eikä jää sua todellakana kaipaamaan. 

Vierailija
7/50 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tää oikeesti voi olla totta, kukaan ei noin hetken mielijohteesta voi ottaa pentua.

Vierailija
8/50 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie piikille :)

Vierailija
9/50 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tulossa jakamaan saman fiiliksen, mutta en eläissäni luopuisi tuosta maailman rasittavammasta karvapehkosta. Pennut nyt vaan on sellasia ja se menee ohi

Vierailija
10/50 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuhoaa kotia vielä kauemmin. Mutta nämähän pitäisi olla tiedossa jo koiraa harkitessa.

Vierailija
11/50 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:49"]

Olipa varmaan tarkkaan harkittu päätös sen hankinta.

[/quote]Ei sitä voi tietää, ennen kuin sen kokee itse.

Vierailija
12/50 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu. Ja mä haaveilin vuosia koirasta. Oli alkuun yövalvomisia pissallakäynnin merkeissä. Kouluttaa en osaa kunnolla mitään hienoa (vetää hihnassa ym) Mutta maailman IHANIN se on. Rakastan yli kaiken. Nyt vasta vuoden vanhana on suunnilleen sisäsiisti. Mitä ihmettä sä odotit? Ja tietty rotuvalintana sulla on joku dobermanni tai rotikka. Luovu siitä äläkä hanki enää koiraa!

Vierailija
13/50 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen hankkimassa toista koiraa joten mistä voin tulla hakemaan?

Vierailija
14/50 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Etkö harkinnut koiraa tarpeeksi pitkään ja perusteellisesti? Minä taisin rakastua koiranpentuun jo ensimmäisenä päivänä. Olihan se väsyttävää välillä, mutta pois en olisi antanut. Tästä olen jo joutunut luopumaan kun oli aikuiseksi kasvanut, mutta sairastui vakavasti. Mutta edelleenkään, pois en olisi antanut ellei pakko. Kasvattaja toimii väärin. Meillä luki sopimuksessa, että kasvattaja ostaa takaisin jos haluaa luopua.

Vierailija
15/50 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi vottavasti tämä on provo. Mulle tosin kelpaisi toinen koira, kun alkaa tuo ensimmäinen jo lähestyä vanhuuttaan. Mistä voisin hakea sen kovin rasittavan pentusi? 

Vierailija
16/50 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kasvattaja ota takaisin? Kai heilläkin jokin vastuu on? Jos ei, niin vie piikille sitten.

Vierailija
17/50 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jaksa nyt vaan. Tiedän, että varsinkin ensimmäisen koiran ottaminen voi olla järkytys, kun se vastuu on niin kokonaisvaltaista ja pentu vielä iässä jossa vaatii jatkuvasti huomiota ja hoitotoimenpiteitä kuten pissojen siivoaminen, sisäsiistiksi opettaminen jne. Ei siinä ole mitään pahaa jos kokee noin. Muistan kun minä itse otin 19-vuotiaana ekan oman koirani, minä ITKIN että mihin olen itseni laittanut, hyvästi vapaa elämä, ja oikeasti pelkäsin miten selviän. 

Mutta tuo menee ohi. Pentu kasvaa ja siihen kiintyy, ja lisäksi se oppii asioita koko ajan jolloin se ei ole niin vaativa enää. Ja se rauhoittuukin siitä vähitellen, ja kohta sitä on ikävä sitä pentua joka riekkuu ja räksyttää ja näykkii ja juoksee hullunrinkiä pitkin asuntoa. Itselläni on ollut koiria jo 20 vuotta ja kasvatankin, vaikka alku oli niinkin karu että itkin opiskelijakämppäni lattialla suremassa miksi pennun otin. Se oli vaan sellainen shokki uudesta elämäntilanteesta, eikä sellainen tarkoita että on jotenkin paska ihminen tai huono koiranomistaja.

Vierailija
18/50 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihmissaasta! Ei mulla muuta!

Vierailija
19/50 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee toki lapsia

Vierailija
20/50 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi h******i mikä urpo olet AP! Koira ei fysiologisesti edes pysty pidättelmään ennenkuin siinä 5-6 kuukauden vaiheilla. Toivon todella että kukaan ei ota mitään lemmikkiä noin heppoisin perustein kuin sinä olet tehnyt. Etsi koirallesi hyvä koti (ei Keltaisesta pörssistä, päätyy raukka vielä pentutehtaaseen tms!!!). Ihmettelen myös sitä kuinka (epä)eettinen koiran kasvattaja on kun ei ota sitä takaisin. Olet lienee hankkinut koirasi pentutehtaasta. Jos kyseessä rotukoira papereilla ota yhteyttä Kennelliitton (esim. rotuyhdistys uudeleen sijoittaa). Jos koira paperiton niin paikallinen eläinsuojeluyhdistys esim HESY. Tee eded jotain oikein ja varmista että koirasi päätyy turvalliseen ja rakastavaan kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi