Jos olette sairaana, missä lapsenne on
Puhun nyt pienistä lapsista, jotka ovat päivähoidossa. Jäävätkö kanssanne kotiin?
Kommentit (18)
No, jos olen niin sairas, että jään kotiin töistä, niin kuopus menee silloin päiväkotiin. Isommat kouluun.
Mies vie hoitoon aamulla lähtiessään. Jos pystyn hoitamaan pieniä lapsia, pystyn menemään töihin.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:53"]
No jos minä olen sairas, niin ei tietenkään.. Miten olisin esim viikon influenssassa maatessani, kuume 4 päivää yli 40 astetta, niitä lapsia hoitanut?
[/quote]
Joidenkin pitää vaan hoitaa influenssa se influenssassa oleva lapsikin ja siihen päälle vielä se tervekin lapsi :D
Tietenkin ovat kotona ja hoitavat äitiä <3 Enpä jaksaisi kuumeessa lähteä kuskaamaan hoitoon.
Niin, kun on sekin vaihtoehto että olet äitiyslomalla/kotihoidontuella lasten kanssa kotona, ilman että lapset ovat hoidossa ja puoliso käy töissä. Eipä niitä siitä oikein minnekään saa tungettua vaikka olisi kuinka kipeä itse :).
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:04"]
Niin, kun on sekin vaihtoehto että olet äitiyslomalla/kotihoidontuella lasten kanssa kotona, ilman että lapset ovat hoidossa ja puoliso käy töissä. Eipä niitä siitä oikein minnekään saa tungettua vaikka olisi kuinka kipeä itse :).
[/quote]
Tai puolisoa ei ole. Hän saattaa olla jopa kuollut.
Hoidossa olivat, tietenkin, kun kerran hoitopaikka oli ja siitä maksoin. Ja paremmin itse paranin kun sai oikeasti levätä. Ja miksi olisin PPH:n suunnitelmat sotkenut sillä, ettei lapset tulekaan hoitoon kun MINÄ olen kipeä?
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:53"]No jos minä olen sairas, niin ei tietenkään.. Miten olisin esim viikon influenssassa maatessani, kuume 4 päivää yli 40 astetta, niitä lapsia hoitanut?
[/quote]
Siten kuin minäkin. Eipä ole herkkua! T. Kotiäiti
Tiesitte varmaan, että se lapsi voi tartuttaa teidän tautinne sinne päiväkotiin? Itse olen aina pitänyt kotona, en ole edes harkinnut vieväni, jos itsellä joku paha tauti päällä.
Jos on itse kunnolla sairas ja lapsilla on päihoitopaikka, mies vie päiväkotiin. Jos olisin va hempainvapaalla ja sairaana, hoitaisin lapset itse samalla tai esim. vatsataudin kourissa pyytäisi äitini hoitamaan lapsia. Monta kertaa olen käynyt vaunulenkillä tai istunut hiekkalaatikolla kuumeessa. Tälläistä vaan on kotiäidin elämä. Kaikesta sitä selviää, kun vaan haluaa ja on pakko.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:08"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:53"]No jos minä olen sairas, niin ei tietenkään.. Miten olisin esim viikon influenssassa maatessani, kuume 4 päivää yli 40 astetta, niitä lapsia hoitanut? [/quote] Siten kuin minäkin. Eipä ole herkkua! T. Kotiäiti
[/quote]
No, sulla ei ole lapsille hoitopaikkaa kun oot kotiäiti, mutta ei se sinun sädekehää silti kiillota yhtään sen enempää, että itse hoidat kipeänä myös lapsesi. Sorkke.
Kotona tietysti. Jos olen niin sairas, että en kykene töihin, en kykene lasta hakemaan päiväkodistakaan. Enkä halua mennä sinne tartuttelemaan. Meillä siis osapäiväisessä hoidossa, mies vie ja minä haen. Mummo auttaa kauppa-asioissa ja tilanteen mukaan.
Nytkin olen sairas ja lapset ovat kanssani kotona. Tiedostin tämän, kun hankin lapsia - kun joku on sairas niin kotona ollaan eikä tartuttamassa muita.
Kuka niitä pieniä lapsia olisi hoitanut kotona, kun minä olin niin sairas, että en voinut hoitaa edes itseäni?
Onneksi lapsillani oli isä, joka kuljetti hoitoon. En olisi varmaan kyennyt viemään hoitoon, kun sinne oli aika pitkä matka, kuten työmatkakin. Silloin olisi varmaan pitänyt järjestää jollakin ihmeellisellä keinolla hoitaja kotiin.
Olen työtön niin lapsi on tietenkin kotona kanssani, jos olen kipeä. Minnekään leikkipuistoon en kuitenkaan kuumeessa lähde marttyyrinä touhuamaan, vaan lepään kotona.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:10"]Tiesitte varmaan, että se lapsi voi tartuttaa teidän tautinne sinne päiväkotiin? Itse olen aina pitänyt kotona, en ole edes harkinnut vieväni, jos itsellä joku paha tauti päällä.
[/quote]
Minä olen välillä saikulla kroonisen taudin takia, ei se kenellekkään tartu.
No jos minä olen sairas, niin ei tietenkään.. Miten olisin esim viikon influenssassa maatessani, kuume 4 päivää yli 40 astetta, niitä lapsia hoitanut?