Käsi puutuu yöllä
Onko muita joilla tämä ikävä vaiva? Ikinä ei päivällä puutumisia, vain yöllä.
Kommentit (26)
On joo joskus sitä myös. Välillä tuntuu kuin olisi vieraan ihmisen käsi (varsinkin jos osun vahingossa omiin kasvoihin sillä). Johtunee todennäköisesti vaan siitä että olen nukkunut sen käden päällä ja se on jotenkin painanut jotain hermoa joka saa käden puutumaan.
Muovinen suolakurkku missä musta kulmikas kuvio jozo Hollannista voi ollakin botuliinia myrkkyä ja se turvottaa koko vartalon lopulta. Vaihda merkkiä ja vähennä suola minimiin. Juo vettä että sydän munuaiset toimii.
nukut sen päällä ja painat hermorataa
Mulla oli sama ongelma kun nukuin liian kovalla sängyllä. Korjaantui kun vaihdoin Tempuriin.
Lataa kännykkä ja muu niin ettet roiku kiinni johdossa. Radio aallot vaikuttaa langattomat myös mitä asunnoissa on ilmassa sähköä.
Voi olla myös pinne, rannekanavanahtauma. Aiheuttaa erityisesti levossa puutumista ja pahempana särkyä. Tähän auttaa rannetuki jossa on tukirauta sisällä (sisäranteen/kämmenen puolella). Niitä myydään ainakin apteekeissa, joissain urheiluliikkeissä ja isommissa päivittäistavaraliikkeissä (Prisma, Citymarket ym.).
Jätä alkoholi pois kokeeksi. Ja kaikki hiivakin jos on ärtynyt pahaksi.
Sydän oireilee aina käsivarren puutumisella. Verenkiertohäiriö.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli sama ongelma kun nukuin liian kovalla sängyllä. Korjaantui kun vaihdoin Tempuriin.
Mulla on puutumisongelma, vaikka meillä tempuri onkin.
Puutuuko koko käsi ja koko matkalta vai esimerkiksi tietyt sormet? Nämä ovat lääkärille vinkkejä siitä, mistä kohti mikä hermo puristaa. Toki voi olla vaarattomampaa ja johtua myös asennosta kuin pysyvästä hermopinteestä, tosiaan jos esim nukkuu käden päällä tai käsi on ylhäällä pään yläpuolella tms.
Jep, mulla alkoi käsien yöllinen puutuminen viime vuonna. Välillä vain toinen käsi, välillä jopa molemmat.
Lääkärissä käyty ja hermoratatutkimus tehty ja ei mitään vikaa löytynyt. Vaiva vaihtelee ollen välillä pois ja välillä taas puutuilee enemmän tai vähemmän (välillä esim. vain sormenpäät puutuneet).
Vaiva ei ole muuttunut tai pahentunut eli lääkärin mukaan ei syytä huoleen.
Itseäni on helpottanut u-mallin vartalotyyny, saa kädet öisin parempaan asentoon.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla myös pinne, rannekanavanahtauma. Aiheuttaa erityisesti levossa puutumista ja pahempana särkyä. Tähän auttaa rannetuki jossa on tukirauta sisällä (sisäranteen/kämmenen puolella). Niitä myydään ainakin apteekeissa, joissain urheiluliikkeissä ja isommissa päivittäistavaraliikkeissä (Prisma, Citymarket ym.).
tämä, tuttu minulle ja vaimolleni
Bjk kirjoitti:
Jep, mulla alkoi käsien yöllinen puutuminen viime vuonna. Välillä vain toinen käsi, välillä jopa molemmat.
Lääkärissä käyty ja hermoratatutkimus tehty ja ei mitään vikaa löytynyt. Vaiva vaihtelee ollen välillä pois ja välillä taas puutuilee enemmän tai vähemmän (välillä esim. vain sormenpäät puutuneet).
Vaiva ei ole muuttunut tai pahentunut eli lääkärin mukaan ei syytä huoleen.
Itseäni on helpottanut u-mallin vartalotyyny, saa kädet öisin parempaan asentoon.
Toi vartalotyyny on varmaan hyvä. Itse käytän kyljellään nukkuessa tyynyä vierellä, missä voin leputtaa kättä.
Mulla johtui luultavasti niskassa olevista hermopinteistä. Meni ohi aikanaan.
Nuku eri asennossa, esim selällään tai toisella kyljellä kuin nyt, ja laita tyynyjä sopivasti että saat esim pidettyä kättä paremmassa asennossa tyynyn päällä.
Joo joskus käy mullakin tuota, yleensä tosiaan niin että käsi on pään tai kehon alla puristuksissa ja siksi puutuu.
Vierailija kirjoitti:
Rannekanava pinteessä EI missään tapauksessa yöksi rannetukea. Päivällä voi käyttää mutta ei levossa. Pahentaa tilannetta yöllä.
Nukut sen päällä