Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies tahtoo muuttaa maalle, minä en

Vierailija
31.08.2015 |

Mies tahtoo muuttaa maalle ja jatkaa sivutoimisesti vanhempiensa tilan pitoa. Ammatiltaan hän on opettaja ja on jo hakenut ja saanut opettajan työn maatilan naapurikunnasta (työmatka 30 km).

Mies ei ilmoittanut aikeistaan etukäteen mitään. Teki temppunsa ja totesi vain, että ota tai jätä. Sanoi, että jos olisi kertonut etukäteen, olisin kuitenkin pistänyt vastaan, eikä hän halua antaa tässä asiassa periksi.

Lapsia meillä ei ole. Suhde on minun näkökulmastani voinut oikein hyvin. Mies on huomioiva ja kaikin puolin kunnollinen.

Tällä hetkellä asumme Tampereella, mistä olen myös kotoisin. Muutto maalle tuntuu täysin käsittämättömältä ajatukselta, joten kai tässä ero on edessä. Minulle tuskin olisi maalla mitään työtäkään (tilanhoitoon liittymätöntä).

Kuvittelin että tässä ruvetaan elämään tavallista keskiluokkaista elämää ja tehdään pari muksua, mutta näin se elämä potkii. 

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
82/96 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 17:54"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 17:01"]

Olisi toki ihan reilua ilmoittaa erosta sen verran ajoissa, että myös jätetty osapuoli ehtii etsiä itselleen asunnon, jos yhteisestä kodista joudutaan luopumaan. Eri juttu on, jos asunto on alunperinkin ollut jätetyn ja jättäjä vaan muuttanut parisuhteen alussa siihen. Tällöinhän jätetyn ei tarvitse lähteä kodistaan yhtään minnekään. 

[/quote]

Jaa, kerrotko tuon myös kaikille naisille, jotka ovat jättämässä miestään?   ;)

En jaksa niin uskoa....

[/quote]

Toki saman pitäisi koskea naisiakin. Valitettavasti syy eroon on joskus miehen väkivaltaisuus ja tällöin on ihan hyvä, jos nainen pääsee lähtemään mahdollisimman nopeasti ja turvallisesti. Väkivaltaisia naisiakin on, joten silloin kannattaa miehenkin livetä liukkaasti eikä ilmoittaa etukäteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:06"]

kyllä maalla on parempi lastenkin elää ja asua kuin pölyisessä likaisessa ja meluisessa kaupunkiympäristössä jossa avohoitopotilaat juoksevat vapaana kaduilla ja mamut ahdistelee alaikäisiä lapsia. Oon aina ihmetellyt onko naiset jämähtäneet siihen opiskeluaikaiseen elämään kerrostaloissa tonnikalaa ja makaroonia syöden, jee tosi hienoa, pääasia että saa asua keskustassa. Jätä se miehesi, sää et ole hänelle minkään arvoinen moisine mielipiteineen.

[/quote]

Oletko koskaan käynyt ihan oikeassa kaupungissa? Vai onko tietosi peräisin vain hommafoorumilta:D.

Vierailija
84/96 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalle voisi kyllä muuttaa, mutta moniko teistä töissä olevista naisista olisi valmis ajamaan vaikka 100- 200 km työmatkaa päivittäinn.Itsellä menisi kyllä hermo, jos ei saisi nukkua pitkään ja työmatka olisi ihan älytön. Sehän olisi sittem koko elämä töissä tai matkalla töihin, kun ei näihin iltoihin muutenkaan jää juuri aikaa , vaikka työ on lähellä.

Vierailija
85/96 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas "järkeviä" kommentteja. Jos mies yksin päättää Että nyt muutamme jonnekin ja ilmoitusasiana tämän puolisolleen kertoo, on pahasti jotain pielessä.  Ei parisuhteessa noin voi toimia jos toisesta välittää. Yhdessä tehdään noin isot päätökset. Kyllä nämä sekopäätkin täällä sen tajuavat, kunhan haluavat länkyttää paskaa. 

Vierailija
86/96 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen läheltä Karviaa kotoisin. Onhan se ihan ok seutua jos haluaa asua todellakin maalla. mutta verrattuna Tampere/Karvia...Voi voi, mä pysyisin kyllä Tampereella!

Vierailija
87/96 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:40"]

Onpa taas "järkeviä" kommentteja. Jos mies yksin päättää Että nyt muutamme jonnekin ja ilmoitusasiana tämän puolisolleen kertoo, on pahasti jotain pielessä.  Ei parisuhteessa noin voi toimia jos toisesta välittää. Yhdessä tehdään noin isot päätökset. Kyllä nämä sekopäätkin täällä sen tajuavat, kunhan haluavat länkyttää paskaa. 

[/quote]

Eihän mies päättänyt, että ap muuttaa yhtään minnekään. Mies päätti vain, että hän itse muuttaa. Ap saa tulla mukaan tai olla tulematta, jos ei halua.

Vierailija
88/96 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä AP! Täällä lähes täysin sama tilanne, lopputuloksena avoero yhdeksän vuoden yhdessäolon jälkeen (olen 23-vuotias). Siinä mielessä tilanteemme eroaa, että olemme yhdessä ex-avopuolisoni kanssa molemmat kotoisin itä-Suomesta, mutta asuneet reilun vuoden verran Helsingissä. Itse päätin jäädä tänne juurikin töiden vuoksi, joiden saaminen tärppäsi vasta vajaan sadan hakemuksen jälkeen. Ei todellakaan kiinnosta lähteä takaisin viettämään työttömän arkea kaiken tämän vaivan jälkeen. Tsemppiä, kyllä se siitä helpottaa. Älä tee mitään mikä ei tunnu Sinusta hyvältä :)

Vierailija
89/96 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 11:54"]Luin juuri kirjan parisuhdeväkiväkivallasta ja yksi olennaisista kohdista kirjassa oli juuri tämänkaltainen kiristäminen ja vallankäyttö suuremmissa yhteiseen talouteen vaikuttavissa tilanteissa. Kirjassa tästä puhuttiin henkisenä väkivaltana. Ole onnellinen, että selvisi nyt ennen kuin muuttui pahemmaksi. Ei se yhteen kiristykseen koskaan jää. 
[/quote]
Oikein köökkupsykologi vauhdissa :) No tuon tulkinnan mukaan, naiset käyttävät väkivaltaa suhteessa paljon. Aina kiristetään pihtaamisella...

Vierailija
90/96 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 17:45"]

Maatilaa jatkaa aina joku perillinen ja sinne menee joku eikä siitä neuvotella puolison kanssa. Jos mun miehen vanhemmat omistaisi maatilan niin ilman muuta kysyisin että kuka sitä jatkaa. Turha haukkua miestä koska tuo on ihan normaalia. Ap lähtee mukaan tai sitten ei. Ilmeisesti kaupunki tärkeämpi kuin oma mies.

[/quote]

Yhtä hyvin voisi kysyä, onko miehelle jokin maapläntti tärkeämpi kuin oma rakas.
[/quote]

Olen nainen ja mielestäni on itsestään selvää, etta sukutila - "maapläntti" - menee ihmissuhteen ohi.

En milloinkaan heittäisi 400 vuotta sukuni historiaa kaivoon jonkun mahdollisesti ohimenevän romanssin takia.

Vierailija
91/96 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:34"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 17:54"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 17:01"]

Olisi toki ihan reilua ilmoittaa erosta sen verran ajoissa, että myös jätetty osapuoli ehtii etsiä itselleen asunnon, jos yhteisestä kodista joudutaan luopumaan. Eri juttu on, jos asunto on alunperinkin ollut jätetyn ja jättäjä vaan muuttanut parisuhteen alussa siihen. Tällöinhän jätetyn ei tarvitse lähteä kodistaan yhtään minnekään. 

[/quote]

Jaa, kerrotko tuon myös kaikille naisille, jotka ovat jättämässä miestään?   ;)

En jaksa niin uskoa....

[/quote]

Toki saman pitäisi koskea naisiakin. Valitettavasti syy eroon on joskus miehen väkivaltaisuus ja tällöin on ihan hyvä, jos nainen pääsee lähtemään mahdollisimman nopeasti ja turvallisesti. Väkivaltaisia naisiakin on, joten silloin kannattaa miehenkin livetä liukkaasti eikä ilmoittaa etukäteen. 

[/quote]

Just. Kaikki miehethän hakkaa, aloittajankin tapauksessa? Ei se sinunkaan värkkisi niin ihmeellinen ole,

vaikka te naiset niin kuvittelette.

Vierailija
92/96 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[

Yhtä hyvin voisi kysyä, onko miehelle jokin maapläntti tärkeämpi kuin oma rakas.
[/quote]

Olen nainen ja mielestäni on itsestään selvää, etta sukutila - "maapläntti" - menee ihmissuhteen ohi.

En milloinkaan heittäisi 400 vuotta sukuni historiaa kaivoon jonkun mahdollisesti ohimenevän romanssin takia.
[/quote]

Oikeesti? Voiko olla totta nykyisin?

Vierailija
93/96 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:55"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 17:45"] Maatilaa jatkaa aina joku perillinen ja sinne menee joku eikä siitä neuvotella puolison kanssa. Jos mun miehen vanhemmat omistaisi maatilan niin ilman muuta kysyisin että kuka sitä jatkaa. Turha haukkua miestä koska tuo on ihan normaalia. Ap lähtee mukaan tai sitten ei. Ilmeisesti kaupunki tärkeämpi kuin oma mies. [/quote]   Yhtä hyvin voisi kysyä, onko miehelle jokin maapläntti tärkeämpi kuin oma rakas. [/quote] Olen nainen ja mielestäni on itsestään selvää, etta sukutila - "maapläntti" - menee ihmissuhteen ohi. En milloinkaan heittäisi 400 vuotta sukuni historiaa kaivoon jonkun mahdollisesti ohimenevän romanssin takia.

[/quote]

Mä kyllä ymmärrän ton, tunnen talon tyttären jolla on samanlainen sukutila takana. Mutta kaikki ne tyttäret on heti alusta saakka kyllä tehnyt tuon vävyille selväksi, ja valinneetkin vävyjä jotka on maatalosta ja joiden kanssa on sama arvoperusta. Tuohan pitäisi olla keskustelunaiheena jo suhteen alusta, kun puhutaan että ketä ollaan ja mikä on tärkeää, ja mihin aiotaan elämässä päätyä. Ap:n mies heittää tuon ihan puskista. Ja epäilen vähän, että onko niiden tilassa 400 vuotta sukuhistoriaa, sellainen ei oikein jää epäselväksi miniällekään yleensä.

Vierailija
94/96 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:55"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 17:45"] Maatilaa jatkaa aina joku perillinen ja sinne menee joku eikä siitä neuvotella puolison kanssa. Jos mun miehen vanhemmat omistaisi maatilan niin ilman muuta kysyisin että kuka sitä jatkaa. Turha haukkua miestä koska tuo on ihan normaalia. Ap lähtee mukaan tai sitten ei. Ilmeisesti kaupunki tärkeämpi kuin oma mies. [/quote]   Yhtä hyvin voisi kysyä, onko miehelle jokin maapläntti tärkeämpi kuin oma rakas. [/quote] Olen nainen ja mielestäni on itsestään selvää, etta sukutila - "maapläntti" - menee ihmissuhteen ohi. En milloinkaan heittäisi 400 vuotta sukuni historiaa kaivoon jonkun mahdollisesti ohimenevän romanssin takia.

[/quote]

Ainakin asioista puhutaan tässä oikeilla nimillä, ap:n parisuhde on siis "ohimenevä romanssi". Onhan se hyvä että se tuli miehen toimesta nyt selväksi.

Vierailija
95/96 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 17:45"]

Maatilaa jatkaa aina joku perillinen ja sinne menee joku eikä siitä neuvotella puolison kanssa. Jos mun miehen vanhemmat omistaisi maatilan niin ilman muuta kysyisin että kuka sitä jatkaa. Turha haukkua miestä koska tuo on ihan normaalia. Ap lähtee mukaan tai sitten ei. Ilmeisesti kaupunki tärkeämpi kuin oma mies.

[/quote]

Isovanhempieni maatilaa ei jatkanut kukaan. Kuinka voit väittää ett "maatilaa jatkaa aina joku perillinen" kun se ei pidä paikkaansa?

Vierailija
96/96 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 16:22"]

Oikeesti? Voiko olla totta nykyisin?

[/quote]

Voi olla totta. Uskoohan ihmiset enkeleihin, keijuihin, kummituksiin, tonttuihin, jumaliin ja ties mihin...

kirjoitin ensin ties miehiin ja se aiheutti melkoista tirskahtelua. :D