Minun ajatusmaailmaani ei sovi Kirsti 68v reissutäti
http://www.iltalehti.fi/tosielamaa/2015082020202059_ir.shtml
Miten voi olla noin kielitaidoton jos on opettaja ja asunut pidempäänkin Englannissa? Mitä iloa saa siitä että pääsee piikomaan tai siivoamaan huonolla palkalla ja olemaan Englannissa? Ennen asuisin Omassa talossa ja kävisin normaalissa kohtuullisesti palkatussa työssä.
Kommentit (17)
Jokainen tekee oman valintasi ja niitä on kunnoitettava.
Paras moka kun etsii asuntoa Itä-Suomesta ja päätyy Satakuntaan.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 09:20"]http://www.iltalehti.fi/tosielamaa/2015082020202059_ir.shtml
Miten voi olla noin kielitaidoton jos on opettaja ja asunut pidempäänkin Englannissa? Mitä iloa saa siitä että pääsee piikomaan tai siivoamaan huonolla palkalla ja olemaan Englannissa? Ennen asuisin Omassa talossa ja kävisin normaalissa kohtuullisesti palkatussa työssä.
[/quote]
Minä olen asunut 10 vuotta Suomessa ja vieläkin tulee outoja sanoja vastaan:)
Etkö sinä ymmärrä että toiset nauttivat eriasioista? Ei kaikki ole samanlaisia kuin sinä eikä pidä olla.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 09:24"]
[/quote]
Aika vampulalta vaikutti Kirsti itsekin.
No, olisi pysynyt siellä Englannissa sitten. Hankkinut edes asunnon ja lapsilleen yöpymispaikan, olisivat voineet käydä katselemassa paikkoja. Tuo oli jotenkin niin hyödytöntä ja turhaa kaikki.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 09:27"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 09:24"]
[/quote]
Aika vampulalta vaikutti Kirsti itsekin.
[/quote]
Tuntuuko hyvältä haukkua lähes seitsemänkymppistä mummoa?
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 09:29"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 09:27"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 09:24"] Paras moka kun etsii asuntoa Itä-Suomesta ja päätyy Satakuntaan. [/quote] Aika vampulalta vaikutti Kirsti itsekin. [/quote] Tuntuuko hyvältä haukkua lähes seitsemänkymppistä mummoa?
[/quote]
Tuntuu, oikein hyvältä.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 09:29"]No, olisi pysynyt siellä Englannissa sitten. Hankkinut edes asunnon ja lapsilleen yöpymispaikan, olisivat voineet käydä katselemassa paikkoja. Tuo oli jotenkin niin hyödytöntä ja turhaa kaikki.
[/quote]
Ja sulla oli mikä oikeus arvostella toisen elämää?! Hän itse sanoi että hieno kokemus, mikä pakko sun on tulla päätä aukomaan?
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 09:30"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 09:29"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 09:27"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 09:24"] Paras moka kun etsii asuntoa Itä-Suomesta ja päätyy Satakuntaan. [/quote] Aika vampulalta vaikutti Kirsti itsekin. [/quote] Tuntuuko hyvältä haukkua lähes seitsemänkymppistä mummoa?
[/quote]
Tuntuu, oikein hyvältä.
[/quote]
Kertonee susta aika paljon..
Minun puolestani ihmiset saavat mennä ja tehdä, mutta voi olla, etten haluaisi kyseistä ihmistä omaan tuttavapiiriini. Ehkä tuo Vampula-juttu kertoo jotain olennaista... Mutta hienoa, että hän on kaikesta huolimatta pärjännyt maailmalla noinkin hyvin!
Minusta oli kummallisinta se, että hän ei käyttänyt laajaa osaamistaan vaan tyytyi siivoustyöhön. Tuolla koulutuksella olisi saanut muitakin töitä, jos olisi hetken miettinyt vaikka kielikurssia (au paireillehan se on työsuhde-etu, mutta ei siis Kirstille?)
Kirsti on tehnyt valintoja, joita itse en varmaan ikinä tekisi (jos nyt ei kuuluisa neljänkympin kriisi sekoita päätä totaalisesti), mutta hän on tyytyväinen valintoihinsa ja vaikuttaa onnelliselta, joten hyvä näin. Ärsyttävän tästä jutusta tekisi se, jos hän valittaisi pieneksi jääneestä eläkkeestään (eihän se voi suurensuuri olla, jos on ison osan parhaista työvuosistaan tehnyt tuollaista epämääräistä silpputyötä välillä pimeänäkin), mutta ei ole sanaakaan sitä peruskitinää, mitä muilta eläkeläisiltä on viime aikoina kuultu. Ottaisivatpa muutkin vastuun omista valinnoistaan ja olisivat kiitollisia siitä, mitä elämä on niiden pohjalta tarjonnut.
No, olisi pysynyt siellä Englannissa sitten. Hankkinut edes asunnon ja lapsilleen yöpymispaikan, olisivat voineet käydä katselemassa paikkoja. Tuo oli jotenkin niin hyödytöntä ja turhaa kaikki.
[/quote]ja hotelliinhan ei voi majoittua? Senkö takia pitäisi hankkia mahdollisesti isokin asunto että lapset käyvät mahdollisesti 2 krt vuodessa kylässä? Mikä helvetin elinikäinen napanuora lasten ja vanhempien välillä pitää olla? "Turhaa kaikki". No,melko turhan elämän olet itse elänyt kun näköalattomuuttasi pidät oikeana ja tärkeänä. Jatka vaan av:lla roikkumista. Siinä on sitä jotain.
maailmanmatkaaja minäkin
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 09:53"]
[/quote]ja hotelliinhan ei voi majoittua? Senkö takia pitäisi hankkia mahdollisesti isokin asunto että lapset käyvät mahdollisesti 2 krt vuodessa kylässä? Mikä helvetin elinikäinen napanuora lasten ja vanhempien välillä pitää olla? "Turhaa kaikki". No,melko turhan elämän olet itse elänyt kun näköalattomuuttasi pidät oikeana ja tärkeänä. Jatka vaan av:lla roikkumista. Siinä on sitä jotain.
maailmanmatkaaja minäkin
[/quote]
Internethän onkin jotain todella suppeaa. Jospa minua on tarvittu kotona, on ihmisiä jotka ovat täysin riippuvaisia minusta. Ehkä minua juuri ärsyttikin eniten se: jätti perheensä ja lähti 16 vuodeksi.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 10:03"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 09:53"]
maailmanmatkaaja minäkin
[/quote]
Internethän onkin jotain todella suppeaa. Jospa minua on tarvittu kotona, on ihmisiä jotka ovat täysin riippuvaisia minusta. Ehkä minua juuri ärsyttikin eniten se: jätti perheensä ja lähti 16 vuodeksi.
[/quote]
No sen lapset oli siinä vaiheessa aikuisia joten eivät tainneet kovin riippuvaisia enää olla mammasta :)
Kielitaidottomuutta minäkään en ymmärrä, mutta muuten ymmärrän hyvin, että jollekin se omaisuuden kartuttaminen ei ole elämän keskipiste.