Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi feministit yrittää, että kainalokarvat on naisilla ihan ok, kun

Vierailija
31.08.2015 |

mun mielestä miehelläkään ei saa olla kainalokarvoja. Todella epähygieenistä ja niistä ei ole edes mitään hyötyä. Muualla voi ihan vapaasti kasvattaa pusikkoa, mutta kainalokarvat täytyy poistaa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niistä se hyöty, että kainalo ei hikisenä liimaudu kiinni, vaan siellä on ikään kuin ilmavammat oltavat.

2/23 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen feministi(mies!), ja minusta jokainen saa olla niin karvainen kuin huvittaa. Ei muiden karvoitus minun persettäni kutita. Miksi sinua kiinnostaa muiden karvapeite, ap?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="shatteredK" time="31.08.2015 klo 09:24"]Olen feministi(mies!), ja minusta jokainen saa olla niin karvainen kuin huvittaa. Ei muiden karvoitus minun persettäni kutita. Miksi sinua kiinnostaa muiden karvapeite, ap?
[/quote]
En halua joutua katselemaan muiden kainaloviidakkoja. Yleensä haju jo kertoo että karvakainalo on lähellä

Vierailija
4/23 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullutkaan, että feministit vastustaisivat kainalokarvojen ajelua. Eivät ainakaan minun tuntemani feministit.

60-luvulla feministit polttivat rintaliivejä Sekin on ymmärrettävä ajankohdan yhteiskunnallista taustaa vastaan. 50-luvulla naisen asema oli äärimmäisen tiukkaan rajattu kodin seinien sisäpuolelle (Suomessa tosin slloinkin naiset osallistuivat melko usein työelämään). Silloin naisten vaate- ja hiusmuoti olivat todella keinotekoisia, vyötäröt oli kiristetty korsetillla kapeiksi, kampaukset olivat suuritöisiä lakkakampauksia. Ei mikään ihme, että 60-luvulla kun muutenkin politiikassa, musiikissa ja yhteiskunnassa puhalsivat uudet vapauden tuulet, feministit halusivat vapauttaa naiset tiukoista kahleista myös muodin suhteen. Samoin miehet antoivat silloin karvoituksensa rehottaa. Mutta emme elä enää 60-/70-luvulla, nykyään feministit ovat yleensä feminiinisiä eivätkä pidä feminiinisyyttä negatiivisena asiana, vaan päinvastoin. 

Vierailija
5/23 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 09:25"]

[quote author="shatteredK" time="31.08.2015 klo 09:24"]Olen feministi(mies!), ja minusta jokainen saa olla niin karvainen kuin huvittaa. Ei muiden karvoitus minun persettäni kutita. Miksi sinua kiinnostaa muiden karvapeite, ap? [/quote] En halua joutua katselemaan muiden kainaloviidakkoja. Yleensä haju jo kertoo että karvakainalo on lähellä

[/quote]Ihokarvoituksen tarkoitus on nimenomaan edistää hygieenisyyttä, se johtaa bakteerit pois iholta, siksi meillä on tietyissä paikossa jäljellä karvoitusta (hiusten tarkoitus tosin on ensisijaisesti lämmittää päätä).

Vierailija
6/23 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä epähygieenistä siinä on? Onhan ne tapana pestä.

Kylpylässä just olin kainalokarvoineni ja mietin että oma karvoitukseni on kyllä niidenkin kanssa alle 5% monista miehistä, joilla on karvoja jopa koko ylävartalo täynnä.

Minä en poista karvojani siitä syystä että ihoni on todella herkkä. Käytin sitten mitä tahansa karvanpoistokeinoja niin sen jälkeen iho on todella ärtyisä ja kainalon imusolmukkeet turpoavat.

7/23 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 09:25"]

[quote author="shatteredK" time="31.08.2015 klo 09:24"]Olen feministi(mies!), ja minusta jokainen saa olla niin karvainen kuin huvittaa. Ei muiden karvoitus minun persettäni kutita. Miksi sinua kiinnostaa muiden karvapeite, ap? [/quote] En halua joutua katselemaan muiden kainaloviidakkoja. Yleensä haju jo kertoo että karvakainalo on lähellä

[/quote]

Heh. Minun tietääkseni haju kertoo peseytymättömyydestä.

Vierailija
8/23 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieneritys on voimakkainta sänkivaiheessa, ei suinkaan silloin jos karva on ns. täyspitkä/koskematon.

Vierailija
9/23 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karvat on söpöt ja kiihottavat. Feminismistä en tiedä, liittyykö mitenkään karvankasvuun.

Vierailija
10/23 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naisella on ihanat hulmuavat kainalokarvat eikä hän haise milloinkaan.

Vierailija
11/23 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kärsi hienhajuongelmasta, kunnes neuvoin häntä ajelemaan kainalonsa seurustelumme alkupuolella. Karvat estävät helposti dödön levittymisen kunnolla iholle saakka. Lisäksi bakteereilla on paljon kasvupinta-alaa karvoissa. Ei ole lopettanut kainaloiden sheivaamista tähän päivään mennessä, on niin paljon eroa hajussa. Dödön kuivumistakaan ei tarvitse odotella yhtä kauan. Mielestäni olisi hyvä, jos olisi hyväksyttävämpää miehillekin ajella kainaloita, nyt siitä saa joissain piireissä neidin maineen. Itsekään en kasvata kainalokarvoja pitkäksi edes sinkkuna, koska on huomattavasti mukavampaa olla ilman. Ärsyttävää, että olen sitten mukamas jotenkin epätasa-arvoinen kun pidän karvattomuudesta, vaikka miten on käytännön syyt.

Vierailija
12/23 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 09:50"]

Mieheni kärsi hienhajuongelmasta, kunnes neuvoin häntä ajelemaan kainalonsa seurustelumme alkupuolella. Karvat estävät helposti dödön levittymisen kunnolla iholle saakka. Lisäksi bakteereilla on paljon kasvupinta-alaa karvoissa. Ei ole lopettanut kainaloiden sheivaamista tähän päivään mennessä, on niin paljon eroa hajussa. Dödön kuivumistakaan ei tarvitse odotella yhtä kauan. Mielestäni olisi hyvä, jos olisi hyväksyttävämpää miehillekin ajella kainaloita, nyt siitä saa joissain piireissä neidin maineen. Itsekään en kasvata kainalokarvoja pitkäksi edes sinkkuna, koska on huomattavasti mukavampaa olla ilman. Ärsyttävää, että olen sitten mukamas jotenkin epätasa-arvoinen kun pidän karvattomuudesta, vaikka miten on käytännön syyt.

[/quote]Iholla kuuluu olla luonnollinen, suojaava bakteerivaippa. Ne estävät pahoja bakteereja, jotka eivät kuulu iholle, aiheuttamasta tulehduksia.

Haju johtuu huonosta hygieniasta, ei karvoista. Ajellut kainalot hikoilee enemmän, kun karvat eivät ole ilmavoittamassa ja viilentämässä kainaloita.

Vierailija
13/23 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole niin seksikästä miehellä kuin kunnolla lihaksikas, alle 10 rasvoilla oleva karvaton yläruumis.

Vierailija
14/23 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 10:01"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 09:50"]

[/quote]Iholla kuuluu olla luonnollinen, suojaava bakteerivaippa. Ne estävät pahoja bakteereja, jotka eivät kuulu iholle, aiheuttamasta tulehduksia.

Haju johtuu huonosta hygieniasta, ei karvoista. Ajellut kainalot hikoilee enemmän, kun karvat eivät ole ilmavoittamassa ja viilentämässä kainaloita.

[/quote]

Aamulla käy suihkussa ja iltapäivällä jo haisee kainalot. Silloin kun on sheivannut, ei haise. Arvaukseni on että dödö ei ole mennyt iholle saakka ja/tai kuivunut kunnolla. Ajellut kainalot hikoilee vähemmän ainakin antiperspirantin käyttäjällä, kun ne alumiinisuolot (vai mitä ikinä olikaan) pääsee iholle asti eikä jää karvoihin.

Vierailija
15/23 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo dödöongelma ratkeaa sillä että valitsee karvaiseen kainaloon mahdollisimman nestemäisen dödön. Sellaiset voidemaiset tai geelimäiset ei olekaan hyviä karvaiselle kainalolle.

terv. hyvänhajuinen karvakainalo

Vierailija
16/23 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 09:32"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 09:25"]

[/quote]Ihokarvoituksen tarkoitus on nimenomaan edistää hygieenisyyttä, se johtaa bakteerit pois iholta, siksi meillä on tietyissä paikossa jäljellä karvoitusta (hiusten tarkoitus tosin on ensisijaisesti lämmittää päätä).
[/quote]

Et oo tainnu opiskella biologiaa? Hiusten tarkoitus on vähentää auringon haittavaikutuksia pään alueella. Kun ihminen alkoi kävelemään kahdella jalalla ja siirtyi sademetsistä ruohosavanneille karvoitus väheni ja hien eritys kasvoi ettei tapahtuisi ylikuumentumista. Päähän jäi hiukset vielä suojaksi aurinkoa vastaan.

Vierailija
17/23 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 10:18"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 09:32"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 09:25"]

[/quote]

Et oo tainnu opiskella biologiaa? Hiusten tarkoitus on vähentää auringon haittavaikutuksia pään alueella. Kun ihminen alkoi kävelemään kahdella jalalla ja siirtyi sademetsistä ruohosavanneille karvoitus väheni ja hien eritys kasvoi ettei tapahtuisi ylikuumentumista. Päähän jäi hiukset vielä suojaksi aurinkoa vastaan.
[/quote]
Osa miehistä kuitenkin kaljuuntuu. Evoluutio, miten meni noin omasta mielestä?

Vierailija
18/23 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 10:18"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 09:32"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 09:25"] [quote author="shatteredK" time="31.08.2015 klo 09:24"]Olen feministi(mies!), ja minusta jokainen saa olla niin karvainen kuin huvittaa. Ei muiden karvoitus minun persettäni kutita. Miksi sinua kiinnostaa muiden karvapeite, ap? [/quote] En halua joutua katselemaan muiden kainaloviidakkoja. Yleensä haju jo kertoo että karvakainalo on lähellä [/quote]Ihokarvoituksen tarkoitus on nimenomaan edistää hygieenisyyttä, se johtaa bakteerit pois iholta, siksi meillä on tietyissä paikossa jäljellä karvoitusta (hiusten tarkoitus tosin on ensisijaisesti lämmittää päätä). [/quote] Et oo tainnu opiskella biologiaa? Hiusten tarkoitus on vähentää auringon haittavaikutuksia pään alueella. Kun ihminen alkoi kävelemään kahdella jalalla ja siirtyi sademetsistä ruohosavanneille karvoitus väheni ja hien eritys kasvoi ettei tapahtuisi ylikuumentumista. Päähän jäi hiukset vielä suojaksi aurinkoa vastaan.

[/quote]

Hiusten tarkoitus on sekä lämmittää ETTÄ viilentää eli siis eristää päätä lämpötilan vaihteluita. Kyllä afrikassakin viileää on esim. ylängöillä yöaikaan.

Vierailija
19/23 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En täysin feministi olekaan mutta mielestäni jokainen saa olla niin karvaton tai karvallinen kuin haluaa, ei ole multa pois kaiketi.

Vierailija
20/23 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 10:01"]Mikään ei ole niin seksikästä miehellä kuin kunnolla lihaksikas, alle 10 rasvoilla oleva karvaton yläruumis.
[/quote]

Miksi alapeukut?