Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

(♥) T-TERHOJEN maanantai kasautuma (♥)

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain viimeksi tällaiset ohjeet; niitä on helppo noudattaa. Ihan perusruokaa voi syödä esimerkin mukaisesti, kunhan vaan muistaa välttää liikaa rasvaa ja sokeria. Sokerin voi halutessaan jättää kokonaan pois, mutta rasvaa pitää syödä ainakin 2-3 tl päivässä. Alla esimerkki päivän ateroista (1600 - 1800 kcal).

Ja vinkkinä muille: tämä toimii normaalina dieettinäkin, ei pelkästään diabeteksen hoidossa. Tämä siis, jos joku on ajatellut dieetata jossain vaiheessa synnytyksen jälkeen. Tätä jos noudattaa, niin varmasti paino putoaa! :)

Aamupala

- viipale tai pari täysjyväleipää ja ohuelti rasvaa tai 1-2 dl veteen keitettyä puuroa

- lasillinen rasvatonta maitoa, piimää, jugurttia tai viiliä

- 1-2 ohutta viipaletta vähärasvaista juustoa tai lihaleikkelettä

- kasviksia runsaasti

- kahvia tai teetä

- hedelmä tai lasillinen marjoja (voi tarvittaessa siirtää aamupäivän välipalalle)

Lounas

- puoli lautasellista raastetta, salaattia tai keitettyjä kasviksia

- 1-2 perunaa tai 1-2 dl perunasosetta, riisä tai makaroonia tai 2-3 dl laarikkoa, pataa, puuroa tai keittoa

- pieni määrä lihaa, kanaa tai kalaa

- lasillinen rasvatonta maitoa tai piimää

- pari viipaletta täysjyväleipää ja niillä ohuelti rasvaa

Välipala

- marjoja, hedelmiä tai kasviksia

- korppu, pieni pulla tai pullapohjainen marjapiirakka, tai pari keksiä tai pari palaa hapankorppua tai leipäviipale, jolla ohuelti rasvaa

- kahvia tai teetä

Päivällinen

- kuin lounas

Iltapala

- pari viipaletta täysjyväleipää ja niiden päällä ohuelti rasvaa tai kevytsulatejuustoa tai pari viipaletta vähärasvaista juustoa tai lihaleikkelettä

- hedelmä tai kasviksia

- teetä

Seuraavia ruokamääriä voi vaihtaa keskenään, koska ne nostattavat verensokeria suunnilleen saman verran. Saa vähän vaihtelua aterioihin ja välipaloihin. Eli voi esim vaihtaa lasillisen maitoa jäätelöpuikkoon tai omenan pikkupullaan, jos haluaa.

- 1 viipale leipää tai 1 pala näkkileipää

- kananmunan kokoinen peruna

- vajaa dl marjapuuroa tai 1-1,5 dl muuta puuroa

- lasillinen marjoja

- omena, appelsiini, 2 mandariinia, 2-3 luumua, 2 kiivihedelmää tai pieni banaani

- puolikas pikkupulla, pullaviipale tai puolikas marjapiirakkapala

- kääretorttuviipale tai kaksi keksiä

- pieni rasia pastilleja

- lasillinen rasvatonta maitoa tai piimää

- 1 purkki kevytjugurttia tai vajaa 1 dl sokerillista rasvatonta jugurttia tai 1 dl jäätelöä tai jäätelöpuikko

Vierailija
22/23 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taitaa olla syysflunssa iskemässä, joka paikkaa särkee ja tosi tylsä olo kaikinpuolin. Voi miten ihanaa ois jäädä huomenna kotiin lepäämään, mutta eipä se onnistu kun mun äitiyslomansijainen aloitti tänään enkä voi sitä heti toisena päivänä hylätä yksinkään... Ollaan sit seuraavat reilu 2 kk kuin paita ja peppu, joten palstailuaktiivisuus vähenee huomattavasti, iltaisin kun ei enää huvita kökkiä tässä koneen ääressä. Voi kurjuus, vaikka tietysti hyvä, että sijainen aloitti.

Eihän tuo dieetti kuulostanut ollenkaan pahalta, päinvastoin enemmän saa syödä kuin mitä nyt syön! Kai se vain sanana kalskahtaa korvaan ja kuvittelin, että joutuu näkemään nälkää... En ole vielä saanut aikaiseksi varata sitä sokerirasitusta, mutta kaipa sen voisi varata, niin ei sitten tarvitse enää pähkäillä.

Meidän esikko keksi masukille oikein kunnon työnimen: Paavo! :) Yritti kylläkin sanoa, mun mahasta että pallo, mutta kun ei reppana osaa vielä ällää. Mut Paavohan on oikein loistava tekonimi, vaikka tuskin päätyy ihan lopulliseksi...

Piti varmaankin kommentoida vaikka mihin, mutta kun en enää muista, ihan pöhkö olo! Tuo alavireisyys varmaan voi liittyä ihan tähän syksyynkin, sitä jo ehti niin tottua upeisiin ilmoihin, että ítsekin on vähän maassa välillä. Toisaalta taas ihana olla kotona ja polttaa kynttilöitä, mä olen aika kotihiiri :)

Mut nyt syömään tuoretta ananasta ja jatkamaan Täydellisten naisten seuraamista, hyviä vointeja kaikille!!

Ariella ja Paavo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
02.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vielä valvon meillä..mies ja lapset on jo nukkumassa. Miehellä aamuvuoro eli aikasin on herätys.

Kirjoittelu on taas muutamaks päiväks jäänyt kun tuota hommaa piisaa. Käytiin jo perjantaina siivoamassa sitä uutta taloa ja olihan se kauhee urakka siivota pois rakennuspöly! Vielä jäi osaksi kesken. Tuntui vaan että turhaan siivoaa kun pöly näkyy kokoajan uudestaan...... LAuantaina kävin sitten shoppailemassa peukaloiselle uusia vaatteita kun koko vaatevarasto täytyy uusia, kun ei ole niitä poikain vaatteita ollenkaan. Kirppiksilläkin pitäis innostua käydä.. sunnuntaina meinasin mennä sinne oulumasujen järjestämään kirpparille, mutta heräsin niin myöhään ja en viitsinyt lähteä.

SukunimiG: Otin mieheni sukunimen käyttöön, kun naimisiin mentiin. Mulle on ollut itsestään selvää, että' kun naimisissa ollaan niin ollaan sit samannimisiä. :) Lapsetkin siis omaa mieheni sukunimen.

SukupuoliG. Meillä on ennestään 2 tyttöä ja kaikki muuthan sitä poikaa ovat toitottaneet että se tulee seuraavaksi. Mulla on aivan sama kumpi tulee ja mielellään otetaan vastaan se mitä annetaan. Olenkin viitannut kintaalla noille kaikkitietäville..... Zatuko kummasteli, että ei ole tuntenut tyttö- TAi poikaoloa raskaudessa. Minäkään en ole tuntenut kummassakaan aikasemmassa..täällä toinen kummajainen. =)

Suonenvetoja ei ole ollut toistaiseksi. Muistan miten öisin heräsin tyttöjä odottaessa kauheaan suonenvetoon. Oli inhottavaa herätä keskellä yötä siihen kipuun..

Suonikohjuja on tullut muutama. Mulla on aika läpinäkyvät suonet ja pitäis ostaa tuksiukkahousut/sukat. Minkähän hintaisia niitä on? jos joku tietää..

Niin käytiin sunnuntaina kattoon mun isää sairaalassa. Hän on nyt paranemaan päin kaikkien vaikeuksien jälkeen! Hyvinvoivalta näytii ja jaksoi olla ylhäällä. Olis halunnut lähteä kotiin jo. Ei ole päässyt tänäänkään vielä. Hänellä on ollut pahoinvointia, liekkö sen takia joutuu olemaan vielä siellä..

Monttu: Miekin kävin toista odottaessa sokerirasituksessa, mutta käry ei käynyt. Ihmettelinkin että miksi jouduin kokeeseen, kun ei ollut mitään pissassakaan. EKa lapsi oli kuulemma iso mulle..3800g. Sen takia lääkäri määräs. TOivottavasti ei tarvii nyt mennä.. Tsemppiä sulle!

Kätaya: Meillä kans muutto kohta edessä. Onneks meillä noita rappusia ei tule olemaan. Muutetaan rivarista okt:hen. Ompahan muuttoapureille helpompaa. Minähän tietty en kanna painavia..

Cenoura ja myrtti tervetuloa joukkoon!

T' änään sain alettua pakkaamaan meidän tavaroita muuttolaatikoihin. Huomenna pitäis jatkaa ja olla ahkera..

Nyt kuitenkin nukkumaan...

Öitä!

mellum ja peukaloinen 27+1