Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** HEINÄKUUN IHANUUDET *** viikko 5

01.02.2010 |

Viime viikkojen pino (viikko 3&4):

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/6/viestiketju/1102659/_heinakuun_i…

Tänne heinäkuisten lista pinoon voitte päivitellä/lisäillä tietoja, niin päivitän tätä ekaa viestiä tuon listan mukaan.

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/6/viestiketju/1069037/heinakuisten…

29.6. Han, 1

1.7. emmizle, 2, Turku

1.7. Tyttå89, 1

1.7 Tassu 1, Jorvi

1.7. Sanjuska75, 2, K-HKS

2.7. HanniS, 2, 21, KYS

2.7. Zajka, 1, Porvoo

2.7. Chili-80, 3, Kättäri

3.7. ek, 2, 20, Jorvi

3.7. Ihme, 1

4.7. Britney87

4.7. Nupsu, 4, TAYS

3.7. Tani, 3, Kättäri

5.7. Nestor, 2

5.7. vauvva, 1,24, KYS

6.7. Vimpula, 2

6.7. Vanukas, 1

6.7. Hilla78, 4

6.7 ApsiDeisi

6.7 Tuikku, 2

7.7. Insku83, 2

7.7. NM-90

7.7. Salsa9, 2

8.7. Fanni, 1

9.7. Puolukka83, 1, Kätilöopisto

9.7. shira, 3, 25, MKS

9.7 vaniliini, 1

9.7. anskunekku, 1, 21, TAYS

10.7 Tridian, 1, 25

10.7. miruliini, 2, tays tai phks

10.7 -Tuikku-, 2

11.7. neontetra81, 3, 28 Hyvinkään sairaala

11.7. Petruska, 1

11.7. Heldels, 2, 34, kättäri

12.7. irma

12.7. iinea, 2

12.7. tur-koo-si, 1

12.7. Cicu, 3

12.7. kettu, 1

12.7. toukokuu, 4, Kys

13.7. onnenkantamoinen

13.7. Bonnie 83, 2

14.7. Karkki, 1, 23, OYS

14.7 Miukkis, 1

15.7. Enkelinäiti, 2, 28, Hyvinkään sairaala

17.7. Tuuli, 1

17.7. Hexuli, 5

19.7. Whitecat, 3

19.7. Mysweetie, 2, 25, Jorvi

20.7. tuittu82, 3

20.7. Tähti, 2 ,

22.7. Banfigo, 1, KYS

23.7 Illuvatar, Lohja

23.7 Kivi 3

25.7. Skidimadinka, 3, 34, Kättäri

26.7. pikkuvarpaat,1

26.7 HK, 1, 28,

26.7. Keräkurmitsa, 2

27.7. nasuste, 2, koks

29.7 mama87, 2

29.7. Memm!, 1, Jkl

30.7 Sunniee

30.7 äityli-76, 3, EKKS

31.07 Suvi83, 1, Kättäri

pikkanen09, 30

Geminimama, 3, PHKS

Kajo, 1

Banfigo, 1

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi viikko taas alkaa.. kyl nää viikot menee niin nopeasti. Mun pitäs päättää et jäänkö kesälomalle ennen ku jää äippälomalle, vai mitä mä teen.. voi että kun ei tiiä. Toisaalta olis hyvä et sais lomarahat sitten, sais vauvalle osteltuu kaikkee kivaa... äh, vaikeeta miettii tulevaisuutta näin tarkkaan! :P

Sain mun ystävältä lainaan sellasen dopplerin..ihana kun saa kuunnella vaavin sydämen sykettä kotona

Vierailija
2/21 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olikin sitten se kauan odotettu toinen neuvolakäynti. Kaikki oli hyvin ja sydänäänet löyty heti ja oli oikein kuuluvat. Todella aktiivinen oli pikkuinen liikkumaan edelleen. Olen nyt lähes joka ilta tuntenut liikkeitä, joten kaipa ne niitä sitten oli mitä olen tuntenutkin. :) Masu oli kuulemma pyöristynyt oikein mukavasti ja pikkuinen kasvanut siis kivasti. Syödä pitäisi kuulemma enemmän, vaikka nytkin olen syönyt kuin hevonen. Ei ollut paino vielä noussut yhtään. Seuraavaksi odotellaan sitten rakenneultraa joka on 25.2. eli pitäisi vielä kolmisen viikkoa jaksella odottaa. Tuli hyvä mieli kun sai varmistuksen että pikkuisella on kaikki hyvin, kun aina sitä turhaan murehtii kaikkea! :) Kävin tuossa päivemmällä ystävän kanssa lastenvaatekirpputorilla ja löysin muutamia ihania vauvanvaatteita mukaani! :) Nopeasti ne viikot menee ja nyt odotellaan että pikkuinen kasvaa lisää.

Vaniliini 17+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin tossa just viikon saikulla,ja nyt takas töissä. IHANAA. ei millään malttanu maata sängyssä enää :)

(.) rv 15,aika kyllä menee nopeasti. kohtahan on jo puoliväli ja huhhuh. :D 17.päivä on meillä toinen neuvolakäynti,sydänääniä oon jo kotona kuunnellut,kun tilasin sen dopplerin. Mutta liikkeitä ei täällä vielä olla tunnettu. Kunpa pian jo ! ois ihana kun tuntis liikkeet kunnolla :)

no mutta,hyvää viikkoa kaikille äideille,ja masukeille ! ^.^

sunniee ja masukas rv 14+4

Vierailija
4/21 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja diabeteshän se sieltä tupsahti, niinkuin ennustimme! Sairaalalta soittivat jo pian sokerirasitustestin jälkeen ja sanoivat että sokeriarvot on koholla, eli ei enää karkkia. Lääkkeille ei sentään tarve liene...

Tosin siitä seurasi hyvääkin~ Seuraavan neuvola-ajan piti olla vasta ensi kuussa, mutta nyt se onkin jo TORSTAINA! Sydänäänet täältä tullaan~ (kaipa ne silloinkin kuunnellaan? Mitäpä sinne muuten viitsisi vaivautua XD )

Ja samalla kun (tänä aamuna!) soittivat sieltä neuvolasta, niin antoi vähän tarkempaa informaatiota niistä arvoista, että mitkä olivat eniten pielessä.

Ja uskokaa tai älkää, mutta paastoarvosta valittivat että ENEMMÄN pitäisi syödä :D Vaikka tuo yksi jo nyt vetelee posket pullollaan kaiken mitä käpäliinsä saa... paitsi niitä karkkeja enää. Muutenkin kun sitä elonpainoa on sen 90 kiloa niin luulisi että hätätilassa voisi käyttää vanhoja ravinnevaroja XD

Että semmoista tänään, ja torstaina taas vähän lisää. Voisi yrittää jopa muistaa sen lasketun ajan että päästäisiin tuonne listalle, mur!

(joskus loppukuusta se kai oli, tai sitten ei, pää on hatara ko harakanpesä)

Vierailija
5/21 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Viime viikko tuli lomailtua ja kyllä teki hyvää. En oksentanutkaan kuin kahtena päivänä. No eilinen ei sitten ollutkaan niin hyvä, aamulla oksensin ensimmäistä kertaa hampaidenpesun yhteydessä ja illalla vielä kolme kertaa lisää. Olin ihan kuollut ja itkukin tuli kun olo oli niin kurja. No toivottavasti tämä päivä on taas parempi, toivon jo niin, että olo alkaisi paranemaan ja iltaoksentamiset loppuisivat. No eiköhän tämä ole kuitenkin sen arvoista.

Tytöistä vaan ei ollut mitään tällaisia oireita, joten olisikohan se miehen toivova poika tulossa? No se toivottavasti selviää maaliskuun alussa tai sitten viimeistään Brunon luona. Eli me mennään taas 4d ultraan kun ollaan tytöistäkin käyty ja se DVD on niin mukava muisto.

Vaunuista olette täällä jutelleet ja itsekin olen niitä vähän miettinyt. Esikoisella oli Teutoniat ja tykkäsin niistä kovasti, kakkoselle ostettiin Quinnyt ja niiden laadussa ei ollut kyllä kehumista vaikka makeannäköiset olivatkin. Nyt olen ihaillut Brion uusia Go-vaunuja, mutta täytyypä käydä liikkeessä vielä ihailemassa. Bugaboosta myös haaveilen, mutta en tiedä miten talvella kulkevat, onko kellään kokemuksia?

Viikon päästä olisi seuraava neuvola ja jos sen jälkeen kertoisin salaisuudesta töissäkin...

T: skidimadinka 15+2

Vierailija
6/21 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tänään rakenneultra ja oli todella ihanaa (ja helpottavaa) nähdä että oma pikkuinen voi hyvin siellä masussa :) Tuli melkein itku silmään, kun näin oman pikkuisen siellä. Kaikki oli hyvin ja saimme tietää, että tyttö on tulossa :)

Jännitin ultaa kauheasti ja näin painajaista ettei kaikki ollutkaan hyvin enkä saanut oikein nukuttua viime yönä. Nyt on tosi hyvä mieli ja voin mennä taas rauhallisin mielin eteenpäin. Masu näkyy jo kunnolla ja ihmiset on tullu kyselemään, että olenko raskaana. Seuraava neuvola onkin vasta sitten maaliskuun puolessa välissä.

Vimpula rv 18+4

Vierailija
7/21 |
02.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kirjoittelenpa silti. Meillä oli esikoisen aikaan rakenneultra yksityisellä rv. 17+3 ja nyt tästä toisesta VASTA rv. 20+3(en jaksais odottaa) mutta eihän tuohon enää ole kuin 2 viikkoa. Ens maanantaina olisi neuvola, 3. laatuaan tämän raskauden aikana.

Liikkeitä tuntuu päiväpäivältä enemmän mutta siltikin huolestun aika ajoin koska näillä viikoilla ne PITÄISI jo tuntea kunnolla. Aivan järkyttävät liitoskivut jatkuu ja näinköhän sitä jäädään ns. "saikulle" pian. Toki koulussa on pakko käysä ja olisi tuo kevään viimeinen harjoittelukin hyvä saada pois alta(osuu rv. 26-31). Lisäksi päivittäin, varsinkin iltaisin kun rauhoittuu aloilleen, tulee kivuttomia supistuksia jotka ei niinkään satu tmv mutta on todella rasittavia. Pitää ens viikon neuvolassa ottaa tämäkin puheeksi.

Lumista alkavaa viikkoa kaikille :)

T:HanniS + papunen 18+4

Vierailija
8/21 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli nyt sit tänää.. ja pikkusella oli kaikki kunnossa.. mun hemoglobiini oli vaan 101, joten rauta kuurille tässä pitäs ruveta. :( ja painosta se vähä huomautti, mut ei liikaa.. se sano et toi nyt on loppujen lopuks ihan normaalia, vaikka se kone laskeekin sen viikko arvion.. :)

et ei mitään hälyyttävää ole vielä.. :) sydänääniä oli vaikee kuunnella kun kaveri meni jotain ympyrää tuolla masussa, ei oikein antanut kuunnella ;)

mutta muuten hyvä! :) rakenneultra onkin sitten 15.2..enää vajaa kaks viikkoo :)) oi! :)

T:britney 18+3

Vierailija
9/21 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin yksi niistä joilta kirjottaminen on jäänyt kaiken kiireen keskellä. Itse aloitin työt tammikuun alussa ja esikoinen meni päiväkotiin niin tekemistä ja menemistä on riittänyt ja kuitenkin kun tekee fyysistä työtä ni on iltasin tosi väsy. oon kyllä käyny täällä lukemassa teijän kirjoituksia mut nyt sain sitten aikaseks kirjottaa ni jotai kuulumisia. viimeviikolla oli neuvola ja oli ihana kuulla pikkusen sydänäänet ja meillä kanssa loppukuusta rakenneultra nisitä kovasti odotellaa ja toivottavasti saatais vaikka sukupuolta tietoon. Mulla on onneksi pahoinvoinnit ja muut loppuneet mutta maha se täällä kasvaa kovaa vauhtia ja melko isolta jo kohta näyttää varsinkin iltaisin kun turvottaa. Viikon verran liikkeitäkin tuntenut ja kovasti ne päiväpäivältä voimistuu ja usemmin tuntee. se on niin ihanaa kun tietää että siellä on kaikki hyvin. Vaunuista ootte puhunut,ni meillä olisi edessä kaksosten vaunujen osto koska esikoinen kesällä vasta 1,10kk ja ei se jaksa kävellä ja seisomalauta ihan turha ku niin vilkas ja menevä lapsi ja pikkunen. mutta täytyy käytettyjä alkaa kattelee kun niin hinnakkaita uutena ja paljon nyt ainakin ollut edullisia ja uudenveroisia myynnissä,mut ei me vielniitä haluta kuitenkaan ostaa. keväämmällä sitten.

miruliini ja toukka 17+4

Vierailija
10/21 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneillään rv 16+6. Joka päivä kuulostelen liikkeitä, alkaisivat jo, niin tietäisin että kaikki on kunnossa. Tilaan tänään dopplerin, jonkun mielestä turhaa tässä vaiheessa, mutta ei voi mitään.

Oltiin kanarialla lomalla ja ihan järkyttävästä matkapahoinvoinnista kärsin, jopa lentokoneessa tai 6 km taksi matkalla. Se yllätti, kun muuten ei oireita ole juuri ollenkaan ja edellisessä raskaudessa ei ollut mitään pahoinvointeja.

Enkelinäiti, enkelin kuolin ja syntymäpäivästä tulee muuten huomena vuosi.

Vierailija
11/21 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Onnea Vimpulalle ihanista ultrakuulumisista. Haluan kanssa jo ultraan, mutta omaani saan odottaa vielä yli neljä viikkoa.

Liikkeitä en ole minäkään juurikaan tuntenut (eilen ruokaa laittaessa, ehkä muutaman työnnön navan kohdalla), mutta en osaa olla huolissani, koska kahdessa aikaisemmassakin raskaudessa istukka on ollut etuseinässä ja se valitettavasti pehmentää potkuja niin ettei niitä tunnu näin aikaisessa vaiheessa ja toisaalta ne ei niin voimakkaina tunnu koko raskausaikana (paitsi ehkä siinä vaiheessa kun vauva potkii alaspäin), joten odotellaan rauhassa ja luottavaisin mielin.

Enkelinäidille voimia raskaaseen muistopäivään!

T: skidimadinka 15+4, joka ei ole oksentanut kahteen päivään jee!

Vierailija
12/21 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava lueskella taas pienen tauon jälkeen kuulumisia, hyvä että muillakin alkaa maha kasvaa kun itelläkin muutos on tullut aikasten nopsaan..kumpu on noussut näkyväksi ja 17+1 viikollahan jo mennäänkin. Kaikki on vaan uutta ja ihmettelemisen aihetta monta, pesänrakennus on alkanut ja ensimmäisiä vauvatarvikkeita oon uskaltautunut ostamaan. Pienelle ajalle sekä mieli että keho on alkanut muuttua.

1.2. oli toinen neuvolakäynti, sydän tuksutti oikein nopeasti siellä masun uumenissa ja muutekin kaikki on hyvin. Veriryhmässä on joku tarkkailtava juttu ja pitää käydä useammin kokeessa. Rakenneultra on 24.2. ja sehän tarkoittaa PUOLIVÄLIÄ! Uskomattoman nopeasti menee, nyt olen toista viikkoa lomalla ja jänskättää mennä takaisin töihin. Kukaan ei vielä tiedä vaikkakin uskon että epäilyjä on. Eikun päällikön juttusille ja asia esille niin voisi ottaa "kevyemmin". Meillä on niin paljon raskaita nosteluja että pelottaa..Onko kellään kokemusta milloin ei pitäisi enää nostella/raskaasta työstä mitä lääkärit ovat sanoneet? Jossain oppaassa oli n.30vk:lta eteenpäin. Ajattelin käydä työterveyshuollossa juttelemassa asiasta.

Liikkeitä en tunne vielä, sitä ootellessa..Nälkä on hirmuinen, sitten syöt ja on ähky ja ähkyn lähettyä on taas nälkä. Aikamoista!

Mukavaa loppuviikkoa kaikille ja hormoonipitoista tunnekirjoa!

Miukkis 17+1 :D

Vierailija
13/21 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mietin, että miltä ne sikiön liikkeet oikein tuntuu? Tänään tossa päivällä tuntui kuin masussa ois ollut ilmakuplia, ensin yksi ja sitten vielä muutama lisää. Ja ne tosiaan tuntui tuossa navan alapuolella. Eilen illalla kuuntelin taas dopplerilla sydänääniä ja yritin provosoida pikkuista potkimaan hennosti painamalla mahasta, kun luin, että näillä viikoilla saattaa sikiö potkaista takaisin jos painelee mahaa. Mutta eipä tuntunut mitään. Mutta tänään oikein hätkähdin ja pysähdyin paikalleni kuuntelemaan noita kuplamaisia tuntemuksia.

Näin innolla sitä vaan odottaa tuntevan liikkeitä! :)

Fanni rv18

Vierailija
14/21 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut vähän laiskanlaisesti kirjoiteltua, mutta lukemassa olen käynyt lähes päivittäin. Masu kasvaa, mutta liikkeitä ei ole paljoakaan tuntunut. Toisinaan jotain hentoa kuplintaa tai möyrimistä. Välillä olen ollut huolissani, et onko kaikki hyvin, mutta sitten yritän muistaa, että mulla on nyt istukka kohdun etuseinässä "airbagina", joten sen vuoksi liikkeet ei tunnu yhtä selvästi kuin esikoista odottaessa, jolloin istukka sijaitsi takaseinässä.

Rakenneultrassa joku/jotkut oli jo käyneet, mukavaa. Nyt ei vaan malttaisi odottaa omaa ultraa, johon siis vielä 15 päivää. Kulkaas, "siskot", aletaan olla jo puolivälissä raskautta. Ja vastahan sitä plussattiin... ;) Nopeaan tää aika menee.

Enkelinäiti: Kovasti voimia muistopäivään! Ehdinkin jo miettiä,mitä sulle kuuluu, kun en ole bongannut viestejäsi muutamaan päivään täällä. Mutta nythän se selvisi, että olet ollut lomailemassa. Kurjaa, että kärsit pahoinvoinnista. Toivottavasti lomanne ei mennyt ihan pieleen pahoinvoinnin vuoksi. Paljonko Kanarialla oli lämpöä?

Mulla piti nyt alkaa 3 päivän talviloma, mutta muuttuikin sitten sairaslomaksi, kun eilen alkoi järkyttävä flunssa. Nuhaa, päänsärkyä, kurkkukipua, lihas- ja nivelkipuja. Sikainfluenssaa tuskin on, kun sain rokotteen syksyllä.

Mukavaa loppuviikkoa heinämassut!

t. Sanjuska + pikkuheppu rv 19

Vierailija
15/21 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Sanjuska paranet pian!

Ärsyttävintä on se, että ei voi oikein ottaa mitään lääkettä. Sain lääkäriltä reseptillä lääkettä ja hain apteekista, jäi syömättä, kun luin ohjeesta että raskaana ollessa sitä pitää välttää viimeiseen asti. Hain Vicks vacorubbia helpottamaan oloa, mutta espanjan kielisessä ohjeessa senkin käyttö oli raskaana ollessa kielletty (suomessa sallittua).

Lämpöä oli aluksi sellainen 24 astetta, mutta sitten tuli sateet ja ilma viileni.

Tänään muuten kun palasin töihin, niin yksi työkaveri oli ihmeissään, luuli että palaan töihin vuoden parin päästä, luuli siis että jäin äitiyslomalle jo. :)

Enkelinäiti

Vierailija
16/21 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tosiaan noita liikkeitä tuntunut jo viikon verran kohta. Aluksi oli pieniä ilmakuplia vatsassa, mutta nyt tuntuu jo "muljahduksia". En tiedä mitä kuperkeikkoja se siellä tekee. Liikkeet tuntuvat lähinnä iltaisin kun käyn nukkumaan, mutta muutaman kerran olen istuessanikin tuntenut "muljahduksen". Moni muukin odottaja varmaan tietää tuon minun käsittämän muljahduksen! :D Jännä tunne tuo on! :) Kohta tosiaan mennään jo puolessa välissä. Huomenna tulee jo tasan 18 viikkoa täyteen täällä! :)

Vaniliini 17+6

Vierailija
17/21 |
04.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika raskasta ollut pari päivää töissä, mullakin (hannis) tuntuu ikäviä harjoitussuppareita jo. Ei mukavaa kun yrittää tehdä töitä ja vatsaa kiristää ja puristaa..

Ens viikolla rakenneultraan ja sit mahd. sais tietää kumpaa sorttia masukki mahtais olla..=)=)

Liikkeitä on tuntunut jo useamman viikon ja yhtä ihanaa joka kerta kun sellaisen töytäisyn masussa tuntee.. =)

Hyviä vointeja meille kaikille! Ja täytynee laittaa viestiä viimeistään ens viikolla ultran jälkeen. =)=)

T: Chili ja rapunen viikot on nyt just hukassa.. öö ehkä 18+6

XD

Vierailija
18/21 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jebaa jee :) tänään siis tasan 19 viikkoa täynnä ihanaa kamalaa odotusta.

Kummasti sitä muistot kultaantuu tässä viikkojen vieriessä. Kaverini joka on 10. viikolla raskaana oli tänään käymässä ja valitteli huonoa oloa ja kun ruoka ei maistu jne.. Ajattelin että ei se nyt niin kauheaa ollut, verrattuna näihin muihin kipuihin mutta kyllähän se ihan hirveää oikeasti oli :P et jos sillo ois voinu valita niin ehkä ois valinnu liitoskivut ennemmin kun ruokahaluttomuuden ja hirveän huonon olon :)

Toisaalta onpahan paino pysyny kurissa kun alussa laihtui ainakin sen 5kg ja mitä kotona kävin vaaalla niin vielä -1,5kg ekan neuvolakäynnin painoon verrattuna. Todella mukavaa ku esikon aikaan oli varmaan jo 10kg tullu tähän mennessä :)

Huuto.netistä joitakin mammapaitoja olen huudellut. Siellä kun jaksaa selailla niin saattaa löytää oikein hyviä ja edullisia löytöjä. Mutta välillä kyllä on niitä jotka pyytävät käytetystä melkein saman hinnan ku kaupassa uutena. Muuten kyllä menee omat matalavyötäröiset farkut jalkaan. Sillo alussa ostin mammafarkut mutta kun suurin turvotus hävis niin nyt ei omat housutkaan enää kiristä. Mukavaa :))

Maanantaina on neuvola, saan kuulla sydänäänet. Toki liikkeitäkin tuntuu, nyt jo taas edelliskertaa enemmän, niin ei enää niin kovasti huoleta. Tänään oli vapaa päivä joten olokin on ollut vähän parempi liitoskipujen ja kolotusten kanssa mutta vielä ne muistuttaa olostaan :P

Mutta nyt esikoisen nukutukseen...

Mukavaa vkoloppua!

T:HanniS + papunen 19+0

Vierailija
19/21 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulee ja ymmärtää jo tässä vaiheessa, mitä sille mahanahan läpi sanoo ja pyytää tekemään :D Eli kun oltiin eilen siellä neuvolassa, niin ennen sitä sanoin vauvalle että: "Jos menet sinne istukan taakse piiloon niin päästään pikasesti ultraan kun pitää varmistaa että on kaikki hyvin!"

Ja sitten ei kuulunut sydänääniä... no säikähtihän siinä, ja sitten pitikin pyydellä vauvaa tulemaan esiin, lupasin sille jotain herkkuakin sitten synnyttyään... Ja kas, sieltähän se pallero tupsahti kuunneltavaksi :D

(pikkusen piti kyllä käydä kävelemässä ja mahaa heiluttamassa kohti lattiaa, mutta ei se painovoima, vaan se äiskän käsky!)

Purrrrrrrrrr olen onnellinen...

Mitä ny se diabetes. Vähänpä tiesin aiheesta vielä viimeksikin... -.- Nyt kun tässä on puolitoista päivää pistellyt murua piikillä sormeen (ja se kiljuu kuin syötävä) niin huh huh ja luojan kiitos tää on perin väliaikaista sorttia. Taisi koko tauti mennä suurimmaksi osaksi pois jo sillä kun kielsi sokeriherkut, koska jo nyt tulee ihan normaalia lukemaa, keskimäärin ehkä viitosta...

Muru kestää loppujen lopuksi hienosti, koska jos se ei kestäisi noita piikkejä, se tietäisi lisäpiikkien lisäksi sitä, että jouduttaisiin seuraamaan raskauden etenemistä OULUSSA plus synnyttämään siellä! Ja muru on niin saanut tarpeekseen siellä ramppaamisesta, bussimatkakin kun kestää tunnin, köröttele siinä sitten supistellessa...

Mutta hyvä näin, paitsi että joudutaan nyt elämään ihan symbioosissa, kun muru ei suostu itse pistelemään itseään, ja joudun seurailemaan sitä koulussakin koko päivän sen neulan kanssa. Just kun ne potki mut ulos sieltä, kiva -.-

Ai niin, ja pieniä liikkeitä saattaa olla tunnettavissa..! Ei toi vaan vielä ihan tunnista niitä, ja kun ilmavaivojakin on niin :/ Mutta kyllä ne sieltä. Jos ei muuten, niin äiskä käskee potkaisemaan lujasti - toimi muuten viimeyönäkin! Ainakin ehkä!

Vielä kun saisi yskän pois, se alkoi taas, mutta ei mitään lääkkeitä... (eikä kai oikein kurkkupastillejakaan -.-)

Vierailija
20/21 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa jo flunssa hieman helpottaa. Ärsyttävää yskää on vielä jäljellä.

Jancelin: Siis kenellä teillä on diabetes... sulla vaiko puolisollasi? Mä taisin jo pudota kärryiltä... :o

Mulla on jo masua sen verran, et alkaa olla vähän tiellä, kun pitää laittaa kengät jalkaan tms. Ja huomaan sen ärsyttävän suuresti, kun tuntee olonsa jo nyt ihan valaaksi. Mitenköhän suureksi masu kasvaakaan ja kömpelöksi muutunkaan, kun vielä toiset 20 viikkoa on edessä... Tulis jo kesä, niin vois pukeutua vähempiin vaatteisiin ja jalkaankin riittäis vaan sandaalit tai jotkut tossut.

Väsynytkin olen ollut ja tuntuu, ettei oikein mitään jaksaisi. 4-vuotias esikoinen on energiaa täynnä ja kaipaisi koko ajan tekemistä. Välillä tulee itselle "olen tosi huono äiti"-fiilis, kun ei jaksa leikkiä lapsen kanssa ja ruokakin saattaa olla "Saarioisten äitien tekemää". HUOH!! Voiko tää raskaus todella verottaa näin voimia?

Nyt mä taidan lopetella tän valituksen!

t. Sanjuska + pikkuheppu rv 19 + 3