Pehmeimmät ja mukavimmat lakanat?
Minulla Marimekon trikoo lakanat ja muilla en osaa enää nukkua koska tavallisiin verrattuna ovat nii ihanan pehmeät. Onko suositella jotain muuta jotka olisivat yhtä hyvät?
Kommentit (11)
Eikö mammoilla ole mitään suositella?
Hemtexin percale. Ovat myös ihanan vilpoiset kesällä.
Minua kiinnostaisi kokeilla nanson lakanoita. Onko kellään kokemuksia?
Vierailija kirjoitti:
Eikö mammoilla ole mitään suositella?
Jos pidät Marimekon trikoolakanoista, niin meillä on niin eri maku, että en tosiaan osaa suositella sinulle mitään.
Minä ainakaan en tykkää liian pehmeistä, vaan lakanoiden pitää olle ryhdikkäät ja mankeloidut.
Varmaan nuo trikoojutut on sulle hyvät. Anoppi joskus teki lakanoita flanellista. Se oli pehmeää ja lämmintä, mutta ei mieluisa mulle.
Joo, mä taas en tykkää semmoisista jäykistä, kovista tai karheista lakanoista. Mitä pehmeempi niin sen parempi 😁
Ap
Olen kokeillut kaikenlaisia lakanoita vuosien varrella, ja tällä hetkellä on käytössä trikoo aluslakana (50% puuvillaa, 50% modaali) ja tyynynpäälliset ja percale pussilakanat, 100% puuvillaa. Satiinipuuvilla on hienon näköistä uutena, mutta sen kiilto himmenee pesussa. Flanelliset on kivan pehmeät ja lämpimät talvella, mutta nyppyyntyy jonkin verran. Sekoitekankaat pysyy rypyttöminä, mutta on kuumemmat kesällä kuin pelkkä puuvilla. Silkki on hyvä, mutta kallis eikä kestä repeämättä kauaakaan. Silkkijersey olisi ehkä paras materiaali, mutta en ole sellaisia ikinä nähnyt, tai vaikka olisinkin, niin tuskin olisi sellaisiin varaa. Sama pätee pellavaan, en ole ikinä pystynyt ostamaan kunnollisia pellavalakanoita, joten siitä en tiedä. Mutta ne pellavapyyhkeet ja pöytäliinat mitä mulla on ollut, eivät ole kauheasti pesussa pehmenneet. Mut ehkä ne tehdään eri tavalla kudotusta tai käsitellystä kuidusta.
Puuvillasatiini on mielestäni paras. Pehmenee aikain saatossa.
41 vuotta vanhat Finlaysonin Forssassa valmistetut.
Hotellilakanat. Ostin joskus kun myytiin poistomyynnistä.
Ei hajuakaan valmistajasta.
.