Omakotitalojen asukkailla ei ole mitään asiaa kerrostalojen väestönsuojiin ellei hinnasta sovita
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Ihana mentaliteetti aloittajalla: kaikki mitä sinulla on, on minulta pois. On varmaan ihanaa seuraa minne ikinä meneekin.
Kuulostat juuri siltä kommunistiselta Venäläiseltä jota Putin niin rakastaa. "Kaikki mikä on sinun on oikeasti yhteisessä käytössä tai lahja jonka haluaisin nyt takaisin."
En tulisi sinne vaikka maksaisit mulle sen 20e/vrk.
Kusi, paska, pieru ja oksennus haisee, vauvat rääkyy, kuolaa ja haisee, leikki-ikäiset kitisee, riehuu ja haisee, aikuiset vittuilee toisilleen ja kusi, paska, pieru ja oksennus haisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerranki on etua kun asuu kerrostalossa! 😉
Kerrostalot pommitetaan ensimmäisenä koska saadaan monta paskakärpästä yhdellä iskulla.
Ei haittaa kun oon väestönsuojassa turvassa ☺
Vierailija kirjoitti:
En minäkään puolusta sinua sodassa aloittaja.
Onneksi otat torrakon ja menet eturintamaan puolustamaan kaikkia muita suomalaisia. Sovitaan ettet puolusta minua ollenkaan.
Ap 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
No ei sinne varmasti edes mahdu. Älä sinäkään yritä tulla hakemaan kasviksia, omenoita, marjoja jne. mun pihalta.
Kun sinut ja sinun asuntosi on poltettu napalmilla niin voin hakea autiotalosi raunioiden vierestä hyvin kypsyneitä vihanneksia ja hedelmiä
Olisi aivan hirveää istua siellä haisevassa suojassa odottamassa, pääseekö sieltä enää ikinä ulos. Nimittäin ne kerrostalojen suojat eivät ole kovinkaan hyviä. Ja jos se kerrostalo rysähtää siihen päälle, Mitenkäs sieltä ulos päästään.
Vaikea keksiä kauheampaa loppua kuin sinne loukkuun jääminen.
Vierailija kirjoitti:
Miten kerrankin. Kaikkein paras!
Tokkopa kaikki kerrostalonkaan asukkaat on edes kotona samaan aikaan. Kun suojan ovet laitetaan kiinni, ne myös pysyy kiinni.
Juoksetteko kerrostalonne suojaan, jos lapsenne ovat koulussa tai päiväkodissa?
Vierailija kirjoitti:
Mistä sitä tietää kuka missäkin asuu, kun pommisuojiin juostaan :D
Daijut
Millä meinasit päästä sisään taloon, että sinne pommisuojaan pääsisit? Ulko-ovet on lukossa.
Asuntoyhtiöiden väestönsuojat on tarkoitettu talon asukkaille. Voihan sinne ottaa muitakin, jos vain mahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalot pommitetaan ensimmäisenä koska saadaan monta paskakärpästä yhdellä iskulla.
Ei haittaa kun oon väestönsuojassa turvassa ☺
Saattaa se pikkasen alkaa haitata, jos se kerrostalo on palasina sen "suojan" päällä ja kaikki palava materiaali roihuaa siinä tulessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai niihin kerrostalojen bunkkereihin tarvii kaikkien mahtuakaan. Koska ei miehet siellä olisi, jos olisi sota, vaan ne olisi taistelussa.
Minulla ei ole mitään intoa lähteä johonkin yleiseen suojaan. Kun on omakotitalo kokonaisella kellarikerroksella. Siellä on puuhellakin ja makuutilat jne. Ei ehkä täydellisen pomminkestävä, mutta toisaalta miksi rusukit ylipäätään pommittaisi jotain okt taajamaa maalla. Tai no, olihan ne vissiin sen maatilankin pommittanut vahingossa.
Ei kaikki miehet ole samaan aikaan taistelussa. Monet ei joudu taistelemaan ollenkaan.
Eihän omakotitalon asukkaat olekaan tulossa kerrostalon väestönsuojiin.
Ne kerrostalojen väestönsuojat on mitoitettu siten, että vain oman talon väki lapsinee sinne mahtuu.
Ei sinne ylimääräistä mahdu.
Omakotitalojen asukkaat käyttävät yleisiä väestönsuojia jos niitä alueella on.
Tai sitten suojautuvat omassa kodissaan. Moni on joutunut edellisissäkin sodissa suojautmaan pommemmeilta sänkyjen ja pöytien alle.
Korkeat kerrostalot ovat sitäpaitsi alttiimpia pommituksille, kuin matalat, ja aina syrjemmässä kaupungista olevat lähiöiden omakotitalot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei sinne varmasti edes mahdu. Älä sinäkään yritä tulla hakemaan kasviksia, omenoita, marjoja jne. mun pihalta.
Kun sinut ja sinun asuntosi on poltettu napalmilla niin voin hakea autiotalosi raunioiden vierestä hyvin kypsyneitä vihanneksia ja hedelmiä
Ethän sä edes tiedä, missä asun. 7
Vierailija kirjoitti:
Eihän omakotitalon asukkaat olekaan tulossa kerrostalon väestönsuojiin.
Ne kerrostalojen väestönsuojat on mitoitettu siten, että vain oman talon väki lapsinee sinne mahtuu.
Ei sinne ylimääräistä mahdu.Omakotitalojen asukkaat käyttävät yleisiä väestönsuojia jos niitä alueella on.
Tai sitten suojautuvat omassa kodissaan. Moni on joutunut edellisissäkin sodissa suojautmaan pommemmeilta sänkyjen ja pöytien alle.
Korkeat kerrostalot ovat sitäpaitsi alttiimpia pommituksille, kuin matalat, ja aina syrjemmässä kaupungista olevat lähiöiden omakotitalot.
En keksi muunlaista kerrostaloa kuin vanhustentalo, jossa kaikki asukkaat olisivat todennäköisesti paikalla pommitusten alkaessa.
Aina muuten on vuorotyöläisiä, heidän lapsia muualla hoidossa, miehiä komennettu jo sotaan, kouluikäiset koulussa, opiskelijat opiskelemassa, osa asukkaista on jo lähtenyt pakoon, lemmikilliset jäävät lemmikkiensä luo jne.
Siirrän ensin perheen alaikäiset ja naispuoliset turvaan Haaparantaan. Sitten lähdetään omien poikien kanssa ottamaan iivvannaa vastaan rajalle. Betat voi lymyillä siellä väestönsuojassaan tai perunakuopassaan. Jos kuolen, niin taivas kattona; enkä missään betonihaudassa tukehtuen.