Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kukaan ei perusta konservatiivista ympäristöpuoluetta?

Vierailija
20.03.2022 |

Äänestäisin välittömästi sellaista puoluetta, joka olisi aidosti vihreä, mutta ei liberaali.
Minulle tärkein arvo politiikassa on ympäristö ja haluaisin äänestää vihreitä, mutta feminismi ja vasemmistolaisuus ärsyttävät minua enkä ole suurimman osan kanssa samaa mieltä yhtään mistään.
Olen itse uskonnollinen ihminen ja feminismin tai muiden vastaavien ideologoiden kannattaminen ei tule kyseeseen.
Omassa kotikunnassani on erittäin fiksu ja jalat maassa-vihreä, mutta hän taitaa olla ainoa laatuaan.
Olen itse keskustan jäsen, mutta tuo Alavieskan tapaus alkoi oksettaa niin, että harkitsen vakavasti puolueesta eroamista viimeistään tämän valtuustokauden ja omien puheenjohtajuuskausien paikallisjärjestöissä päätyttyä.
Omat kyvyt eivät riitä minkäänlaisen puolueen perustamiseen, mutta tällä hetkellä kepu oksettaa aika raskaasti.
Myös vanhanaikaiset mielipiteet Natosta ärsyttävät kepussa nyt.
Eduskuntavaalit lähestyy ja omaa ehdokasta pitäisi alkaa pohtia, onko kellään tiedossa hyviä tyyppejä ketä olisi ehdolle lähdössä?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet keskustalainen, jos välität luonnosta?

Vierailija
2/44 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä kysymys.

Kai sitä nuorena oli typerä ja aivopestävissä, "realistinen vihreys" vetosi minuun ja luulin että keskusta oikeasti välittäisi.

Liityin jäseneksi heti 15-vuotiaana.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkohan olis kysyntää? Tee joku poll.

Vierailija
4/44 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen kepulainen odottaa että omat tehtävät loppuu ja pettää sitten omankin porukan.

Uskonnollisuus ei tässä yhteydessä yllätä lainkaan jostain syystä myöskään...

Oksettavinta porukkaa mitä maailmasta löytyy

Vierailija
5/44 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kysynnästä, tunnen muitakin nuoria keskustalaisia joita tämä asia vaivaa.

Juuri juttelin kavereideni kanssa tästä ja mietittiin, miksi perheelliset ihmiset haluaisivat tuhota luontoa elinkelvottomaksi tuolla tavalla ja jättää ympäristön hirveään kuntoon jälkipolville?

Haaveilen itsekin useammasta lapsesta ja toivoisin senkin takia järkeviä päätöksiä ilmastopolitiikan suhteen.

Lapsemme tulevat kärsimään näistä päätöksistä eniten ja me nuoret, jos ja kun aikuisiksi ehdimme kunnolla kasvaa.

Omia puheenjohtajuuksia en haluaisi jättää kesken kauden ihan siksi, että sopivia jatkajia ei nyt heti välittömästi tähän hätään löydy ja itse toimin muissa keskustajärjestöissä enkä varsinaisesti puolueessa.

Joku varmaan tunnistaa, ei tarvitse sanoa mitään jos hoksaattekin kuka täällä kirjoittaa.

Haluan anonyymisti purkaa tuntojani täällä.

Ap

Vierailija
6/44 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolueiden toimintaan on helpointa vaikuttaa sisältäpäin.

Vierailija
7/44 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syljen keskustalaisten päälle. Miten kehtaat olla puolueessa joka kääntää takkiaan oikealta vasemmalle sen mukaan mikä puolue on milläkin hetkellä eniten ääniä saanut? Miten saatat hyväksyä että nyt rahat joilla olisi voitu palkata lääkäreitä, hoitajia ja rakentaa uusia sairaaloita laitetaan hallintohimmeliin?

Vierailija
8/44 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole oikeistoa.

Vierailija
9/44 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta on sekin, että sisältä on helpompi vaikuttaa, mutta jos porukka puolueen sisälläkin on niin monista asioista eri mieltä eivätkä koe luontoarvoja tärkeiksi, on aika hankala saada muutosta aikaan sisälläkään.

Minulle keskusta vain tuntuu tällä hetkellä väärältä puolueelta, mutta en tiedä minne sitten siirtyisin.

Suurimman osan arvoista allekirjoitan, mutta hyvin kauas on menty Alkion aatteista ja nämä ympäristökysymykset hiertää nuorena kovasti.

Toki olen omia näkemyksiäni tuonut esille ja ajattelin yrittää järjestää jotain tilaisuutta että saisin näitä "toisinajattelijoita" tentata, mutta ei näillä oikein mitään konkreettista vaikutusta ole, kun lähtökohtaisesti minua ja samoin ajattelevia tässä pidetään viherhörhönä.

Ap

Vierailija
10/44 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ärsyttää tuokin hallintohimmeli ja ihan hölmöläisten hommaa tuokin, nyt valitettavasti avautui omat silmät sillekin kun valtuusto jo aloitti kautensa.

Järjetöntä touhua kerta kaikkiaan.

Kuten sanoin, liityin hyvin nuorena ja oma ajattelukyky ei ehkä siinä vaiheessa riittänyt tarpeeksi pitkälle, en nähnyt kokonaiskuvaa samalla tavalla ja nyt koko touhu inhottaa.

Paljon on hyvääkin, mutta radikaalisti on touhu muuttunut lyhyessä ajassa.

Monet tuttuni ovat hylänneet koko touhun Sipilän hallituksen jälkeen, keskusta on menettänyt identiteettinsä ja ideologiansa täysin ja toimii nykyään pelkkänä täytepuolueena.

Puolue on mielestäni menettänyt uskottavuutensa tässä sekoilussa.

Ap

Vierailija
11/44 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia pitäisi olla K18 ikäraja puolueeseen liittymiseen.

Vierailija
12/44 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska konservatiivejä ei kiinnosta viherpiperrys.

Vierailija
13/44 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristöpuolue

https://ymparistopuolue.fi/

Vierailija
14/44 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa, kun nuo pienpuolueet ei oikein pärjää eikä sellaisia ole oikeasti järkevä tässä maassa äänestää.

Muuten äänestäisin sellaista erittäin mielelläni.

Puolueiden ikärajojsta en niin tiedä, kyllähän jotkut ovat fiksuja jo nuorina, itse en valitettavasti ollut tässä valinnassa kovin viisas.

Ap

Vierailija
15/44 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ympäristön arvostaminen liittyy ihmisoikeuksien kunnioittamiseen. Et oikein saa toista ilman toista.

Vierailija
16/44 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et äänestä vihreitä?

Älä välitä feministihömpästä, se on marginaaliporukka.

Joskus kannattaa priorisoida.

Vierailija
17/44 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et itse perusta sellaista puoluetta minkä haluat? Miksi jonkun toisen pitäisi sekin asia puolestasi tehdä?

Vierailija
18/44 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisoikeuksia täytyy toki kunnioittaa enkä minä ole kukaan ketään tuomitsemaan.

Ihmisoikeudet ovat minulle hyvin tärkeitä, mutta en kannata turmiollista vapaamielistä arvomaailmaa.

Omia arvojani vastaan sotii hyvin paljon monet asiat vihreissä, joiden takia en pysty puoluetta äänestämään enkä varsinkaan avoimesti kannattamaan.

Myönteinen suhtautuminen päihteisiin, sateenkaariliittoihin, polyamoriaan.. feminismi yleensä ja rappion ihannointi, ei kiitos minulle.

KD olisi muuten sopiva minulle, mutta ympäristöpolitiikka ei siinä natsaa.

Ap

Vierailija
19/44 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen kepulainen odottaa että omat tehtävät loppuu ja pettää sitten omankin porukan.

Uskonnollisuus ei tässä yhteydessä yllätä lainkaan jostain syystä myöskään...

Oksettavinta porukkaa mitä maailmasta löytyy

No etpä ole sitten paljon sieltä tynnyristä päässyt maailmaa näkemään, kun noin kommentoit. Eivätköhän perinteiset suomalaiset puolueet ole erittäin maltillisia ja demokraattisia kv. mittakaavassa.

Vierailija
20/44 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne "turmiolliset" 😂 arvot haittaavat jos sinulle tärkein ykkösprioriteetti eli kunnianhimoinen ympäristöpolitiikka toteutuu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme