Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kukaan ei perusta konservatiivista ympäristöpuoluetta?

Vierailija
20.03.2022 |

Äänestäisin välittömästi sellaista puoluetta, joka olisi aidosti vihreä, mutta ei liberaali.
Minulle tärkein arvo politiikassa on ympäristö ja haluaisin äänestää vihreitä, mutta feminismi ja vasemmistolaisuus ärsyttävät minua enkä ole suurimman osan kanssa samaa mieltä yhtään mistään.
Olen itse uskonnollinen ihminen ja feminismin tai muiden vastaavien ideologoiden kannattaminen ei tule kyseeseen.
Omassa kotikunnassani on erittäin fiksu ja jalat maassa-vihreä, mutta hän taitaa olla ainoa laatuaan.
Olen itse keskustan jäsen, mutta tuo Alavieskan tapaus alkoi oksettaa niin, että harkitsen vakavasti puolueesta eroamista viimeistään tämän valtuustokauden ja omien puheenjohtajuuskausien paikallisjärjestöissä päätyttyä.
Omat kyvyt eivät riitä minkäänlaisen puolueen perustamiseen, mutta tällä hetkellä kepu oksettaa aika raskaasti.
Myös vanhanaikaiset mielipiteet Natosta ärsyttävät kepussa nyt.
Eduskuntavaalit lähestyy ja omaa ehdokasta pitäisi alkaa pohtia, onko kellään tiedossa hyviä tyyppejä ketä olisi ehdolle lähdössä?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisoikeuksia täytyy toki kunnioittaa enkä minä ole kukaan ketään tuomitsemaan.

Ihmisoikeudet ovat minulle hyvin tärkeitä, mutta en kannata turmiollista vapaamielistä arvomaailmaa.

Omia arvojani vastaan sotii hyvin paljon monet asiat vihreissä, joiden takia en pysty puoluetta äänestämään enkä varsinkaan avoimesti kannattamaan.

Myönteinen suhtautuminen päihteisiin, sateenkaariliittoihin, polyamoriaan.. feminismi yleensä ja rappion ihannointi, ei kiitos minulle.

KD olisi muuten sopiva minulle, mutta ympäristöpolitiikka ei siinä natsaa.

Ap

Ihmisoikeudet ovat sinulle tärkeitä, mutta et hyväksy sukupuolten tasa-arvoa etkä seksuaalivähemmistöjä?

Vierailija
22/44 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisoikeuksia täytyy toki kunnioittaa enkä minä ole kukaan ketään tuomitsemaan.

Ihmisoikeudet ovat minulle hyvin tärkeitä, mutta en kannata turmiollista vapaamielistä arvomaailmaa.

Omia arvojani vastaan sotii hyvin paljon monet asiat vihreissä, joiden takia en pysty puoluetta äänestämään enkä varsinkaan avoimesti kannattamaan.

Myönteinen suhtautuminen päihteisiin, sateenkaariliittoihin, polyamoriaan.. feminismi yleensä ja rappion ihannointi, ei kiitos minulle.

Ap

Ihmisoikeudet ovat sinulle tärkeitä, mutta et hyväksy sukupuolten tasa-arvoa etkä seksuaalivähemmistöjä?

Hänelle on ilmeisesti hänen omat ja hänen kaltaistensa ihmisten ihmisoikeudet tärkeitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ihmetyttää muuten vihreissä se, miten nuo mainitsemasi asiat liittyvät ympäristöpolitiikkaan. Nimen pitäisi ennemminkin olla Feministinen sateenkaaripuolue. Eli lopulta vihreys on heistä aika kaukana, kun tarttuvat muihin, niin muodikkaisiin aiheisiin.

Vierailija
24/44 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on ainakin erittäin tärkeää, että kannattamani puolue ei aja avoimesti tuota edelläkuvaamaani rappiopolitiikaa, koska kuten aiemmin kerroin, haaveilen myös omasta perheestä enkä halua kasvattaa lapsiani myöskään sellaisessa maailmassa, jossa noita sairaita ajatusmalleja normalisoidaan ja romantisoidaan.

Ap

Vierailija
25/44 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen puolue on konservatiivinen suomessa, ei siellä ole vapautta kauheasti. Miten niin vihreät ei ole konservatiivinen, paitsi sukupuoliasia ja kasvisruoka kai "liberaalia".

Vierailija
26/44 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa, kun nuo pienpuolueet ei oikein pärjää eikä sellaisia ole oikeasti järkevä tässä maassa äänestää.

Muuten äänestäisin sellaista erittäin mielelläni.

Puolueiden ikärajojsta en niin tiedä, kyllähän jotkut ovat fiksuja jo nuorina, itse en valitettavasti ollut tässä valinnassa kovin viisas.

Ap

Ymmärränkö oikein: haluat että joku muu perustaa sinulle ihanteesi mukaisen puolueen. Sen pitää olla alusta asti suuri, koska et tue pieniä puolueita, vaikka arvosi ovat Suomessa tosi pienen joukon jakamia?

Onnea yritykselle löytää sopiva puolue...

Vierailija
27/44 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et äänestä vihreitä?

Älä välitä feministihömpästä, se on marginaaliporukka.

Joskus kannattaa priorisoida.

Ajavat muitakin asioita kuin feministihömppä. Eivätkä ne ole ollenkaan harmittomia asioita (transaktivismi esimerkiksi).

Vierailija
28/44 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa, kun nuo pienpuolueet ei oikein pärjää eikä sellaisia ole oikeasti järkevä tässä maassa äänestää.

Muuten äänestäisin sellaista erittäin mielelläni.

Puolueiden ikärajojsta en niin tiedä, kyllähän jotkut ovat fiksuja jo nuorina, itse en valitettavasti ollut tässä valinnassa kovin viisas.

Ap

Ymmärränkö oikein: haluat että joku muu perustaa sinulle ihanteesi mukaisen puolueen. Sen pitää olla alusta asti suuri, koska et tue pieniä puolueita, vaikka arvosi ovat Suomessa tosi pienen joukon jakamia?

Onnea yritykselle löytää sopiva puolue...

Kyllä minä ainakin olen ap:n ajamien asioiden kannalla. Varmasti meitä on paljon muitakin, mutta emme pidä itsestämme ääntä.

Vierailija
29/44 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontoarvot ovat pehmeitä arvoja samalla tavalla kuin pienestä ihmisestä ja heikommassa asemassa olevista välittäminen, ihmisoikeudet jne.. Ei vain yksinkertaisesti sovi konservatismin koviin arvoihin, joissa isojen yritysten voitot ovat tärkeämpää kuin luonnon ja ihmisten hyvinvointi.

Vierailija
30/44 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi tietää, mitä ap tarkoittaa konservatiivisuudella.

Jos feminismi (asia , eli naisten tasa-arvo on ok, osalla porukasta karannut vain mopo käsistä) on pahasta, lienee myös erilaiset seksuaaliset suuntatumiset pahasta (niin hämmästyttävää kuin onkin, että kukaan voi pitää syntymässä saatuja ominaisuuksia kiellettävinä silloinkin, kun eivät vahingoita muita)

Mutta eniten kiinnostaa, mitä muuta konservatismisi pitää sisällään?

Vierailija
31/44 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos feminismi (asia , eli naisten tasa-arvo on ok, osalla porukasta karannut vain mopo käsistä) on pahasta, lienee myös erilaiset seksuaaliset suuntatumiset pahasta (niin hämmästyttävää kuin onkin, että kukaan voi pitää syntymässä saatuja ominaisuuksia kiellettävinä silloinkin, kun eivät vahingoita muita)

En ole ap, mutta itse vierastan erityisesti intersektionaalista feminismiä, jossa kyse ei ole enää tasa-arvosta. Miesten ja naisten tasa-arvoa luonnollisesti kannatan, mutta myös niin, että ns. perinteiset roolit ovat hyväksyttyjä jos se molemmille osapuolille sopii.

Vierailija
32/44 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta itse vierastan erityisesti intersektionaalista feminismiä, jossa kyse ei ole enää tasa-arvosta. Miesten ja naisten tasa-arvoa luonnollisesti kannatan, mutta myös niin, että ns. perinteiset roolit ovat hyväksyttyjä jos se molemmille osapuolille sopii.

Kuvalemallasi tavallahan asia käytännössä menee. 

Oletetaan, että kyseessä on perhe, jossa molemmat käyvät ansiotyössä (välttämättömyys useimmille pereheille Suomessa). Onko siis paha asia, jos esim. kotityöt jaetaan perheen aikuisten kesken, vai pitäisikö perheenäidin hoitaa ne yksin?

Et vastannut kysymykseeni siitä, mitä muuta kuin perinteinen mies-nainen  - jaon konservatismi pitää teikäläisille sisällään? Mitä on esim. konservatiivinen talouspoltiikka?

Vierailija
33/44 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletetaan, että kyseessä on perhe, jossa molemmat käyvät ansiotyössä (välttämättömyys useimmille pereheille Suomessa). Onko siis paha asia, jos esim. kotityöt jaetaan perheen aikuisten kesken, vai pitäisikö perheenäidin hoitaa ne yksin?

Et vastannut kysymykseeni siitä, mitä muuta kuin perinteinen mies-nainen  - jaon konservatismi pitää teikäläisille sisällään? Mitä on esim. konservatiivinen talouspoltiikka?

Perhe sopii kotityöasiat keskenään, ei niitä voi joku puolue määrätä.

Vierailija
34/44 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perhe sopii kotityöasiat keskenään, ei niitä voi joku puolue määrätä.

Eihän niitä kukaan määrääkään. Kysyinkin omaa mielipidettä, koska yritän hahmottaa, mitä tämä koservatiivisuuden tavoittelu pitää sisällään.

Vierailija
35/44 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on ainakin erittäin tärkeää, että kannattamani puolue ei aja avoimesti tuota edelläkuvaamaani rappiopolitiikaa, koska kuten aiemmin kerroin, haaveilen myös omasta perheestä enkä halua kasvattaa lapsiani myöskään sellaisessa maailmassa, jossa noita sairaita ajatusmalleja normalisoidaan ja romantisoidaan.

Ap

Pelkäätkö esim. homoseksuaalisuden tarttuvan itseesi tai lapsiisi?

Mikään muu ei selitä sitä, miksi haluat pakottaa muut ihmiset elämään laillasi, välittämättä esim. siitä, että kukaan ei itse valitse seksuaalista suuntautumistaan, vaan on määrätty jo ennen syntymää.

Miten joidenkin muiden polyamoria haittaa sinun elämääsi? Tai se, että naapurin Jaska on homoseksuaali?

Voin ymmärtää, että näiden asioiden voimakas esiintuominen julkisuudessa, mm. mediassa voi olla ärsyttävää. Ilman laillasi ajattelevien  negatiivista suhtautumista se ei olisi edes tarpeellista.

Nämä ihmiset eivät pyydä muuta kuin että heidän ihmisarvonsa ja oikeutensa tunnustettaisiin.

Edelleenkään kukaan ei osaa vastata, mitä tarkoittaa konservatiivinen talouspolitiikka?

Vierailija
36/44 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on Ympräristöpuolue. Ja ovat napit vastakkain vihreiden kanssa. Esim Helsingin kiimainen rakennusbuumi joka tuhoaa lähiluontoa on puolueen väen mukaan härskiä ja korruptoitunutta. 

Vierailija
37/44 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vaalit 4 vuoden välein ja saat äänestää eri puoluetta kun edellisellä kerralla. Puolueuskollisuus on typerää kun ne asiat muuttuu ajan kanssa mitä ajetaan.

Äänestän itse nyt persuja toista kertaa, kun mikään muu puolue ei tunnu ajavan tätä elintasopakolaisuusasiaa.

Mistäön muusta en ole persujen kanssa erityisen samaa mieltä. Arvoni ovat luonnonsuojelemisessa ja kun elintasopakolaisuusasia on kunnossa aion äänestää toista puoluetta.

Vierailija
38/44 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä on Ympräristöpuolue. Ja ovat napit vastakkain vihreiden kanssa. Esim Helsingin kiimainen rakennusbuumi joka tuhoaa lähiluontoa on puolueen väen mukaan härskiä ja korruptoitunutta. 

Itsekin ihmettelen vihreiden halua rakentaa kaikki paikat täyteen. Perustelevat tiiviin rakentamisen ekologisuudella, mutta miten ihmiset saavat rakennettua minkäänlaista luontosuhdetta kun lähiluontoa ei ole. Lähiluonnon puute vaikuttaa terveyteenkin.

Vierailija
39/44 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet keskustalainen, jos välität luonnosta?

Hesalainenko muka välittää luonnosta!!! Hesalainen on Suomen pahin saastuttaja! Ja vihreet ovat oksenuksen-HILJAA omasta ekologisesta jalanjäljestään! 

Vierailija
40/44 |
17.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kaipaisin ympäristöpuoluetta, joka suhtautuisi kriittisesti transaktivismiin ja muuhun woke-hulluuteen eikä pitäisi sukupuolta pelkkänä itseilmoitusasiana. Olen vasemmalle kallellaan oleva feministi ja lesbo. Tunnen olevani poliittisesti koditon tällä hetkellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän