Ahhneus ja pahuus voittaa maailmassa. mukavat hyväsydämiset ihmiset (kuten itse olen) jääävät nuolemaan näppejään. Näin tämä maailma toimii.
Kommentit (32)
Luuletko, että ahneet ja pahat ihmiset ovat oikeasti onnellisia elämässään?
Aktiivinen paha on parempi kuin passiivinen hyvä.
Olen huomannut saman asian. Röyhkeät, itsekkäät, narsistit, psykopaatit jne tuntuvat pärjäävän paremmin ja ehkä se johtuu tästä markkinoiden kovuudesta ja rahamaailmasta, missä pörjäö paremmin rikollisillakin otteilla...
Näin on.MItä auttavaisempi sitä enemmän hyväksikäytetään.
Ap, sinun on opittava päästämään kaikki ahneus ja pahuus ikään kuin itsesi läpi, tai valumaan kuin vesi hanhen selästä. Missään nimessä ei pidä katkeroitua.
Tämä on se oikea elämän koulu. (Tiedät jo, ketkä ovat reputtaneet...)
Pysyt itse mukavana ja rakastavana, se on teflonia katkeruudelle!
Vierailija kirjoitti:
Aktiivinen paha on parempi kuin passiivinen hyvä.
Tämä on varmaan totta. Ja lisäksi näiltä rikollisilta puuttuu omatunto mikä soimaa meitä kunnon ihmisiä, elkei tehdä kaikjea lakien mukaan ja olla kilttejä.
Minua elämä kohtelee ihan hyvin. Ihmiset eivät aina, mutta hyväsydämisinkin ihminen on vain ihminen. Olemme luonnostaan pahoja. Valehtelevia, itsekkäitä, petollisia panettelijoita.
Minä en ylläty mistään, mitä ihmiset voivat tehdä ja saada aikaan. Siksi minun elämääni ei yksikään ihminen onnistu pilaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi auttaa olematta hölmö. Eli omat rajat täytyy tunnistaa ja pitää niistä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että ahneet ja pahat ihmiset ovat oikeasti onnellisia elämässään?
No onhan ne, kun eivät tiedosta ahneuttaan ja pahuuttaan. Niiden omatunto on jäässä.
Mennä rilluttelevat tyytyväisinä eteenpäin, ajattelematta sen syvempiä.
Evoluutiossa vahvempi säilyy, heikompi häviää.
Näin on aina ollut. Jos joku suojelee heikkoja, on itsekkin heikko. Vahvat ei suojele ketään kuin itseään.
Vierailija kirjoitti:
Typerykset suostuu hyväksikäytettäväksi ja ruikuttaa.
Kyllä näin, mutta Sinulla on väärä asenne - yritä olla empaattisempi, positiivisempi ja rakentavampi kannanotossasi.
Vierailija kirjoitti:
Minua elämä kohtelee ihan hyvin. Ihmiset eivät aina, mutta hyväsydämisinkin ihminen on vain ihminen. Olemme luonnostaan pahoja. Valehtelevia, itsekkäitä, petollisia panettelijoita.
Minä en ylläty mistään, mitä ihmiset voivat tehdä ja saada aikaan. Siksi minun elämääni ei yksikään ihminen onnistu pilaamaan.
Tää on yleinen harhaluulo, sillä ainakin minä itse olen perusluonteeltani hyvä ihminen. Ja ihan aidosti ja rehellisesti. Ja tähän olen toki pyrkinytkin, niin voi olla jotta siitä johtuu...
Vierailija kirjoitti:
Näin on aina ollut. Jos joku suojelee heikkoja, on itsekkin heikko. Vahvat ei suojele ketään kuin itseään.
Puhut aivan puuta heinää! Jopa monet eläinlajit suojelevat heikompiaan ja osaavat toimia yhdessä vaaran uhatessa. Vahvan eli laumanjohtajan vastuu laumastaan on suuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on yleinen harhaluulo, sillä ainakin minä itse olen perusluonteeltani hyvä ihminen. Ja ihan aidosti ja rehellisesti. Ja tähän olen toki pyrkinytkin, niin voi olla jotta siitä johtuu...
💖
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman asian. Röyhkeät, itsekkäät, narsistit, psykopaatit jne tuntuvat pärjäävän paremmin ja ehkä se johtuu tästä markkinoiden kovuudesta ja rahamaailmasta, missä pörjäö paremmin rikollisillakin otteilla...
Mielestäni suuri osa ongelmaa on, että monet ihmiset kunnioittavat ja jopa ihailevat tuollaisia ihmisiä. Senhän vuoksi tuollaiset ihmiset valtaan nousevatkin, koska se sallitaan heille. Joku Stalin on tästä paras esimerkki, tappoi omia kansalaisiaan miljoonia, mutta silti hänet valittiin kaikkien aikojen venäläiseksi joitakin vuosia sitten. Kunhan on valtaa ja voimaa, se lopulta sovittaa kaiken muun.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Itsekin olen muuttumassa itsekkäämpään, törkeään ja ahneenmpaan suuntaan vuosi vuodelta. Miksi minun pitää olla joku neitsyt maria.
itse oon tehnyt saman ja suurimman vaikutuksen huomasin että naisia tulee ovista ja ikkunoista. lammas naiset luulee että susi muuttuu lampaaksi.....
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä mukavuus ja hyväsydämisyys näkyy elämässäsi? Nytkin vaan lietsot negatiivisuutta ja katkeruutta tällä aloituksellasi. Näet kyllä kaikkien muiden viat mutta itseäsi et kykene katsomaan.
Kiusaaja liittyi mukaan keskusteluun, varmaan itseäön puolustellakseen. Kyllähän se aidosti kilttien kiltteys aina saa paheelliset pahoilta näyttämään, kun ei muutakaan voi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi auttaa olematta hölmö. Eli omat rajat täytyy tunnistaa ja pitää niistä kiinni.
Tunnistan olevani hölmö-Uskoin hyvää kaikista ja halusin auttaa koko maailmaa.Olen oppinut läksyn.
Vierailija kirjoitti:
Evoluutiossa on muitakin voimia kuin jokin eläimellinen raiskaa, tapa ja ryöstä -geeni, joka hyvin pienen vähemmustön geeneissä jyllää. Keskimäärin kantavin evolutiivinen strategia on yhteistoiminta.
Toisekseen nämä "vahvat" sitten kuitenkin karsiutuvat elämäntapojensa myötä yleensä aika varhain, jopa ennen lisääntymistä tai viettävät pitkiä aikoja Saramäessä, joka on muuten sekin evoluution yhteistoiminnallisen aspektin luoma paikka, jonka enemmistö on kehittänyt tätä pientä pitelemätöntä idioottiporukkaa varten, jotteivat nämä syö muiden kuormasta tai vahingoita muita...
ELikkä nämä on pelisääännöt.