Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avoimen väylää pitkin yliopistoon? Onko kukaan päässyt?

Vierailija
20.03.2022 |

Millaisiksi keskiarvorajat voivat nousta, jos hakuvaatimuksena sanotaan että on perusopintojen keskiarvo vähintään 3,5?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/10 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-arvorajat voi nousta kyllä ihan sinne 5 asti. Riippuu täysin alasta. Mihin oot hakemassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole päässyt, koska tuo ei ollut omana aikanani mahdollista. Mutta olen ollut laittavinani merkille, että moni sellainen joka saa paikkansa avoimen väylää pitkin, niin olisi yhtä hyvin voinut saada paikan pääsykokeen tai mahd. ylppäreiden arvosanojen kautta.

Omalle alalleni tosin ei edes ole mahdollisuutta saada paikkaa avoimen väylän kautta. - Huokaan syvään, että omalta kohdaltani en ole hakijoiden joukossa. 

Hienoa on, että eritapoja saada ylioptolta opiskelupaikka mutta kuinka paljon niistä on lähes silmänlumetta. - Ja vaika en ole kohde rymää tällä hetkellä, niin kannattaisin sitäkin, että ensikertalaiskiintiöistä luovuttaisiin (Omalla alallain todistuvalinnassa kaikki paikat on varattu ensikertalaisille ja pääsykoevalinnassakin paikkoja on varattu 29,4%  ensikertalaisille).

Sinkkumies 

Vierailija
4/10 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kasvatustieteelliseen.

Vierailija
5/10 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhtaasti uteliaisuudesta millaisella arvosanalla kun käsittääkseni täytyy olla ensin määrätty määrä kursseja suoritettuna ja sitten lasketaan kursseista saatujen arvosanoje keskiarvo. - Entä miten kauan sulla meni tähän urakkaan? - Olisi edelleen utleiaisuudesta kiva, jos joku toinenkin voisi jakaa kokemuksiaan..

Vaikkka omalle alalleni ei tosiatseksi ole kukaan ymmärtääkseni saanut paikkaa avoimen kautta toistaiseksi, ehkä vielä joku päivä, niin jo nyt / tähän meneessä avoimessa opiskelussa on muutoin monta hyvää ja kannatettavaa piirrettä.

Sinkkumies

Vierailija
6/10 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhtaasti uteliaisuudesta millaisella arvosanalla kun käsittääkseni täytyy olla ensin määrätty määrä kursseja suoritettuna ja sitten lasketaan kursseista saatujen arvosanoje keskiarvo. - Entä miten kauan sulla meni tähän urakkaan? - Olisi edelleen utleiaisuudesta kiva, jos joku toinenkin voisi jakaa kokemuksiaan..

Vaikkka omalle alalleni ei tosiatseksi ole kukaan ymmärtääkseni saanut paikkaa avoimen kautta toistaiseksi, ehkä vielä joku päivä, niin jo nyt / tähän meneessä avoimessa opiskelussa on muutoin monta hyvää ja kannatettavaa piirrettä.

Sinkkumies

Tein kasviksen kumun avoimessa ja pääsin ilman valintakoetta sisälle. Oliskohan arvosana olkt keskitasoa.

Vierailija
7/10 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pääsin avoimen kautta. Ei ole helpoin tie, mutta joustava. Samalla voi tutustua kiinnostaako ala itseään. Perusopintoihin pääsee heti käsiksi.

3,5 on yleensä raja sille, että voi (väylä)hakea. Sitten on erikseen kiintiö kuinka monta otetaan sisään per vuosi ja se määräytyy arvosanojen mukaan. Jos keskiarvolla 3,5 pääsee sisään, se tarkottaa että alalla on tosi vähän hakijoita suhteessa kiintiöön. Yleensä opiskelupaikoista kilpailu on siellä yli 4,5 keskiarvoissa. Mitä lähempänä vitosen keskiarvoa olet, sitä todennäköisempää on päästä opiskelemaan.

Vierailija
8/10 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-arvorajat voi nousta kyllä ihan sinne 5 asti. Riippuu täysin alasta. Mihin oot hakemassa?

No tuota juuri tarkoitin. - Jos tai kun valintaan vaaditaan 5 keskiarvoa, niin se joka tällaiseen suoritukseen pystyy, niin saattaisi aivan yhtä hyvin voinut saada paikkansa pääsykokeen kautta. Mutta onhan se hienoa, että on vaihtoehtoja. Vahinko vain, että ei toistaiseksi vielä kaikille aloille; vaikka avoimen kautta suoritettuja opiskielijavalintoja (e. oikeus saada suorittaa koko tutkinto) on käsittääkseni viime vuosien aikana mahdollisuutta on lisätty tuntuvasti. 

Sinkkumies 

Vierailija
9/10 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuota juuri tarkoitin. - Jos tai kun valintaan vaaditaan 5 keskiarvoa, niin se joka tällaiseen suoritukseen pystyy, niin saattaisi aivan yhtä hyvin voinut saada paikkansa pääsykokeen kautta. Mutta onhan se hienoa, että on vaihtoehtoja. Vahinko vain, että ei toistaiseksi vielä kaikille aloille; vaikka avoimen kautta suoritettuja opiskielijavalintoja (e. oikeus saada suorittaa koko tutkinto) on käsittääkseni viime vuosien aikana mahdollisuutta on lisätty tuntuvasti. 

Sinkkumies 

Tuskin nyt ihan 5 mutta lähellä... Erinoamista on, että on vaihtoehtoja mutta, mutta.

Sinkkumies

Vierailija
10/10 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies 

Mulla epäonnistui oman aineeni pääsykokeet kahdesti, mutta sitten avoimen kautta vedin 4.7 keskiarvolla itseni avoimesta läpi. Nyt on gradu tulossa pian ulos.

Ei ne pääsykokeet aina vastaa perusopintoja. Moni saattaa olla huono kokeissa, mutta hyvä aineessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi