Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittämätön kipu polven yläpuolella

Vierailija
20.03.2022 |

Onko kellään kokemusta yhtäkkisestä kivusta polven yläpuolella, suurinpiirtein nelipäisen reisilihaksen kohdalla?

Minulla on ollut nyt muutaman päivän ajan kipua joka tekee liikkumisesta tuskallista, polven koukistaminen ja ihan vain käveleminenkin tuntuu todella inhottavalta. Olen 30v, ei aiempia terveysongelmia polven kanssa, olen myös normaalipainoinen. En ole hiljattain harrastanut rasittavaa tai raskasta liikuntaa, ainoastaan nostanut 16 kiloa painavaa lasta syliin kuten normaalisti.

Onkohan mahdollista, että kipu katoaa itsestään? Vinkkejä kotihoitoon? Vai kannattaako heti mennä lääkäriin?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeili ekaksi jotain linjamenttia, esim hevosvoidetta.

Vierailija
2/7 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon lapsen nostelu vaikuttaa. Ehkä revähtänyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polvi rasittunut, väärä liike, nostelu väärässä asennossa, eli paino osuu polven päälle. Myös jos istuu siten, että toinen jalka on toisen polvben päällä, sekin voi kipeyttää polven.

Useimmiten nuo vaivat menee ohi itsestään, kun välttää polven rasitusta.

Lissäksi oikeat jalkineet, liukas keli yms voi vaikuttaa.

Vierailija
4/7 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kyseinen oire kun sairastin koronan. Oireeseen auttoi kun laitoin lunta pussiin ja sain turvotuksen laskemaan sit särkylääkettä.

Vierailija
5/7 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon lapsen nostelu vaikuttaa. Ehkä revähtänyt?

Kieltämättä kipu muistuttaa kyllä vähän revähtänämisen aiheuttamaa kipua. En vain ole huomannut mitään yksittäistä tilannetta jolloin revähtäminen olisi tapahtunut, huomasin kivun ensimmäistä kertaa ihan sattumalta tilanteessa jossa ei ollut minkäänlaista rasitusta.

Ap

Vierailija
6/7 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polvi rasittunut, väärä liike, nostelu väärässä asennossa, eli paino osuu polven päälle. Myös jos istuu siten, että toinen jalka on toisen polvben päällä, sekin voi kipeyttää polven.

Useimmiten nuo vaivat menee ohi itsestään, kun välttää polven rasitusta.

Lissäksi oikeat jalkineet, liukas keli yms voi vaikuttaa.

Tosiaan, tuota kyllä teen normaalisti, eli istun niin että toinen jalka on pilven päällä. Nyt en pysty, koska sekin sattuu.

Ap

Vierailija
7/7 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile lepoa vähä aikaa,sitten jumppaa.