Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako vanhaa veritahraa millään pois ?

Pyykkimummo
20.03.2022 |

Parhaaseen pussilakanaan, untuvapeittoon ja patjansuojukseen kuivunut verta. Teinin haava aukesi eikä ollut sitten asiasta muistanut/huomannut kertoa.
Olen kokeillut sappisaippuaa ja Vanish Whitea. Tuloksetta. Tuliko näistä nyt roskiskamaa? Toki peitossa ei haittaa, mutta ikävän näköistä on.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: nimimerkki "kotietsintälupa voidaan myöntää lähipäivinä"

Vierailija
2/15 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut tahroja haalenemaan liottamalla pyykkiä kylmässä vedessä ja sitten sappisaippualla käsittelemässä. Tuon kun toistaa muutaman kerran niin tahra haalenee vaikkei kokonaan häviäisikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menit sitten lämpimällä pesemään? Sen jälkeen on tosi vaikea saada pois. Veritahrat pitää aina liuottaa kylmällä vedellä. Käytitkö harjaa (kynsiharja on ollut hyvä), noita aineita käyttäessä. Kannattaa kokeilla vielä pesua koneessa valkopesuaineella (sisältää jotain valkaisevaa ainetta) ja tahranpesuaineella. Saattaa auttaa tahroja lähtemään.

Tuossa on vielä linkki, mitä muuta voi kokeilla.

https://www.cleanipedia.com/fi/pyykki/kuinka-poistaa-veritahroja-patjas…

Vierailija
4/15 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ! Olen pessyt pariin kertaan mutta ei auta. Valkoisille voisin kokeilla Kloriteakin. Toki patjansuojus ei maksa kuin 20, sen voisi uusiakin jos tahrat eivät haalene/häviä. Suttuisen näköiset edelleen koska verta tullut paljon tai nukkuessaan kääntyillyt ja sotkenut..

Ap

Vierailija
5/15 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liota kloriitissa ja pese sen jälkeen normaalisti. Jos vielä tahra näkyy, kuivata suorassa auringonpaisteessa. Jos sekään ei auta, niin sitten roskiin.

Vierailija
6/15 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patjansuojan päälle lakana.

Ajoissa pitäisi toimia tahrojen suhteen.

Vierailija
7/15 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ! Olen pessyt pariin kertaan mutta ei auta. Valkoisille voisin kokeilla Kloriteakin. Toki patjansuojus ei maksa kuin 20, sen voisi uusiakin jos tahrat eivät haalene/häviä. Suttuisen näköiset edelleen koska verta tullut paljon tai nukkuessaan kääntyillyt ja sotkenut..

Ap

Jos menit jo pesemään lämpimällä vedellä niin tahra on ja pysyy valitettavasti.

Vierailija
8/15 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hävittää vainaja?

Vierailija
9/15 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä suoraan auringon paahteeseen pariksi päiväksi. Lähtee pois. Tosin väritkin vähän vaalenee.

Vierailija
10/15 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liota kloriitissa ja pese sen jälkeen normaalisti. Jos vielä tahra näkyy, kuivata suorassa auringonpaisteessa. Jos sekään ei auta, niin sitten roskiin.

Vaihtoehto roskikselle on värjäys tummalla tekstiilivärillä.

Vierailija
11/15 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni mies pettämissessioissaan sotki perheen tyttären patjan vieraan naisen menkkavereen, ei vieläkään saatu pois.

Vierailija
12/15 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vereen auttaa kylmävesi.

Ite oon kyl saanu sappisaippualla valkoiset lakanat verestä puhtaaks (olin jo valmis heittää ne pois mut päätin kokeilla kuinka lähtee) pala sappisaippualla kunnolla hiero ja vähä huuteli ja hiero lisää ja sit kuudessakympissä pesu..

Vierailija
13/15 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläolevat neuvot ei toimi, unohda ne. Sappiasaippualla se lähtee. sitä sappipalasaippuaa hinkkaat viileän veden kanssa tahrakohtaan, annat vaikuttaa muutaman hetken ja peset normaalisti.

Vierailija
14/15 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesällä suoraan auringon paahteeseen pariksi päiväksi. Lähtee pois. Tosin väritkin vähän vaalenee.

Kyllä nyt jo voi viedä. Kaikki orgaaniset tahrat puhdistuvat auringon paisteessa. Uskomattoman harva tietää.

Vierailija
15/15 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain aikoinaan tuoreen veritahran pois valkoisten puuvillaisten caprihousujen polvesta kun samantien vahingon tapahduttua hinkkasin tahrakohtaa tavallisella vihreällä Fairy Originalilla "nyrkkipyykkityylillä" kylmän juoksevan veden alla ja perään konepesu 60 asteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme