Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minusta ei olisi hoitotyöhön

Vierailija
20.03.2022 |

En jaksaisi vastailla asiallisesti kaikenmaailman typeryyksiin ja omituisuuksiin, mistä tämä palsta tarjoaa paljon aineistoa. Joskus täällä on hyviäkin keskusteluja kyllä, mutta valtaosa on erikoisia ja voimakkaasti tavanomaisesta poikkeavia. Voin kuvitella, että hoitohenkilökunta joutuu lujille, kun nämä ihmiset ovat siellä omissa asioissaan omine päähänpinttymineen. Tai sitten fiksut ja v-mäiset ovat vielä pahempia - en tiedä. Joka tapauksessa olen onnellinen siitä, etten ole tuollaisessa ammatissa, vaikka suurin osa ihmisistä tietysti on normaaleja ja kivoja.

Minulla on myös omakohtaista kokemusta kahdesta lievästi kehitysvammaisesta, että he ovat ihan helkkarin itsepäisiä ja vaikeita. Omaiset lujilla, kun olen sivusta seurannut. Kaikenlaisia omituisuuksia päivästä ja viikosta, vuodesta toiseen. Ja kun niihin puututaan, lapsen tasolle jäänyt käyttäytyy kuin suuttunut lapsi eli saattaa vaikka lyödä ja heitellä tavaroita. Lapsen ymmärtämättömyys on hellyttävää, mutta aikuisen sen katsominen, että toinen ei koskaan opi, kehity eikä ymmärrä, on varmasti erityisen raskasta vanhemmalle. Suuttumus siitä, ettei pärjää kuten muut kohdistuu pahiten niihin, jotka ovat läheisiä ja pitävät huolta. Jotkut vanhemmat maksavat siitä hengellään, kun tällainen ihminen alkoholisoituu kuten monille käy.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisen avustajan hommakin on monesti ihan paskaa, kun asiakkaana on kuvottavia ihrakasoja.

Vierailija
22/26 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaisen avustajan hommakin on monesti ihan paskaa, kun asiakkaana on kuvottavia ihrakasoja.

Vammaiset ja sairaat eivät ole kaikki mukavia ihmisiä hekään, henk.koht. avustajien työ tehdään vielä ilman työyhteisön tukea ja hoitoalan koulutusta, joten ei ole sitäkään selkänojaa. 

Valtaosa potilaista on kuitenkin mukavia kuten aloituksessakin sanoin. Ja sekin on fakta, että ymmärryksen puute on vamma eikä oma valinta. Ehkä vaikeammin kehitysvammaisilla on helpompaa, kun heiltä ei kukaan edes odota mitään, kun taas lähes normaalin älykkyyden omaavilta odotetaan helposti paljon enemmän kuin mihin he pystyvät. Ja tämä aiheuttaa pettymystä ja kiukkua sekä heissä itsessään että muissa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kohta valmis hoitaja ja olen oikealla alalla. Luonnekysymys varmasti, en kuormitu muiden haasteista vaan jaksan yrittää auttaa. Yhteiset säännöt auttaa paljon, se että toinen hoitaja tai omainen soveltaa sääntöjä ei ole potilaan etu.

On totta että hoitajia on monenlaisia mutta niitä ketkä saa työstä tyydytystä eikä kuormitu kohtuuttomasti yhdistää tietyt asiat.

Sinulla on hyvä asenne. Pidä siitä ja arvoistasi kiinni. Kaltaisiasi tarvittaisiin alalle huomattavasti enemmän.

Vierailija
24/26 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minustakaan, kun oksettaa kaikki eritteet ja varvasvälisilsat. En pysty vaihtamaan edes vauvalle vaippaa kakomatta, saati sitten aikuiselle.

Vierailija
25/26 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kohta valmis hoitaja ja olen oikealla alalla. Luonnekysymys varmasti, en kuormitu muiden haasteista vaan jaksan yrittää auttaa. Yhteiset säännöt auttaa paljon, se että toinen hoitaja tai omainen soveltaa sääntöjä ei ole potilaan etu.

On totta että hoitajia on monenlaisia mutta niitä ketkä saa työstä tyydytystä eikä kuormitu kohtuuttomasti yhdistää tietyt asiat.

Sinulla on hyvä asenne. Pidä siitä ja arvoistasi kiinni. Kaltaisiasi tarvittaisiin alalle huomattavasti enemmän.

Kiitos, vilpittömästi. Teit juuri päivästäni vieläkin aurinkoisemman :)

Koen itsekkin että olen juuri siellä missä minun pitääkin olla.

Vierailija
26/26 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minustakaan, kun oksettaa kaikki eritteet ja varvasvälisilsat. En pysty vaihtamaan edes vauvalle vaippaa kakomatta, saati sitten aikuiselle.

Kyllähän hoitotyö aika rankkaa on tuossakin mielessä. Ap