Aivan ÄLYTÖN yskä jo 2vk!
Olin pari vk sitten kovassa flunssassa ja siitä jäi ihan tajuton yskä, miljoona kertaa päivässä aivan tajuton yskäkohtaus, yskin keuhkoja pihalle. Nyt on kyljet kipeytyneet tosi paljon ja syvään hengittäminen sattuu, kai on lihakset niin kipeytyneet yskimisestä. Mikä avuksi, millä yskän saisi helpottamaan? Saako yskänlääkkeitä käyttää kun imettää?
PAri vuotta sitten minulla oli myös tällainen kamala yskä ja sen seurauksena revähti kyljestä jotkut lihakset ja jokainen liike vihloi kuin olisi puukko pistetty kylkeen enkä päässyt edes sängystä omin voimin ylös, kaksi viikkoa jouduin olemaan sairaslomalla ja Panacodin avulla pystyi joten kuten olemaan. Pelkään vaan että jos nyt käy samoin, kun kylkiin sattuu nyt, että jos tälläkin kertaa revähtää :(
Kommentit (3)
mulla pari vuotta sitten jäi juuri tuollanen hirvee yskä päälle, ei lähtenyt pois. Sitten kun vihdoin raahasin itteni lääkäriin niin toi keuhkoputkentulehdushan se oli, mutta oli jo niin pahana, että ensinäkin vastustutskykyni oli nolla jolloin sain suun täyteen niin HEL******sen kipeitä aftoja etten pystynyt rehellisesti kahteen viikkoon puhumaan, enkä syömään muuta kun banaanijugurttia ja vettä. Sitten olinkin jo puoli kuollut siitä, ja hengitys vain huononi ja jouduin sairaalaan 4 päiväksi. Siitä sitten alkoi pitkällinen toipuminen.
tosiaan kun tämä yskä ei ole yhtään helpottamaan päin, vaan tuntuu melkein että pahenee koko ajan. Ja välillä tuntuu että on raskas hengittää ja yölläkin herään (samoin lapset ja mies herää) kun saan kamalia yskäkohtauksia, välillä meinaa melkein oksennus tulla kun yskin niin kamalasti. Kai se on tuonne arvauskeskukseen huomenna lähdettävä.
-ap-
Käy hyvä ihminen lääkärissä, keuhkoputkentulehdus tulee usein flunssan jälkitautina ja saattaa aiheuttaa pahaa jälkeä. Osa on viruspohjaisia eli menee ohi itsestään mutta osa on bakteeripohjasia. Saisit varmaan ainakin jotain astmalääkettä tilapäisesti niin on helpompi hengittää eikä keuhkoihin satu. Ja pyydä yksänlääkettä, itse astmaatikkona olen kuullut lääkäreiltä että yskiminen vain pahentaa ja rasittaa keuhkoputkia eikä siitä ole mitään hyötyä kropalle vaikka tuntuu että jotain limaa irtoaisi.