Tulin vaihdetuksi toiseen naiseen, en pääse yli
Viime kesänä mies ilmoitti haluavansa tauon, meillä oli siinä vähän vaikeampi ajanjakso takana. Antoi ymmärtää, että mahdollisesti suhde voi vielä jatkua kunhan saa miettiä asioita. Muutti pois minun ja kahden yhteisen lapsen luota. Selvisi kuitenkin, että alkoi saman tien heilastella toista naista joka melko nopeasti muuttikin miehen luo. Minulta tosin yritti piilotella asiaa pitkään. Olen ollut täysin surun murtama tuon jälkeen enkä tunnu pääsevän jaloilleen. Lasten asioissa pidän asialliset mutta etäiset välit. Sydän on vaan ihan hajalla edelleen. Kohtalotovereita?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Täällä kohtalontoveri. Tosin asiasta on jo kymmenen vuotta aikaa. Meillä exä alkoi muutaman vuoden päästä lämmitellä uudestaan välejä minuun kun oli sanojensa mukaan tehnyt virheen hylätessään meidän suhteen. Arvatkaa otinko takaisin? Tuntuu vielä olevan hämmästyttävän yleistä tuo, että aletaan myöhemmin haikailla sen jätetyn perään kun tajutaan ettei se vaihtamalla sittenkään parantunut, tiedän useamman tapauksen.
Sillä on termi, "vihreä ruoho aidan toisella puolella". Varsinkin pitkissä suhteissa jossain vaiheessa saattaa tuntua, että se ruoho on toisella puolella aitaa vihreämpi ja puoliso kuvittelee ansaitsevansa ns "parempaa". Mutta kun sinne toiselle puolelle on hypätty ja tajutaan, ettei se ruoho olekkaan siellä vihreää, vaan on nyt vihreämpää sen edellisen luona, se lähtenyt kumppani tahtoo takaisin.
Joskus sitä tajuaa mitä henkilöllä oli vasta kun on menettänyt sen. Ja tottakai sitten on niitä henkilöitä, jotka yrittävät tulla takaisin kun eivät löydä parempaa tai suhteet eivät onnistu, ja kokevat sinun olevan se luottamushenkilö jonka syliin voi kaatua.
Vierailija kirjoitti:
Et vaan ollu tarpeeksi hyvä miehelle. Mieti miksi ja opettele uusi asenne niin saat sitten pidettyä seuraavan. Naisen tulee olla halukas, palvella miestä, tehdä hyvää ruokaa, olla hoikka ja mielellään karvaton. Ottaa suihin usein ja antaa tulla naamalle. Kaljan juonnista ei saa valittaa. Nämä kun sisäistät niin ei lähde mies uusien matkaan jatkossa
Sinulle tuo kaikki taitaa ainakin olla utopiaa :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et vaan ollu tarpeeksi hyvä miehelle. Mieti miksi ja opettele uusi asenne niin saat sitten pidettyä seuraavan. Naisen tulee olla halukas, palvella miestä, tehdä hyvää ruokaa, olla hoikka ja mielellään karvaton. Ottaa suihin usein ja antaa tulla naamalle. Kaljan juonnista ei saa valittaa. Nämä kun sisäistät niin ei lähde mies uusien matkaan jatkossa
Mulla on jo mun unelma nainen, mutta sulla tais mennä tunteisiin. Noista asioista mitkä mainitsin miehet tykkää ja arvostaa
Kyllä me sun unelmien nainen tunnetaan. Sun vasen käsi ja se anime-tyyny ;D
Olisitko tosiaan halunnut jatkaa suhdetta sellaisen miehen kanssa, joka ei ole luotettava eikä rakasta sinua? Miksi ihmeessä? Paljon parempi, että pääsit hänestä eroon.
Muistakaa aina, että maailman kauniinpia, rikkaimpia ja menestykkäitä naisiakin on kumppanit pettäneet. Se on ihan sama mitä SINÄ olisit tehnyt tai ollut, pettäjä pettää aina. Koska se pettäminen ja suhteesta toiseen hyppiminen johtuu sen pettäjän persoonallisuudesta, ei sinusta. He, joilla tuollainen persoonallisuus on tulevat aina tekemään tätä. Joten vaikka se sattuu niin et sinä menettänyt mitään muuta, kuin henkilön joka ajattelee vain itseäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Olisit signeerannut tämänkin pierusi, N23.
Ap:llä on kaksi lasta, samoin hänen ex-miehellään, siis lasten isällä.
Kuvittele itsesi noiden lasten isäksi, ja sanot tämän ylläolevan pierusi lapsillesi.
Miltäs kuulostaa?
(Älä vaan koskaan erehdy panemaan ketään, ettet vahingossakaan tule isäksi, tai "isäksi".)
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset suree tällaisten miesten perään? Täyttä huttua ajatella että muka tässä olisi kiltisti erottu ensin ja vasta sitten aloitettu suhde. Ilmeisesti vielä haluttu pitää ovi auki kotiin jos alkaa tuntumaan ettei uusi elämä tunnukaan kivalta. Peruskuvio, varmistettu uusi nainen valmiiksi ja sitten erottu, ettei vaan missään tapauksessa tarvitse hetkeäkään olla yksin. Ei jatkoon!
Ap ei varmaan ole valinnut itse tuota surua. Totta, ei kannattaisi surra mutta tunteilleen ei valitettavasti voi mitään.
Ap niin kliseistä mutta aika parantaa. Toisilla hitaammin mutta nyrkkisääntönä on että vuoden se ottaa.
Asiaa nopeuttaa uusi suhde. Siis uusi suhde auttaa toipumaan vanhasta. Suhde voi ja kannattaakin pitää ihan kevyenä ns s-suhteena joka vahvistaa itsetuntoa kun se kuitenkin jollakin tasolla on saanut kolauksen eton yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset suree tällaisten miesten perään? Täyttä huttua ajatella että muka tässä olisi kiltisti erottu ensin ja vasta sitten aloitettu suhde. Ilmeisesti vielä haluttu pitää ovi auki kotiin jos alkaa tuntumaan ettei uusi elämä tunnukaan kivalta. Peruskuvio, varmistettu uusi nainen valmiiksi ja sitten erottu, ettei vaan missään tapauksessa tarvitse hetkeäkään olla yksin. Ei jatkoon!
Ap ei varmaan ole valinnut itse tuota surua. Totta, ei kannattaisi surra mutta tunteilleen ei valitettavasti voi mitään.
Ap niin kliseistä mutta aika parantaa. Toisilla hitaammin mutta nyrkkisääntönä on että vuoden se ottaa.
Asiaa nopeuttaa uusi suhde. Siis uusi suhde auttaa toipumaan vanhasta. Suhde voi ja kannattaakin pitää ihan kevyenä ns s-suhteena joka vahvistaa itsetuntoa kun se kuitenkin jollakin tasolla on saanut kolauksen eton yhteydessä.
Mielestäni laastarisuhteet ovat kaikista huonoin tapa päästä jostakusta ylitse. Puhumatta siitä, että yleisemmin laastarisuhteessa satutat sitä toista henkilöä ja käytät tätä vain hyväksi sen aikaa, että pääset edellisestä ylitse.
Itselleni kaikista parhain tapa päästä ylitse entisestä on alkaa kohottamaan omaa itsetuntoa, koska se itsetunto on saanut kolauksen. Ala treenaamaan kroppaa, aloita harrastus, käy parturissa, tapaa uusia ystäviä. Lopeta kaikki yhteys entiseen, paitsi jos kyseessä on lapset. Muihin viesteihin älä vastaa. Deittailemaan ala vasta sitten, kun alkaa tuntua siltä ettei se eksä ole jatkuvasti mielessä. Muuten saatat ajautua vain uuteen huonoon suhteeseen, mikä sitten vain korostaa sitä pahaa oloa.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa aina, että maailman kauniinpia, rikkaimpia ja menestykkäitä naisiakin on kumppanit pettäneet. Se on ihan sama mitä SINÄ olisit tehnyt tai ollut, pettäjä pettää aina. Koska se pettäminen ja suhteesta toiseen hyppiminen johtuu sen pettäjän persoonallisuudesta, ei sinusta. He, joilla tuollainen persoonallisuus on tulevat aina tekemään tätä. Joten vaikka se sattuu niin et sinä menettänyt mitään muuta, kuin henkilön joka ajattelee vain itseäänsä.
Onhan hän menettänyt ehjän perheensä eli sen perhe-elämän, minkä sitoutuneet vanhemmat tarjoavat toisilleen ja lapsilleen. Henkisen ja taloudellisen vakauden, arkielämän sujuvuuden, läheisyyden ja kosketuksen, ystävän, jne jne.
Pettymys tästä on suurempi kuin ikävä tuommoista pettäjää kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan hän menettänyt ehjän perheensä eli sen perhe-elämän, minkä sitoutuneet vanhemmat tarjoavat toisilleen ja lapsilleen. Henkisen ja taloudellisen vakauden, arkielämän sujuvuuden, läheisyyden ja kosketuksen, ystävän, jne jne.
Pettymys tästä on suurempi kuin ikävä tuommoista pettäjää kohtaan.
Olet ihan oikeassa, muotoilin lauseeni vähän huonosti. Mutta jos ajatellaan pelkästään miestä, niin ei se mies ajattele tuossa tilanteessa kuin itseäänsä, eikä AP:n kannata jäädä ajattelemaan, että hän olisi menettänyt jonkun hyvän ihmisen (paitsi tottakai jos hän itse tahallisesti käyttäytyi ja kohteli miestä niin huonosti, että mies ei sitten enää halunnut jatkaa, mutta kuulostaa, ettei tämä tilanne kuitenkaan ollut).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on jo mun unelma nainen, mutta sulla tais mennä tunteisiin. Noista asioista mitkä mainitsin miehet tykkää ja arvostaa
Ei mennyt. Ai on vai? Näinköhän on kauaa.
Ps. jos puheesi olisikin ollut totta, rukoilin jo tämän "unelmiesi naisen" puolesta että Jumala todella suojelee hänet sinulta.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista. Kyllä vain minun mies lähti vaikka olin tuollainen ja sai asuakin ilmaiseksi. Ehkä miehille ei vain riitä mikään? Se lähti luottotiedottoman, viinaan menevän, tatuoidun, muovisen,räväkän, suttuisen, persaukisen yh:n perään. Tavoitteli sitä pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista. Kyllä vain minun mies lähti vaikka olin tuollainen ja sai asuakin ilmaiseksi. Ehkä miehille ei vain riitä mikään? Se lähti luottotiedottoman, viinaan menevän, tatuoidun, muovisen,räväkän, suttuisen, persaukisen yh:n perään. Tavoitteli sitä pitkään.
Tuo naik konen oli selvästi enemmän exäsi tasoa. Lika barn jne.
Kuulostaa ukon itkulta. Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en pysty tuollaisiin suhteisiin, en ole ikinä harrastanut niitä, eivät sovi mulle ollenkaan. Treffailukin toi vain ikävän pahemmin mieleen. Kai sitä täytyy vaan antaa ajan tehdä tehtävänsä. Ap.
Tiedätkö ap eksäsi suhdehistoriasta, oliko hänellä vakavia suhteita ennen sinua ja miten ne päättyivät?
Näissä asioissa tunteet ei aina seuraa järkeä, suru voi olla suuri vaikka järki sanoo ettei tuossa ole menettänyt mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä kohtalontoveri. Tosin asiasta on jo kymmenen vuotta aikaa. Meillä exä alkoi muutaman vuoden päästä lämmitellä uudestaan välejä minuun kun oli sanojensa mukaan tehnyt virheen hylätessään meidän suhteen. Arvatkaa otinko takaisin? Tuntuu vielä olevan hämmästyttävän yleistä tuo, että aletaan myöhemmin haikailla sen jätetyn perään kun tajutaan ettei se vaihtamalla sittenkään parantunut, tiedän useamman tapauksen.
Mä olen nainen ja tein noin. Oikeast haikailin exää vain siksi, että se uusi suhde meni poikki enkä löytänyt enää ketään muutakaan. Eli olisin palannut tähteille vain siksi, ettei muutakaan ole. Aika kultasi muistot, sillä muistan että olin pähkäillyt lähtöä exän luota pitkään ja hartaasti (jopa tarjonnut häntä yhdelle naispuoliselle ystävälleni, joka kieltäytyi ).
Tämä ei slti tarkoita, ettenkö olisi halunnut vilpittömästi yrittää uudestaan. Ajattelen, että olin kehittynyt, kasvanut, ja ymmärtäisin nyt suhtautua meidän skismoihin eri tavalla. Tähän en saanut mahdollisuutta. Exäkin oli siis edelleen sinkku, en olisi rikkonut toisen suhdetta.
Olisi kiva tietää, MITÄ ASIAA olette alapeukuttaneet.
Onko kyse vain katkeruudesta, että teille on tehty näin, vai jostain muusta - mistä?
Kiinnostaa oikeasti.
-Kommentin kirjoittaja
Mene selittämään paremmuuttasi sen miehesi lapsille.
Tai edes itsellesi peilin edessä.