Anopin pilaantuneet tarjottavat ja hienotunteisuus
Anoppini on ihana ihminen monin tavoin, mutta ei huomaa itse ruokien pilaantumista vaan syö hymyssä suin homeista ja hapantunutta ja tarjoilee sitä muillekin. Rahasta ei ole puutetta, mutta asenne rahan kuluttamiseen on sellainen, että mitään ei makseta mistään.
Harmittaa monella tavalla: ällöttää itse syödä hänen tarjoilujaan, nolottaa hänen puolestaan, kun hän tarjoilee niitä vielä vieraammille, ja lisäksi ihmetyttää, kenelle hän oikein rahojaan säästelee: meillekö, jotka vain tuhlaamme ostelemalla tuoretta ruokaa?
Vaikka kuinka hienotunteisesti tuosta sanoisi, niin loukkaahan se, ja lisäksi saa itse tuhlarin maineen - kyllähän sitä nyt syötäväksi kelpaa vähän vanhempikin pulla, ja homepilkut voi vain noukkia pois mehun päältä. Yli seitsemänkymppisen päätä ei varmasti saa kääntymään. Jos niihin ei ole tähän mennessä kuollut, ei niihin kuole nytkään - tyhmää nirppanokkaisuutta uskotella että on terveysriskejä.
Onko muilla kokemuksia vastaavasta?
Kommentit (78)
Syököön sitten, itse en menisi kylään.
Ei ole kokemusta. Älkää syökö hänen luonaan, tietenkään. Kerrasta poikki. Ihan normaalit reaktiot, eli jos leivässä on hometta, niin sanot kovaan ääneen että tässä leivässä on kyllä hometta. Tai jos mehun päällä on jotain, niin sanot, että tämä on vanhentunutta, miten tällainen on edes mahdollista.
Jos kutsuu uudestaan syömään, sano, että viimeksi oli sen verran hurjat tarjoomukset, että kiitos ei.
Eli ihan rehellinen reaktio.
Jos mummo ei asiaa tajua, niin tuskinpa paljon menetätte, kun annatte asian olla ja mummo pärjätköön keskenään.
Ei noista pääse eroon, ei hyvällä eikä pahalla. Lakkaisin kyläilemästä kokonaan.
Mummolla on mielenterveysongelma nyt. Kohdelkaa mummoa sen mukaisesti. Normaali järkevä ihminen kyllä tajuaa asian ilman selittelyjä.
Aika raakaa kommenttia.. Itse jättäisin vaan tarjoilut koskematta ja sillä selvä. Toisten puolesta en jaksaisi nolostella.
Miksi mummolle pitää mennä syömään? Viekää omat tarjottavat mukana tai olkaa ilman.
Vierailija kirjoitti:
Aika raakaa kommenttia.. Itse jättäisin vaan tarjoilut koskematta ja sillä selvä. Toisten puolesta en jaksaisi nolostella.
Mikä on raakaa kommenttia?
Home on nykytiedon mukaan myrkyllistä.
Meillä lapsuuden kodissa äitini keitti marjasoppaa homeisista hilloista, ehkä se on tapa toimia ja nuukana ei raaskita heittää vanhaa pois.
Kun ei ole vatsanpuruja tullut, sitä on jatkettu.
Samanlaista itsellä omien vanhempien kanssa. Noinhan se on ennen ollut. Leivästä leikattu vain homehtunut kohta pois, hillon päältä vain kaavittu home pois. Kun kaikesta on ollut pulaa, niin ei ole raaskittu heittää ruokaa pois. Kun tuohon on pienestä pitäen kasvanut, ei siitä enää opi pois. Itse jätän vain syömättä. Jotenkin vaikuttaa, että kun ovat tottuneet syömään pilaantunutta ruokaa, ei siitä saa edes mitään ruokamyrkytystä kuten itse saa.
Mä sanoin äidilleni mm. likaisista astioista, jotka ruokapöytään oli laitettu. Siis olivat muka tiskattuja. No, nyt on onneksi astianpesukone käytössä. En silti enää syö hänen kokkailujaan. Hoidan asian siten, että kutsun hänet joulupöytään jne. meille tai vien valmiita salaatteja hänen luokseen. Hänen ei tarvitse valmistaa tasan mitään yhteiseen pöytään.
Ihan voi kauniisti sanoa, ainakin meillä mummo uskoi ja sen jälkeen oli todella tarkka, loppuaikoina veimme itse tarjottavat tai sovimme keskenämme kuka käy mummolla kaupassa edellisenä päivänä, niin mummo voi tarjota tuoretta.
Hankala tilanne kieltämättä. Itselläni on vähän vastaavanlainen, mutta kuitenkin erilainen. Aina kun menemme isäni luo kylään, hänen astiansa ovat likaisia/ihan pesuaineessa. Isä pesee astianpesukoneella, mutta luultavasti huonoilla pesuaineilla tai ohjelmilla, kun astiat eivät puhdistu. Olen huomauttanut asiasta moneen kertaan, mutta isä väittää minun kuvittelevan omiani. Kerrankin sain teemukin, johon oli jäänyt pohjalle iso kerros pesuainetta. Isä kaatoi kuuman teeveden mukiin, eikä edes huomannut, miten vesi muuttui lähes valkoiseksi. En tietenkään juonut teetä, mutta mielessä kävi, että kuinkahan monesti isä on kulauttanut vastaavan kupposen omiin kitusiinsa...
Mielestäni "yli seitsemänkymppinen" ei ole edes mikään ihan kovin vanha, moni tuon ikäinen on tosi skarppi ja virkeä. Ei siis pitäisi olla mitenkään höperö.
Eli sanoisin kyllä suoraan, asiallisesti.
"Ritva-kulta, nämä pullat oli hyviä, mutta nykytiedon mukaan vanhentunutta/homeista ei saisi syödä. Ei auta vaikka leikkaa homeen pois, homeitiöitä on jo levinnyt. Ethän tarjoa näitä muillekaan. Haetaan kaupasta uudet pullat."
Ja tämä joka kerta, nätisti, asiallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Samanlaista itsellä omien vanhempien kanssa. Noinhan se on ennen ollut. Leivästä leikattu vain homehtunut kohta pois, hillon päältä vain kaavittu home pois. Kun kaikesta on ollut pulaa, niin ei ole raaskittu heittää ruokaa pois. Kun tuohon on pienestä pitäen kasvanut, ei siitä enää opi pois. Itse jätän vain syömättä. Jotenkin vaikuttaa, että kun ovat tottuneet syömään pilaantunutta ruokaa, ei siitä saa edes mitään ruokamyrkytystä kuten itse saa.
Vanhempani ovat syntyneet 1941 ja vaikka he ovatkin säästäväistä ja tarkkoja, niin eivät he nyt typeriä ole. He tajuavat ilman lasten sanomisiakin, että homeiset ruuat ovat syömäkelvottomia ja raaskivat oikein hyvin heittää kompostiin pilaantuneet ruuat.
Älkää nyt alkako ymmärtämään tyhmyyttä ja keksikö sille selityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sinun asiasi sanoa, miehesi (ja sisaruksensa, jos heitä on) puhuu äitinsä kanssa.
Noin muutoin sanoisin, että nää anoppivitsi alkaa kyllästyttää, keksisit jotain muuta välillä. Tää on niin tylsä, että lähden ulos. Kiitos kun teit viŧun paskan provon tajuan suljra tämän ääliöitten kanavan. .
Heippa!
Ps. Toivottavasti sinä ja penikkasi jäätte tänään rekan alle tai saatte tappavan syövän.
🎉🎉🎉🎉😅😅😅😅😎😎😎😎
Asiallinen toive, anoppijankkaaja viŧŧuun kätisemästä.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni "yli seitsemänkymppinen" ei ole edes mikään ihan kovin vanha, moni tuon ikäinen on tosi skarppi ja virkeä. Ei siis pitäisi olla mitenkään höperö.
Eli sanoisin kyllä suoraan, asiallisesti.
"Ritva-kulta, nämä pullat oli hyviä, mutta nykytiedon mukaan vanhentunutta/homeista ei saisi syödä. Ei auta vaikka leikkaa homeen pois, homeitiöitä on jo levinnyt. Ethän tarjoa näitä muillekaan. Haetaan kaupasta uudet pullat."Ja tämä joka kerta, nätisti, asiallisesti.
Voi saatana mitä lässytystä. Toivottavasti, jos saat elää, sinullekin lässytetään kuin vähäjärkiselle, joka epäilemättä oletkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sinun asiasi sanoa, miehesi (ja sisaruksensa, jos heitä on) puhuu äitinsä kanssa.
Noin muutoin sanoisin, että nää anoppivitsi alkaa kyllästyttää, keksisit jotain muuta välillä. Tää on niin tylsä, että lähden ulos. Kiitos kun teit viŧun paskan provon tajuan suljra tämän ääliöitten kanavan. .
Heippa!
Ps. Toivottavasti sinä ja penikkasi jäätte tänään rekan alle tai saatte tappavan syövän.
🎉🎉🎉🎉😅😅😅😅😎😎😎😎
Tämä, tuhat kertaa tämä. Väsyttää tämä anoppijankkaaja.
Ja ääliöt otatte tosissaan.
Noh. Kauheaa tai ei ei, niin minä olen sanonut.