Mitä tehtävissä; kissoilla ahmimishäiriö?
Tulen hulluksi kattiloiden syömisten vuoksi. Ongelma on kärjistynyt kesän aikana mahdottomaksi. Kissat vaan kinuavat ja kinuavat ruokaa, ihan aina kun joku menee keittiöön niin ovat kärppänä paikalla.
Kyse ei ole siitä etteikö ruoka olisi ravitsevaa. Tänään saivat aamupalaksi 2xmärkäruoka-annosta per kuono, pikkukeot nautaa, sekä laadukkaita muroja. Ahmivat kerralla kaiken.
Tunnin päästä annoin koiralle ruoan --> koira yritettiin ajaa kipolta ja ryövätä sen sapuskat.
Sitten aloin laittamaan lounasta, kissat seuraavat kuin hai laivaa ja miukuna vaan säestää (toiselta lähti jo äänikin). Raivostuttavaa!
On madotettu tiuhaan ja tosiaan ostan laadukasta ruokaa. Ovat vaan ihan kyltymättömiä. Ihan normaalipainoisia, ainakin vielä.
Mitä tehtävissä ennen kuin sekoan?
Kommentit (30)
oksetuta ahmimishäiriöiset kissat, suolaa pari lusikkaa kurkkuun, kyllä oksu lentää. Ongelma on ratkaistu. Aina vaan sama juttu
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 11:01"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 10:59"]Kissoilla ei ole ahmimishäiriötä. Pidä kuivaruokaa aina saatavilla [/quote] Kuivaruokaa ei voi pitää aina saatavilla kun vastavuoroisesti koira ahmii sitten ne.
[/quote]
Kissoje ruoka-astiat voi nostaa jonnekin ylös, mihin koira ei pääse.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 10:59"]Kissat: Onpa tuo emäntämme kiva, huolehti meistä ja ruokkii hyvin. Pidetään sille seuraa keittiössä ja miu'utaan sille kiitokseksi.
Emäntä: Vitun kissat vaan maukuu ja seurailee mua, tuun hulluksi! Antasko av jotain apua.
[/quote]
Olen kissa hoitajana ja tämä kyseinen veljeni kissa on myös asunyt vuoden kanssani. Se on aika selvää, että huudossa on kyse ruuasta. Joinain yönä kissa herättää kahden tunnin välein vaikka on naksuja. Hermot menee, mutta neljässä osassa ruokkiminen auttaa vähän.
Kerta päivässä ruokaa täytyy riittää. Ei yhtään muuta.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 11:30"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 10:59"]Kissoilla ei ole ahmimishäiriötä. Pidä kuivaruokaa aina saatavilla [/quote] Kuivaruokaa ei voi pitää aina saatavilla kun vastavuoroisesti koira ahmii sitten ne.
[/quote]
[/quote]
Tästä seuraa helposti se, että kissat hyppivät pitkin kaikkia pöytiä etsimässä ruokaa.
Meidän kisu alkoi yhtäkkiä syömään ja juomaan valtavia määriä. Syyksi paljastui munuaisten vajaatoiminta. Käsittääkseni se on vanhempien kissojen riesa. Meidän katti oli 15-vuotias kun sairastui.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 11:40"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 11:30"]
[/quote]
[/quote]
Tästä seuraa helposti se, että kissat hyppivät pitkin kaikkia pöytiä etsimässä ruokaa.
[/quote]
Joo jos ei osaa kouluttaa kissaansa. Minun kissani ei hypi ruokapöydälle, olohuoneen pöydälle, eikä muillekkaan tasoille keittiössä, paitsi siihen ainoaan paikkaan, jossa sen ruuat on. Olen myös rakentanu seinille kissalleni kulkutasoja, joita pitkin se voi kulkea ja tarkkailla maailmaansa. Ja joka kerta, kun olemme muuttaneet uuteen paikkaan, niin tietenkin olen joutunut kissalleni opettamaan samat kiellot uudestaan. Jostain syystä, kun vanhat säännöt ei päde enää uudessa paikassa :D
voisko olla et kissat pelkää et koira syö niiden ruoat ni ne ahmii kaiken et ne varmasti saa ruokaa?yksi kissa rupes ahmimaan, mutta syy paljastui myöhemmin kun kun se synnytti pennut. toinen kissa taas rupesi ahmimaan kun se oli isossa pentueessa tottunut et sen on syötävä kun se kerran saa ruokaa. sillä kisulla kesti kauan oppia ettei sen tarvii vetää ruokaa kerralla niin paljon et se oksentaa.
jos ahmimis tilanne on uusi juttu niin pitäisikö kissat viedä lääkärin tarkastukseen?
Kissat kerjäävät siinä missä koiratkin. Meillä yksi kissoista on juuri tuollainen. Jos laitan ruokaa kun tulee keittiöön perässä, nuolaisee ehkä kerran ruokaa ja painuu menemään.
Kerjääminen ei kuitenkaan tarkoita että kissoilla olisi nälkä tai että sitä ruokaa pitäisi juuri silloin antaa.
Oksentavatko nopeasti syödyn ruuan ulos? Jos madotukset tehty, eikä paino nouse, niin saattaa vain jäädä energiansaanti vajaaksi. Kauanko kissat ovat olleet sinulla? Minulla 9-vuotias leikattu kolli syö ihan ilmojen mukaan. Näin syksyn alussa enemmän ja se taas tasaantuu ajan myötä. Normaalipainoinen, eikä näytä lihomisen merkkejä. Kaipa kehossa tapahtuu jotain, joka vain vaatii normaalia enemmän ruokaa. Meilläkin koira taloudessa, mutta kissan ruuat ovat niin korkealla, ettei koira pääse syömään. Eli raksuja on aina saatavilla.
Uloste on normaalia, vaikka näin syksyisin sitä tulee hieman enemmän. Olin itse alussa myös huolissani, että mitä tapahtuu, mutta seurattuani aikani olen ymmärtänyt, että kissani syö eri vuoden aikoina eri tavalla. Sitä tekee myös koirani. Kesäkuumilla ei välttämättä koske ruokaan ollenkaan ja viileimmillä ilmoilla tuntuu, ettei mikään riitä. Silti molemmat ovat hyvässä kunnossa, turkki kiiltää ja energiaa samaten :)
Kissani on pääasiassa sisäkissa, mutta koiran takia saavat samat loiskuurit kahdesti vuodessa.