Läpimätä rakennusala
Remontoit tai rakennat, niin varmasti joudut maksamaan käsittämättömiä summia "ammattilaisille" joilla on omat säännöt ja löyhä moraali.
Onko täällä muita, jotka joutuvat luottamaan ihmisiin, jotka tulevat myöhässä, tekevät mitä sattuu ja laskuttavat enemmän kuin lääkärit?
Ei nimittäin ole toista alaa, jossa on sallittua tehdä ohareita, haukkua toisen talo tai vähätellä toisten osaamista.
Ja joo, totta kai tähän tulee vastauksia että tee itse, mutta kaikkea ei edes vakuutuksienkaan kannalta voi tehdä itse.
Kommentit (19)
Pimeitä töitä riittää. Tänäkin vuonna tein paljon pimeesti töitä. Just sen takia kun jos joku haluaa jonkun pienenkin remontin niin firmat ottaa ison hinnan. Minä teen paljon halvemmalla jonkun maalaus urakan vaikka.
Meillä on käytäntö että urakoitsijan vastuuhenkilö tulee palaveriin kerran viikossa. Hän ei tällöin pysty piiloutumaan prepaid-liityymän taakse.
On tullut tutuksi tuo. Sanotaan itse että tullaan töihin klo 9.00, sitten ilmestytään paikalle klo 15.00. Otin päivän töistä vapaaksi tuon takia. Piti olla päivän homma. Sanoi että jatkaa huomenna. Minä sanoin että ei tarvitse jatkaa lainkaan. Laskuttaa sitten koko päivän töistä, vaikka teki töitä vajaan tunnin.
Harva yksityinen kykenee tekemään kunnon urakka-asiakirjoja. Toisaalta niillä papereilla se hintakin on sitten äkkiä tuplat.
Virolaiset vääntää aatuissa kerrostalokolhooseja pystyyn.
Onhan tuo nähty.
Vierailija kirjoitti:
Pimeitä töitä riittää. Tänäkin vuonna tein paljon pimeesti töitä. Just sen takia kun jos joku haluaa jonkun pienenkin remontin niin firmat ottaa ison hinnan. Minä teen paljon halvemmalla jonkun maalaus urakan vaikka.
Ap tässä kirjoittaa juuri sinun kaltaisistasi firabeliäijistä. Pimeästi maksettu etumaksu laitetaan taskuun, eikä sen jälkeen näy miestä eikä tarvikkeita. Huono tehdä rikkaria, että maksoin pimeesti ja äijä ja rahat katosi. Mut tuleepahan vähemmän sutta ja sekundaa, kun hävisivät.
Vierailija kirjoitti: Meillä on käytäntö että urakoitsijan vastuuhenkilö tulee palaveriin kerran viikossa. Hän ei tällöin pysty piiloutumaan prepaid-liityymän taakse.
Mitä urakoitsija tekee teille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä kirjoittaa juuri sinun kaltaisistasi firabeliäijistä. Pimeästi maksettu etumaksu laitetaan taskuun, eikä sen jälkeen näy miestä eikä tarvikkeita. Huono tehdä rikkaria, että maksoin pimeesti ja äijä ja rahat katosi. Mut tuleepahan vähemmän sutta ja sekundaa, kun hävisivät.
Sen takia pitää noudattaa periaatetta: ei etumaksuja, palkka käteisenä joka päivän päätteeksi. Jos jotain mutinoita, ne selvitetään saman tien tai päivän päätteksi.
No omat ainakin on menneet just niinkuin on pitänyt, viimeksi kattoremontti.
Lvi-asentaja kävi tänään katsomassa seuraavaa hommaa eikä sekään mitään haukkunut, tekee tarjouksen maanantaiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkka maksetaan aina työn jälkeen vasta eikä makseta etukäteen. Remontti välineet ostaa tilaaja ja yhdessä tekijän kanssa ja sovittaan mitä tarvii, montako purkkia maalia tarvii ja sellaista.
1970-luku kutsuu ylläolevia. Meno muuttunut noista vuosista. Rakennusalalla kukaan ei maksa enää mistään ja siitäkin tingitään vielä puolet.
T: arkkitehti. En ole aikoihin saanut ainottakaan ennalta tuntematonta yksityisasiakasta, koska laskutukseni 65e/h on AIVAN KAUHEAN KALLISTA MITEN LUPAKUVIIN JA LUVAN HAKUUN MUKA MENEE 30 TUNTIA TYÖTÄ. Työkokemusta yli 20 vuotta ja luokitukseni on poikkeuksellisen vaativat suunnittelut eli korkein mitä arkkitehtina tehdään, voisin suunnitella kokemuksellani eduskuntataloja ja erikoissairaanhoitoyksiköitä. Silti yksityisasiakkaat eivät kahta tonnia halua maksaa rakentamislupakuvista.
Nää on niin nähty. Porukka kävelee edestakaisin seitinohuessa humalassa raksatyömaalla, eikä proggis etene. Paukutetaan vasaralla rakenteita, että tulee niitä työn ääniä. Vttu mitä pellejä. Kaikki persuja, nyt saa yllättyä.
Vierailija kirjoitti:
Virolaiset vääntää aatuissa kerrostalokolhooseja pystyyn.
Onhan tuo nähty.
Meillä ainakin säätää kuule ihan aidot pyccät. Eteläsuomalainen, kokommusvetoinen kaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Nää on niin nähty. Porukka kävelee edestakaisin seitinohuessa humalassa raksatyömaalla, eikä proggis etene. Paukutetaan vasaralla rakenteita, että tulee niitä työn ääniä. Vttu mitä pellejä. Kaikki persuja, nyt saa yllättyä.
Rakennusalalla on kautta aikojen ollut vain pelkkiä kiivaita komukoita ja niin on edelleen. Persut tekee siistimpiä ja rehellisempiä hommia.
Ei minulla ole ollut koskaan ongelmia rakennusmiesten kanssa. Joillakin tuntuu olevan kaikki pielessä kaikkien kanssa. Jospa ap. katsoisit siihen peiliin niin näet syllisen ongelmiisi.
Äärikommunistit vääntävät sitä isoo sontaa sorron pojat itkee ja valittaa ja vääntävät isoo skeidaa!!!
Kokemukseni kaikesta yhteistyöstä miesvoittoisilla aloilla on juuri tätä. Rakennusalan alittavaa vain autoala.
Äh samat ongelmat kaikkialla suomessa. Ei paskottua maata pysty yhdessä sukupolvessa korjaamaan
Rakennusala on kusettajahuorienala Suomessa,joka ei kykene muuhun kuin paskan vääntämiseen ja kusettamiseen!!!!!!!!!!!!