Tuoreehko etäsuhde - mies väittää, että salaan jotain
Olen kohtalaisen tuoreessa etäsuhteessa ja ollaan pystytty töiden ja välimatkojen puolesta näkemään kuukauden tai parin välein. Yhteyttä pidetään puhelimella päivittäin.
Viimeisen parin kuukauden aikana mies on alkanut toistuvasti jankkaamaan, kuinka hänestä tuntuu siltä, että salaan jotain tai minulla olisi jotain kerrottavaa hänelle. En ymmärrä mistä tämä ajatus on kummunnut, sillä en keksi mitä nyt voisin edes salata. En ole pettänyt ja tässä tutustuessa niitä menneisyyden tapahtumiakin ja yleisiä ajatuksia on jaettu jo niin paljon, että siltäkään rintamalta tuskin löytyy kauheasti piiloteltavaa. Mies kuitenkin vaan itsepintaisesti jankkaa, että hänellä on sellainen tunne, että jokin on muuttunut ja minä salaan jotain.
Sama levy lähtee soimaan melkein joka puhelussa, joten mua kieltämättä on alkanut välillä ihan vituttaa tuo miehen vänkäys. Mitä ihmettä tuolle pitäisi tehdä? En salaa mitään, mutta tämän sanominenhan vaan lisää vettä myllyyn, kun hänestä niin kovasti tuntuu siltä, että jokin on pielessä.
Kommentit (59)
Ei mies välttämättä mikään narsisti ole. Ihminen voi olla epäluuloinen ja mustasukkainen olematta narsisti. Mutta tämä on sivuseikka, tärkeintä on, että ap ei jää suhteeseen, joka pilaa myös hänen mielenterveytensä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt lopetat tuon suhteen. Minun exä jankkasi just samaa. Sain myös jatkuvasti kuulla, että valehtelen ihan koko ajan. Kun kysyin, mistä olen valehdellut, vastaus oli "ei sun tarte kysyä, kyllä sä tiedät". Kestin tuota 1,5 vuotta. Voin sanoa, ettei mies tule muuttumaan, joten lopeta nyt heti.
Tuohon seuraava repliikki on, ettö ”mutta sinun tarvitsee vastata. Jos vastausta ei tule, niin se on moikka”.
Vierailija kirjoitti:
Juttele asiasta kasvokkain.
Mustasukkaisen kanssa keskustelu on yhtä tyhjän kanssa, vie voimat ja omankin järjen. Tietysti, jos haluaa ääntä ja dramatiikkaa elämäänsä, niin tuosta sitä kyllä saa. Ja jos se sitten on merkki palavasta rakkaudesta, niin siinä tuhannen verroin. Mutta silloin ajattelee jo itsekin sairaasti.
Kiitos tosi paljon kommenteista. Auttaa tosi paljon kun saa vähän ulkopuolisten näkökulmaa tilanteeseen. Perstuntumalta sanoisin, että ei tuo narsistinen ole vaan ennemminkin muuten kauhean kiltti ja ehkä vähän epävarma.
Koomistahan tässä on se, että kun tuo "jotain on muuttunut"-puhe ja syyttely on jatkunut, niin todellakin jotain on alkanut muuttumaan. Joka kerta kun tätä on ollut, niin se orastava rakkaus ja kiintymys on pala palalta rapissut ja muuttunut ärtymykseksi ja turhautumiseksi. Mies jo kerran lupasi, että lopettaa tuon, kun kerroin, että se tuntuu musta pahalta ja kohtuuttomalta, mutta eihän siinä tietenkään niin käynyt.
Selvä pelihän tämä taitaa nyt olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstalla vallotsevan mielipiteen mukaan mustasukkainen osapuoli on aina oikeassa epäilyissään ja epäily itsessään todistaa sen, että toinen pettää.
Jep ja koska ap hermostuu, niin hänellä tosiaan on jotain salattavaa. Palstalogiikan mukaan hän ei muuten hermostuisi.
Haha, tähän tulokseen mieskin tuli, mutta kuka hitto pystyy hikeentymättä kuuntelemaan kerta toisensa jälkeen samaa, omasta mielestäni aiheetonta, laulua. Ollaan juteltu tästä puhelimen lisäksi kasvotustenkin, mutta ei se suju yhtään sen paremmin.
Olen koittanut kysyä, että mitä se ajattelee minun salaavan, mutta ei kuulemma yhtään tiedä. Tuntee vaan sisällään, että jotain se on ja on kuulemma nähnyt unia, joissa sanon samaa.
Nyt kun tämän ongelman sai puettua tekstimuotoon mielessä pyörivän häröpallon sijaan, niin onhan tämä ihan pimeää hommaa.
Ap
- Minä jankutan.
- Sinä hermostut jankutuksesta.
-> Se osoittaa, että jankutan aiheesta. Ei ole mahdollista, että hermostut koska jankutan tyhjää.
- En osaa itsekään sanoa perustetta jankutuksellen, mutta tyhjästä ei voi olla kyse koska hermostut.
Ei tuollaisen kanssa kannata jatkaa, koska hän pyrkii määrittämään mitä sinun pitää osoittaa ollaksesi luotettava. Koskaan et pysty riittävästi osoittamaan epäluulojen hälventämiseksi, koska hän haluaa kontrolloida. Jätä hänet. Laita hänelle linkki tähän keskusteluun jäähyväisiksi :-)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tosi paljon kommenteista. Auttaa tosi paljon kun saa vähän ulkopuolisten näkökulmaa tilanteeseen. Perstuntumalta sanoisin, että ei tuo narsistinen ole vaan ennemminkin muuten kauhean kiltti ja ehkä vähän epävarma.
Koomistahan tässä on se, että kun tuo "jotain on muuttunut"-puhe ja syyttely on jatkunut, niin todellakin jotain on alkanut muuttumaan. Joka kerta kun tätä on ollut, niin se orastava rakkaus ja kiintymys on pala palalta rapissut ja muuttunut ärtymykseksi ja turhautumiseksi. Mies jo kerran lupasi, että lopettaa tuon, kun kerroin, että se tuntuu musta pahalta ja kohtuuttomalta, mutta eihän siinä tietenkään niin käynyt.
Selvä pelihän tämä taitaa nyt olla.
Voihan se olla, että hän on aidosti epävarma ja pelkää menettävänsä sinut, mutta ei sillä ole merkitystä, koska sitä epävarmuutta ei voi sammuttaa, koska se syntyy heikosta itsetunnosta.
Mun oma kokemus on, että jos joku noin kärkkäästi syyttää sinua jostain mihin et ole syyllistynyt, niin syyttäjä itse yrittää vain siirtää huomion sinuun. Sanoisin että mies itse on pettänyt sinua ja nyt syyttää sinua, ettet epäilisi häntä ja toisaalta ehkä myös siksi että ajattelee sinun toimivan samoin kuin hän.
Vierailija kirjoitti:
Mies puuhailee selkäsi takana ja pelkää sinun tekevän samaa. 100% kerroista omassa elämässäni on näin ollut.
Sama. Syyttävät naista pettämisestä kun alkavat itse pettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies puuhailee selkäsi takana ja pelkää sinun tekevän samaa. 100% kerroista omassa elämässäni on näin ollut.
Eli myös jokainen av-mamma, joka palstalla epäilee miestään pettämisestä, pettää itse?
Vai riippuuko tämä sukupuolesta?
Ei narsisti noin suoraan heikkouttaan näytä. Kuulostaa ”vain” sairaalloisen mustasukkaiselta ja huonoitsetuntoiselta. En jatkaisi suhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli myös jokainen av-mamma, joka palstalla epäilee miestään pettämisestä, pettää itse?
On eri asia epäileekö vai syyttääkö toista siitä. Ja millä tapaa syyttää. Jos hyökkää ja jankkaa asiasta, niin asia vaivaa niin paljon että sille on yleensä syy jossain muualla.
Miehellä on itsellään jotain salattavaa ja sillä on huono omatunto siitä. Mutta syyttää mieluummin sinua samasta.
Lopeta suhde NYT tai seuraava askel on että saat esitellä joka numeron puhelimestasi ja pahimmillaan vielä soittaaa niihin miehen kuulleen, että siellä on oikeasti Marjatta-mummo eikä salarakas Markus..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aina näin, mutta valitettavasti tässä on myös vahva logiikka olemassa. On useammassa parisuhteessa omakohtaista kokemusta sekä myös sivusta seuranneena kokemusta, että kun toinen osapuoli itse pettää, se murentaa luottoa omaan parisuhteeseen > aletaan epäillä sitä toista osapuolta.
Eli omassa tapauksessani mies petti, alkoi sen seurauksena epäillä minua kaikesta. En ole ikinä pettänyt. Epäili kuitenkin ilmeisesti että kostan tms.
Sama toistunut kahdessa suhteessa.
Tuolla suhteella ei ole tulevaisuutta.
Suhde "tuhoutui" siinä vaiheessa kun ap kysyi neuvoja tältä palstalta.
Pohdiskelin tätä asiaa vielä kovasti eilen ja päädyin eroamaan. Vaikka mies oli muuten ihan hyvä ja mukava, niin tämä pitkäkestoinen painostus, epäluulo ja syyttely romahdutti kyllä oman luottamuksen suhteen tulevaisuuteen ja yhteiseen elämään. En minä tällaista parisuhdetta halua.
Ehkä olisi ollut tyylikkäämpää hoitaa homma kasvotusten, mutta en jaksanut jäädä odottamaan seuraavaa tapaamiskertaa vaan hoidin homman puhelimitse... Mies syytti kovasti itseään ja oli sitä mieltä, että on itse aiheuttanut tämän tilanteen. No, olen kyllä samaa mieltä, mutta enpä viitsinyt sitä enää toisen naamaan hieroa, kun päätös oli itselle jo selvä.
Tuntuu hyvältä. Eiköhän tämä ollut oikea ratkaisu.
Ap
Oli oikea ratkaisu.
Kun on epävarma ihminen niin hän oli "varma" siitä että teille tulee ero, koska tunteesi oli viilentynyt häntä kohtaan ja sen hän aisti viilentuneillä väleillä ja hän hätääntyi. Eli jätetyksitulemisen pelko joka oli itsessääntoteutuva. Ja siitä lähti levy pyörimään.
Mulla oli samaa ja tuhosin yhden suhteen sillä. Tuffe juttu, olispa ollut viisaampi silloin.
Kerrankin oikea ratkaisu palstalla.
Hän epäilee omaa tunnettaan ja kääntää sen sinun tunteeksi, ja odottaa löytävänsä sinusta sen mitä on itsessään. Sairasta.