lapsen kaveri
tämä asia on vaivannut muutaman päivän, joten pyytäisin joltakulta apua pohdinnalleni.
eli meille yleensä pölähtää vaihteleva lauma koululaisia iltapäivällä suoraan välipalapöytään, josta jatkavat peleihin ja puuhiin ja läksyjentekoon. Välipalana on yleensa ruisleipää ja hedelmiä, mutta toisinaan herkkuakin. Mitään ongelmaa ei ole ollut missään, mutta nyt tuli uusi kaveri muutama päivä sitten iltapäivää viettämään ja välipalalla oli pullaa. No, pulla maistui; kun neljättä pyysi, niin tarjosin leipää lisäksi, että muillekin riittää. Tuntui, että nälkä oli pohjaton, olisi varmaan ahminut loputtomasti. kokoa tällä kaverilla oli n. 3x enemmän kuin alipainoisella lapsellani :( nyt minä pohdin, että miten hanskaan homman jatkossa, en haluaisi olla mukana aiheuttamassa kenellekään lisää terveysongelmia, eli
nostanko tälle kaverille hedelmät pöytään yhden pullan jälkeen
vaihdan pullat ruisleipää, jos näen tämän kaverin iltapäiväkylääntulijoiden joukossa
vai mitä teen, auttaisitteko?
Kommentit (3)
Niin siis sun oma lapsi on alipainoinen? Jos hoitaisit sen paino-ongelmat eka kuntoon ja sitten miettisit toisten lapsia?
Kyllä on lapses jo vakavasti alipainoinen, jos kaveri oikeasti on 3x isompi. Mun tytär 13v. joka on alipainon rajoilla ei ole edes puolet kapeampi, kuin minä 15kg ylipainoinen aikuinen ja 5 cm pidempi.
Annat yhden leivän/pullan/hedelmän tai mitä lie, et kellekään enempää, se kyllä riittää ruokailuun asti. Tai ilmoitat että menee kotiin välipalalle ja tulee sitten.