Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa läheisriippuvuus

Vierailija
29.08.2015 |

Tajusin kärsiväni läheisriippuvuudesta. Riippuvuus rajoittaa pahasti omaa elämääni. Mistä saisin apua olen opiskelija joten terapeuttiin tuskin on varaa :(

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/22 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako kukaan neuvoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjallisuus. Esim. Tommy Hellsten.

Vierailija
4/22 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita lukemalla kaikki tommy hellstenin teokset. Tietenkin virtahepo olohuoneessa ensin. 

Lue myös kotkansydän- nimisiä sivuja. 

Tiedostaminen parantaa. Ei asialle tarvitse mitään "tehdä", kunhan tiedostat ja ymmärrät, kun riippuvuus iskee päälle. Kirjoita päiväkirjaa, ja kun luet sitä taaksepäin, niin vuosien edetäessä huomaat edistyneesi.

Terv. Aikahyvin parantunut sellainen

Vierailija
5/22 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuu mun lähelle kyhnöttämään.

Vierailija
6/22 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kiitos paljon! -ap

Vierailija
7/22 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin sille voi tehdä, ja paljonkin. Itse aloitin siitä, että lakkasin puhumasta itsestäni. Kaikki yksityisasiani, jotka ennen kaadoin muiden niskaan, pidinkin omana tietonani. Pitäydyin yleisissä, helpoissa aiheissa. Keskustelu pysyy mukavan keveänä, ja muut ihmiset eivät saa aseita minun psyykeni hajoittamiseen. Toisekseen, opettele sanomaan ei. Muista, että sinä et voi kantaa vastuuta muiden ihmisten onnellisuudesta ja elämän kulusta.

Saako kysyä, että kenestä olet riippuvainen?

Vierailija
8/22 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:56"]Todellakin sille voi tehdä, ja paljonkin. Itse aloitin siitä, että lakkasin puhumasta itsestäni. Kaikki yksityisasiani, jotka ennen kaadoin muiden niskaan, pidinkin omana tietonani. Pitäydyin yleisissä, helpoissa aiheissa. Keskustelu pysyy mukavan keveänä, ja muut ihmiset eivät saa aseita minun psyykeni hajoittamiseen. Toisekseen, opettele sanomaan ei. Muista, että sinä et voi kantaa vastuuta muiden ihmisten onnellisuudesta ja elämän kulusta.

Saako kysyä, että kenestä olet riippuvainen?
[/quote]

Poikaystävästi olen menettänyt kaikki ystäväni 4 vuoden aikana sekä kestänyt lievää henkistä pahoinpitelyä. Mies ollut mm. deitti sivustoillla sekä jutellut muille naisille selän takans ja valehdellut. Olen todella mustasukkainen ja kärsin huonosta itsetunnosta jopa iltalehden julkkis naiset saavat mustasukkaisuuden nostamaan päätään :( Olemme nyt eroamassa miehen aloitettua koulun en pysty sietämään että lisäilee naisia facebookkiin ja käy bilettämässä luokkalaisien kanssa. Minä 22 ja mies 26. Ahdistaa hirveästi! -ap

Vierailija
9/22 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suorastaan omistautunut poikaystävälleni. Elän häntä varten. En ole ikinä puhunut kenellekkään lapsuudestani, kätken oman pahanolon ja tunnen huonoa omatuntoa jos en tee nii kuin joku läheinen pyytää ja pelkään menettämistä kokoaika -ap

Vierailija
10/22 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:05"]

Olen suorastaan omistautunut poikaystävälleni. Elän häntä varten. En ole ikinä puhunut kenellekkään lapsuudestani, kätken oman pahanolon ja tunnen huonoa omatuntoa jos en tee nii kuin joku läheinen pyytää ja pelkään menettämistä kokoaika -ap

[/quote]

Terapia voisi auttaa sinua. Vaikutat kovin ahdistuneelta ja ehkä masentuneeltakin mustasukkaisuutesi lisäksi. Pyydä terveyskeskuslääkäriltä lähete terapiaan. Puhuminen ammattiauttajalle helpottaa tuskaasi. Ammattiauttaja antaa sinulle välineitä, joilla opit hallitsemaan ahdistuksesi ja mustasukkaisuutesi ja muut sinua repivät tuhoavat tunteesi.

Vierailija
11/22 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:27"]

[/quote]

Terapia voisi auttaa sinua. Vaikutat kovin ahdistuneelta ja ehkä masentuneeltakin mustasukkaisuutesi lisäksi. Pyydä terveyskeskuslääkäriltä lähete terapiaan. Puhuminen ammattiauttajalle helpottaa tuskaasi. Ammattiauttaja antaa sinulle välineitä, joilla opit hallitsemaan ahdistuksesi ja mustasukkaisuutesi ja muut sinua repivät tuhoavat tunteesi.

[/quote]

Okei, pelkään hakea apua. -ap

Vierailija
12/22 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 vielä jatkaa. 

Terapia on sinulle ilmaista mt-toimistossa. Lähetteen terapiaan saat tosiaankin terveyskeskuksen kautta. Jos olet yliopisto-opiskelija, saat YTHS:n kautta miltei puoli-ilmaisen terapian. Kyllä sinun kannattaa sijoittaa hieman aikaa, vaivaa ja jonkin verran myös rahaa omaan hyvinvointiisi nyt, kun ongelmasi ovat vielä kohtuullisen pienet. Mitä kauemmin olet hoitamatta itseäsi, sitä enemmän sinulle saattaa kertyä ongelmia. Ja niiden setviminen saattaakin olla jo melko kallista.

Puhun kokemuksesta. Jos olisin hoitanut oman ahdistukseni opiskelijana, tuskin olisin tässä työttömänä ja käytännöllisesti katsoen työkyvyttömänä kaikkine ongelmineni. Hain kyllä itselleni apua, mutta vasta keski-ikäisenä, kun olin jo todella huonossa kunnossa. 

Vierailija
13/22 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:32"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:27"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Älä pelkää uskallan sanoa että olet hyvin tavallinen tapaus. Tarkoittaa sitä että olet yleinen mutta helposti autettava. Heti maanantaina apua hakemaan . Halaus ja lämmin osanotto pahaan oloon. Kyllä kaikki selviää.

Vierailija
14/22 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:34"]

11 vielä jatkaa. 

Terapia on sinulle ilmaista mt-toimistossa. Lähetteen terapiaan saat tosiaankin terveyskeskuksen kautta. Jos olet yliopisto-opiskelija, saat YTHS:n kautta miltei puoli-ilmaisen terapian. Kyllä sinun kannattaa sijoittaa hieman aikaa, vaivaa ja jonkin verran myös rahaa omaan hyvinvointiisi nyt, kun ongelmasi ovat vielä kohtuullisen pienet. Mitä kauemmin olet hoitamatta itseäsi, sitä enemmän sinulle saattaa kertyä ongelmia. Ja niiden setviminen saattaakin olla jo melko kallista.

Puhun kokemuksesta. Jos olisin hoitanut oman ahdistukseni opiskelijana, tuskin olisin tässä työttömänä ja käytännöllisesti katsoen työkyvyttömänä kaikkine ongelmineni. Hain kyllä itselleni apua, mutta vasta keski-ikäisenä, kun olin jo todella huonossa kunnossa. 

[/quote]

Täytyy rohkaistua sitten tästä kiitos sinulle ja paljon voimia sinne <3 -ap

Vierailija
15/22 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:32"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 23:27"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Niin minäkin pelkäsin. Kuvittelin, että kyllä minä pärjään omin voimin. Uskottelin myös itselleni, että haen sitten itselleni apua, jos en pärjää enää. Pidin itseäni niin arvottomanakin varmaan jollakin tavalla, kun mieluummin kärsin pahasta olostani kuin hain itselleni apua. 

Jälkeenpäin olen tajunnut, että olen ollut suorastaan idiootti, kun olen kiusannut itseäni kieltämällä itseltäni onnellisen aikuisuuden pitkiksi ajoiksi. Kun vihdoinkin uskaltaudin hakeutumaan terapiaan, huomasin, ettei minulla ole mitään pelättävää. Itkin helpotuksesta monet kerrat, kun minulla oli vihdoinkin ihminen, jolle saatoin kertoa pahasta olostani ja joka ihan oikeasti kuunteli minua ja auttoi. 

- 11 -

Vierailija
16/22 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveen vaikea myöntää tarvitsevan apua osalta hävettää ja pelottaa miten muut reagoi ehkä pidän salassa muilta :( -ap

Vierailija
17/22 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei sun tarvitse kertoa kenellekään avuntarpeestasi tai siitä, että kävisit terapiassa. Sehän on sinun yksityisasiasi. En minäkään ole kertonut kenellekään muulle kuin ihan läheisimmille ihmisille masennuksestani. 

Vierailija
18/22 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain koulun kautta lähetteen mielenterveystoimistoon, ja ainut asia mistä tulee lasku, on lääkärinlausunto kelalle (sairauspäivärahoihin). Älä huolehdi siis rahanmenosta, vaan omasta terveydestäsi <3

Vierailija
19/22 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun täällä on ihania ihmisiä jotka tukee aptä. Onneksi teidänlaisia on. T.ohis

Vierailija
20/22 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisriippuvuus on tuohon väärä termi, mutta hae nyt kuitenkin apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän