Laaja-alaiset oppimisvaikeudet+autismin kirjo
Kellään kokemusta tästä yhdistelmästä? Ja varsinkin siitä, miten pärjää elämässä/työelämässä noilla diagnooseilla.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsesi voi ihan hyvin hakea myös normaali opetukseen. Teet vain hallaa jos ohjaat tai yrität ohjata johonkin erityiskouluun.
Ei voi tässä tapauksessa.
Perusteet? Ai et pysty toimittamaan? Kyllä siis voi.
Äidinkielen ja matematiikan mukauttaminen estää hakemisen normaalissa yhteishaussa.
Ei estä.
Joo, nykyään estää.
-ap-
Joo, nykyään ei eikä ennenkään todellakaan estänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsesi voi ihan hyvin hakea myös normaali opetukseen. Teet vain hallaa jos ohjaat tai yrität ohjata johonkin erityiskouluun.
Äidinkielen ja matematiikan mukauttaminen estää hakemisen normaalissa yhteishaussa.
Ei estä.
Joo, nykyään estää.
-ap-
Kyllä se nykyään estää. Jos matikka ja/tai äikkä on mukautettu, joutuu hakemaan ns. joustavassa haussa. On siis jokaisen oppilaitoksen omassa harkinnassa, ottaako erityisnuoren opiskelijaksi vai ei.
-ap-
Miksi naiset teille ei kelpaa mies jolla on oppimisvaikeuksia ja hieman yksinkertainen lapsen tasolle osittain jäänyt??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei estä.
Joo, nykyään estää.
-ap-
Kyllä se nykyään estää. Jos matikka ja/tai äikkä on mukautettu, joutuu hakemaan ns. joustavassa haussa. On siis jokaisen oppilaitoksen omassa harkinnassa, ottaako erityisnuoren opiskelijaksi vai ei.
-ap-
Ei joudu. Nyt puhut omiasi ja olet ymmärtänyt ketjun tyypilliseen tapaan kaiken väärin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset teille ei kelpaa mies jolla on oppimisvaikeuksia ja hieman yksinkertainen lapsen tasolle osittain jäänyt??
Turhaa tuollaisia mietit. Etsi seuraa miehistä.
En etsi. Olen tunnettu ja kuulemma sekopää. Näytän normaalilta olen pitkä. Mutta en kelpaa kellekkää. Koska mun päässä on vikaa ja en tajua mistää mitää koske olen vajaa.
T. Allu
Se tuntuu pahalta ku en löydä samanlaista naista mistään ja en kelpaa. Mulle kelpais lihava yksinkertainen. Mutta ei löydä mistään. Kaikki on fiksuja kauniita korkeasti koulutettuja naisia.
Naiset vaa juoksee mua karkuun aina. Eikä niitä koskaa kiinnosta. En halua lapsia ja oon yksinkertainen.
Mulla on hyvä palkka vakityö ja oon ihan komea perus tavis.
Vierailija kirjoitti:
En etsi. Olen tunnettu ja kuulemma sekopää. Näytän normaalilta olen pitkä. Mutta en kelpaa kellekkää. Koska mun päässä on vikaa ja en tajua mistää mitää koske olen vajaa.
T. Allu
Ei voi mitään. Runkkaa käsilläsi. Toinen voi olla Irma ja toinen Ellu. Tai ihan minkä nimiset kumppanit haluat. Vaihtelet kumppania tarpeen mukaan.o
Politiikkaan pääsee täysin kehitysvammainenkin. Ei tuo meidän nykyinen presidentti yleistiedolla loista, kun ei tiennyt Kenian pääkaupunkia ja luuli Väinö Linnan kirjoittaneen näytelmän Työmiehen vaimo.
Ilmeisesti jos on kehityshäiriö oppimisvaikeus niin ei näytä kelpaavan naisille. Pitäs olla fiksu ja hyvät sosiaaliset taidot.