Missä kaupungeissa juhlitaan venetsialaisia
Kommentit (36)
Juhlitaan mitä? En ole koskaan kuullutkaan tuollaisesta. T: Lappeenranta
No ainakin täällä Porissa juhlitaan Venetsialaisia.
Ainoa josta olen kuullut on Venetsia, mitä monikultturia ja mädätystä tällaiset juhlat on, junttisuomessa, jossa kuitenkin juhla kuin juhla juhlitaan perinteiseen suomalaiseen tapaan, laittakaa juntit juhlienne nimeksi vaikka Paavin häät.
Olen termin venetsialaiset joskus kuullut, ei ole muuta käsitystä kuin että se on kulttuuuriköyhän paikkakunnan tapa järjestää taideiden yö, mutta kun kaupungin museo ei oikein riitä taiteeksi.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 19:31"]
Juhlitaan mitä? En ole koskaan kuullutkaan tuollaisesta. T: Lappeenranta
[/quote]
Käsittääkseni monella länsirannikon paikkakunnalla, mutta enemmän mökkiläisten juhla myös Sisä-Suomessa.
Pietarsaaressa ainakin. Vaasassa kai juhlitaan jotain huvilakauden päättäjäisiä (vaikka ihan mökkejä niillä siellä on). Tampereella juhlitaan kanssa.
Onhan se kuva kun on jotain juhlaa kesän lopuksi.
Tosin Pietarsaaressa ja Kokkolassa asuessani huomasin että se on yksi juhla lisää vetää perseet olalle.
Kokkolassa ainakin ja illalla esintyy IHANA Jenni Vartiainen, uuuuhh...
Vaasassa juhlitaan huvila/saarikauden päättäjäisiä.
Naantali, Taivassalo, Kustavi....
:)
Ihanaa iltaa. tässä itsekin valmistelen lähtöä ulos. Perus vaatekriisi vaan päällä :D
Mulle bättre folkkia edustaja työkaveri kertoi, että huvilakauden päättäjäiset on alunperin täällä Vaasassa ollut paremman väen juhla, mutta rahvas on ominut ne itselleen. Eli alunperin se on todella ollut huvilakauden päättäjäiset.
Kotkan, Pyhtään ja Haminan saaristossa vietetään muinaistulia.
Kokkolassa on juhlittu yli 100-v.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 19:52"]Naantali, Taivassalo, Kustavi....
:)
Ihanaa iltaa. tässä itsekin valmistelen lähtöä ulos. Perus vaatekriisi vaan päällä :D
[/quote]täällä vuosnaisissa ei mittään :(
Porissa paukkuu ilotulitteet ja palaa ulkotulet, kaunista on:)
Ei täällä Savossa ainakaan mutta ainakin Etelä-Pohjanmaalla mökillä on juhlittu.:)
T: 21-vuotias nuori mies/poika
Ei juhlita Turussa, Naantalissa tai Paraisilla. Meillä on muinaistulien yö.