Informaatiosota on itse asiassa totta ja todella hämmentävää
Ennen oli paljon selkeämpää, mikä on totta ja mikä ei. Nykyään informaatiosota on tehnyt kaiken sekavaksi ja alkaa epäilemään jo omaa varjoaankin. Ärsyttävää.
Kommentit (26)
Yle näytti äsken 2 päivää vanhaa kuvaa Ukrainasta, joka oli ympätty päivän aiheisiin. Mies, joka pelastettiin raunioista. Näin tuon aikaisemmin englantilaisella kanavalla. Näin teitä huijataan.
Aika selkeää se on nykyään mun mielestä. Vähän liiankin selkeää. Sulla on valtamedia, ja vaihtoehtomedia. Vaihtoehtomedia sanoo aina, että "valtamedia valehtelee ja tässä on tositotuus".
Se on oikeasti noin yksinkertaista. Tiesin heti sodan alettua ketkä tulisivat ihquttamaan Putinia ja miksi.
jännä on että "ulkopuoliset" mediat blokataan. Selitetään sillä että pitää suojautua. Eli toisin sanottuna päättäjät pitäävät kansaa tyhmänä vai mitä? Tai sitten on niin että halutaan vain sitä "omaa todellisuutta" näkyville ja tuo suojausargumentti on vain tekosyy. Jokainen voi itse päättää. Mutta voin sanoa että kannattaa käytä seurata myös mediaa EUn ja USAn ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Aika selkeää se on nykyään mun mielestä. Vähän liiankin selkeää. Sulla on valtamedia, ja vaihtoehtomedia. Vaihtoehtomedia sanoo aina, että "valtamedia valehtelee ja tässä on tositotuus".
Se on oikeasti noin yksinkertaista. Tiesin heti sodan alettua ketkä tulisivat ihquttamaan Putinia ja miksi.
No! ketkä ihkuttaa Putinia ja miksi? seiltäpä vähän tarkemmin.
Minulle riittää juuri nyt se, että en ota todesta mitään, mitä Venäjän johto puhuu.
Mitään informaatiosotaa ei ole. Se on paskapuhetta. Tällaisilla foorumeilla etenkään.
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin kun se koskee myös punavihreitä ryhmiä. Esim tässä Naton ex-pääsihteeri sanoo että Putin käyttää viheraktivistiryhmiä informaatiovaikuttamiseen:
https://www.theguardian.com/environment/2014/jun/19/russia-secretly-wor…
Tällä tavoin saatiin mm Suomi kieltämään turpeen, Saksa ydinvoiman ja USA öljynporauksen. Kaikista tuli riippuvaisempai Venäjästä.
Trollihan sinäkin olet. Et välttämättä Putinin puolella, vaan omaa napaasi kiertävä ääliö.
Kyllä meidän media uutisoi ihan tarkoitushakuista ja yksipuolista pskaa. Siis propagandaa ja mielipidevaikuttamista.
Vierailija kirjoitti:
Minulle riittää juuri nyt se, että en ota todesta mitään, mitä Venäjän johto puhuu.
Se nyt on selvä, mutta myös muihin kannattaa suhtautua kriittisesti. Esimerkiksi sotauutisoinneissa ei pidä ottaa täytenä totuutena myöskään Ukrainan johdon viestintää.
Minun ei ainakaan tarvitse lukea mielipiteitä tai uutisia luodakseni oman käsitykseni. Ok, minulla on tv, jota katson, sen verran näen mediaa, uutiset harvoin katson, säätiedotus pitänee usein paikkansa.
No siis siitä tuli paljon merkitsevämpää 90-luvulta alkaen ja 2010 kaikki alustat palvelivat jo sitä.
Vierailija kirjoitti:
jännä on että "ulkopuoliset" mediat blokataan. Selitetään sillä että pitää suojautua. Eli toisin sanottuna päättäjät pitäävät kansaa tyhmänä vai mitä? Tai sitten on niin että halutaan vain sitä "omaa todellisuutta" näkyville ja tuo suojausargumentti on vain tekosyy. Jokainen voi itse päättää. Mutta voin sanoa että kannattaa käytä seurata myös mediaa EUn ja USAn ulkopuolella.
Juuri näin. Sehän tässä ihmetyttää, että suurin osa ihmisistä yksinkertaisesti kieltäytyy näkemästä asioita objektiivisesti. Vajakkimeininkiähän sellainen on.
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin kun se koskee myös punavihreitä ryhmiä. Esim tässä Naton ex-pääsihteeri sanoo että Putin käyttää viheraktivistiryhmiä informaatiovaikuttamiseen:
Tällä tavoin saatiin mm Suomi kieltämään turpeen, Saksa ydinvoiman ja USA öljynporauksen. Kaikista tuli riippuvaisempai Venäjästä.
Lobbareita on kulisseissa myös. Maailman taitavimpia manipuloijia, joilla ei toisaalta aina ole vapaat kädet.
Ja se että käytetään hyväksi sotaa ja nostetaan pysyvästi kaikkea tavaran hintoja kuin vain odottaen syytä millä tämän saisi tehtyä......länsi osaa niin hyvin että miten mahtoi tulla kerrotuksi korona keissi rokotustarpeineen.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se. Systemaattinen rokote- ja miesnaisjankutus loppuivat kuin seinään, enää rippeet jäljellä.
Hajoita ja hallitse, tiedettiin jo Roomassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Sehän tässä ihmetyttää, että suurin osa ihmisistä yksinkertaisesti kieltäytyy näkemästä asioita objektiivisesti. Vajakkimeininkiähän sellainen on.
Tolla tavalla ne vaihtoehtomediat saavat sinut koukkuun. Ehkä kuvittelet olevasi joku kovinkin fiksu tyyppi, joka kyseenalaistaa asioita. Mutta et ole. Ne vain manipuloivat turhamaisuuttasi.
Niin miksi meidän täytyy nähdä asiat "objektiivisesti"? Mitä tarkoitusta varten? Me olemme Ukrainan puolella ja sillä sipuli.
Mieti miten korona meille tyrkytettiin , ,kadulla makaa kuolleita.......heti peloteltiin ydinsodalla ja missäs se ydinsodan pelkotila on ollu 3 viikkoa....
Vierailija kirjoitti:
Tämä, samoin.
En usko sanaakaan mitä ne puhuvat.