Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Edesmenneiden vanhempieni valokuva-albumit; kuka niistä saa määrätä, kenen ne ovat?

Vierailija
19.03.2022 |

Kuka perillisistä ne saa ottaa omikseen?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut kaikki valokuvat ja aion ne myös pitää jakamatta ja kopioimatta niitä muille sisaruksilleni.  Ensinäkään perunkirjoitus on jo tehty, ja minä sain valokuvat, ja silloin ne ovat minun, eikä minulla ole minkäänlaista velvollisuutta luovuttaa niitä kuvia missään muodossa muille, jos en tahdo, ja kun en tahdo. 

Kukaan ei saa niitä tulla minulta pois ottamaan, koska ne valokuvat ovat päätyneet omistukseeni. 

Niistä olisi pitänyt todellakin sopia jo irtaimiston jakotilaisuudessa, mitä kuvien suhteen tehdään, mutta mitään ei ole sovittu paperille, joten kuvat ovat MINUN ja MINÄ määrään itse niistä, kenelle niitä jaeskelen.  En nimittäin aio antaa yhtäkään kuvaa kenellekään.

Ja ikää oli 5?

Pohdin kyllä sarkasmiakin tätä lukiessani, on niin lapsellisen huvittava yai huvittavan lapsellinen.

Vierailija
22/26 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia hulluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mitään lakia määrätty edesmenneiden vanhempien valokuvista, että onko ne pakko jakaa vai saako joku lapsista ne pitää itsellään. Ja jolle ne annetaan, onko hänellä minkäänlaista velvollisuutta antaa tai jakaa niitä valokuvia muille sisaruksilleen tai sisarusten lapsille?

no kuule EI OLE.Sopimusasia. Tai teidän tapauksessa riita-asia.

Vierailija
24/26 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla perillisillä (esim. lapsilla tai lapsenlapsilla, jos lapsi kuollut) on yhtäläinen oikeus kaikenlaiseen omaisuuteen. Yksi lapsista ei siis voi omalla päätöksellään ottaa edesmenneen valokuvia itselleen. Jos muut perilliset haluavat myös kuvia, ne on jaettava tasapuolisesti.

Vierailija
25/26 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla perillisillä (esim. lapsilla tai lapsenlapsilla, jos lapsi kuollut) on yhtäläinen oikeus kaikenlaiseen omaisuuteen. Yksi lapsista ei siis voi omalla päätöksellään ottaa edesmenneen valokuvia itselleen. Jos muut perilliset haluavat myös kuvia, ne on jaettava tasapuolisesti.

Siitäpä sitten vaan oikeuteen tappelemaan mummon ja paapan vihkikuvasta, jonka jokainen kymmenestä perillisestä haluaa itselleen.

Vierailija
26/26 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä valokuvista voi ottaa omalla puhelimella valokuvat itselleen :D