Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Salilla käynnin tuloksena paino noussut

Vierailija
29.08.2015 |

Olen nyt muutaman kuukauden käynyt salilla ja huomannut kiinteytyneeni ja luulin myös laihtuneeni, kunnes menin vaa'alle. Olin lihonut 4 kiloa. Mitä olette asiantuntijat mieltä, onko normaalia?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi just samalla tavalla kun alotin. Muutamassa kuukaudessa tuli painoa just tollanen 4 kiloa lisää. Ja vaikka tavallaan olinkin ehkä kiinteytynyt, oli läski olo. Ehkä kaikesta "saliravinnosta" kuten maitorahkasta ja kanasta. Palasin pääosin aerobiseen treeniin ja aloin syödä kevyemmin niin on paljon kevyempi olokin. 

Vierailija
2/19 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihas painaa enemmän kuin läski.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mahtaisiko se lihas painaa jotain. Jos käyt salilla ja nostelet painoja -> lihakset kasvaa. Ja lihas ei ole painotonta, joten totta kai vaaka näyttää isompaa lukua. Kannattaa katsoa Googlesta fat vs muscle - kuvasarjoja.

Vierailija
4/19 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä mittanauhaa äläkä vaakaa.

Vierailija
5/19 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 09:55"]Lihas painaa enemmän kuin läski.
[/quote]

Juuri näin, ja jos painosi on noussut tuosta lihaksen kasvusta niin se on hyvä painonpudotusta silmälläpitäen jatkossa.
Lihasmassa nimittäin kuluttaa energiaa enemmän kuin läskit.

Vierailija
6/19 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on kuinka paljon painaa? Eikö parempi mittari oo juuri se ulkonäkö ja kiinteytyminen? Mulla pieneni salillakäynnin seurauksena vaatekoko kahdella, mutta paino ei tippunut yhtään. Olo oli hyvä ja kevyt ja jäntevä.

Vierailija
7/19 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihas painaa enemmän kuin rasva ja kun lihas on pumpissa, siihen kertyy myös nestettä. Olisit tyytyväinen että kehitystä tapahtuu.
Lukioaikoina painoin 64 kg ja olin läski. Nyt painan lähes saman verran, rasvaprossa on 17 ja väitän olevani rantakunnossa.
On normaalia että saliharjoittelun alkuvaiheessa tulee myös vähän lisää rasvaa kun syömistä ei osaa vielä kontrolloida, mutta huomioi että sulle tulee myös koko ajan lisää lihasta ja kroppa kuluttaa enemmän eli aineenvaihdunta tehostuu.

Vierailija
8/19 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin on käynyt minulla. Olen käynyt nyt 2kk salilla ja aluksi paino putosi useamman kilon. Nyt on noussut +3kg takaisin. Vartalossa en huomaa muutosta vielä muualla, mutta jalat ja käsivarret ovat ehkä kiinteämmät. Olo on parempi ja notkeampi.

Olen erittäin ylipainoinen.

Vierailija
9/19 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkaa reenaamaan lihaksia tauon jälkeen, lihakset kerryttää itseensä nestettä alkuun kun eivät ole reeniin tottuneet --> turvonnut olo ja paino nousee. Menee sellainen pari viikkoa - kuukausi että ne nesteet lähtee ja aerobinen reeni edesauttaa tässä.

Vierailija
10/19 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nestettä
nestettä.

Vierailija
11/19 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaka ei kerro todellisuutta.
Lihas painaa ja jos se sinulla helposti lähtee kasvanaan, niin ei se varsinainen paino putoa.
Mittanauha ja peili kertoo tuloksia.

Vierailija
12/19 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamassa kuukaudessa ei todellakaan tulee neljää kiloa lihaksia, älä huijaa itseäsi. 

Vierailija
13/19 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 10:03"]Muutamassa kuukaudessa ei todellakaan tulee neljää kiloa lihaksia, älä huijaa itseäsi. 
[/quote]

Juu ei, mutta nesteitä niihin lihaksiin.
Miten ihmiset voi olla näin hukassa ihmisvartalon mekanismeista ja niiden toiminnasta.

Vierailija
14/19 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 09:59"]Lihas painaa enemmän kuin rasva ja kun lihas on pumpissa, siihen kertyy myös nestettä. Olisit tyytyväinen että kehitystä tapahtuu.
Lukioaikoina painoin 64 kg ja olin läski. Nyt painan lähes saman verran, rasvaprossa on 17 ja väitän olevani rantakunnossa.
On normaalia että saliharjoittelun alkuvaiheessa tulee myös vähän lisää rasvaa kun syömistä ei osaa vielä kontrolloida, mutta huomioi että sulle tulee myös koko ajan lisää lihasta ja kroppa kuluttaa enemmän eli aineenvaihdunta tehostuu.
[/quote]rasvaprosenttisi on alle suositellun määrän

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Rasvaprosentti

Suositus on 20-30% monissa muissa sivustoissa (kuten tohtori.fi)

Ja wikipedia sanoo 22%

Et ole ihan terveellä pohjalla.

Vierailija
15/19 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salilla treenaaminen voi vähän lisätä lihasten kykyä sitoa glukoosia ja vettä mikä saattaa nostaa painoa vähän alussa vaikka et söisi enempää kuin kulutat. Tuolla tuskin kyllä neljää kiloa voi selittää ja lihasta jos nyt päättelin kiinteytymisistä ja muust kielestä oikein voi nainen todella kovalla treenillä saada tuon neljä kiloa ensimmäisen vuoden aikana.

Mutta oli se paino lihasta tai läskiä, pitää syödä enemmän kuin kuluttaa. Jos käyt jonkun pari kertaa viikossa salilla ja olet lisännyt ruokavalioosi kaikenmaailman palkkareita ja patukoita niin varmasti alkaa paino nousemaan. Itse tiputtaisin kaikki mahdolliset lisäravinteet pois jos et halua painosi nousevan ja palisin normaaleihin ruokiin. Tietenkin lisääntynyt liikunta nostaa helposti ruokahalua jonka seurauksena voit syödä ihan tavallistakin ruokaa entistä enemmän.

Vierailija
16/19 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 09:48"]

Olen nyt muutaman kuukauden käynyt salilla ja huomannut kiinteytyneeni ja luulin myös laihtuneeni, kunnes menin vaa'alle. Olin lihonut 4 kiloa. Mitä olette asiantuntijat mieltä, onko normaalia?

[/quote]

Mitä väliä?

Vierailija
17/19 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä voi kuin ihmetellä ihmisten tietämättömyyttä: paino nousee kun käy salilla. Voi luoja! No miksiköhän?

Vierailija
18/19 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

REENI? Mikä hiton REENI????

Rönkteniin pitää lähtä, kun ei reeni ota sujuakseen. Kohta tulee infrakti tästä ressistäkin. Kolestrolit multa on jo katottukin eikä hormooneissa pitäisi olla häiriöitä.

Asiantuntiat onneksi löytyvät kunto salilta. Ovat katu uskottavia, sieltä tulee parhaat ruoka valioohjeetkin.

Vierailija
19/19 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 10:10"]

Salilla treenaaminen voi vähän lisätä lihasten kykyä sitoa glukoosia ja vettä mikä saattaa nostaa painoa vähän alussa vaikka et söisi enempää kuin kulutat. Tuolla tuskin kyllä neljää kiloa voi selittää ja lihasta jos nyt päättelin kiinteytymisistä ja muust kielestä oikein voi nainen todella kovalla treenillä saada tuon neljä kiloa ensimmäisen vuoden aikana.

Mutta oli se paino lihasta tai läskiä, pitää syödä enemmän kuin kuluttaa. Jos käyt jonkun pari kertaa viikossa salilla ja olet lisännyt ruokavalioosi kaikenmaailman palkkareita ja patukoita niin varmasti alkaa paino nousemaan. Itse tiputtaisin kaikki mahdolliset lisäravinteet pois jos et halua painosi nousevan ja palisin normaaleihin ruokiin. Tietenkin lisääntynyt liikunta nostaa helposti ruokahalua jonka seurauksena voit syödä ihan tavallistakin ruokaa entistä enemmän.

[/quote]

Oletko ihan sekaisin?  Pitää muka syödä enemmän kuin kuluttaa??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme