Mies joka uhkaa joka riidassa erolla - MIKÄ AVUKSI?
Eilen illalla taas riita. Mies huutaa, että "Häivy v***n k*****ä siitä!", "Jos et häivy mä otan sen eron nyt heti!"
Ja sama stoori jo ainakin kahden vuoden ajan.
Viisi avioerohakemusta, kaikki kuitenkin peruutettuja (miehen tekemiä, miehen perumia). Paitsi se viimeisin, jonka tein itse kummankin nimissä, ja jonka annan toivoakseni mennä loppuun asti.
- Olisiko ollut tehtävissä jotakin muuta? Jos, niin mitä?
Ei riittäneet miehelle pariterapeutin neuvot, eikä meidän yhteiset sopimukset. Ei mikään. Aina sama karmea haloo. Lopulta aivan jokaisen pienimmänkin riidan yhteydessä.
Olen täysin hajalla itse.
Kommentit (26)
Kiitos 21. Koin ahaa -elämyksen muistojen muodossa siitä, että noinhan se meilläkin kotona meni. Isä uhkail erollai äitiäni ja otti & katoili silloin tällöin.
Ja minä kun niin päätin, että oma elämäni on aikanaan ihan toisenlaista.
Mutta varmaan tässä on kyse jostain väärin sisäistetystä rakkauden mallista. Vaikka uhkailu on kaikkea muuta kuin rakastavaa.
Niinhän tuo omakin isäni tosiaan aina uhkaili, katoili ja keskellä yötä koko suvun voimin etsittiin jostain meren rannalta harhailemasta. Me lapset pelkäsimme tolkuttomasti.
Jännä että vasta nyt muistin koko kaavan. Oli varmaan turhan rankka kokemus aktiivisesti muistettavaksi.
Ap
Luulen, että tässä tilanteessa teet itsellesi ison palveluksen eroamalla. Jos mies ei edes terapiassa ole huomannut oman käytöksensä vaikutuksia sinuun, ei hän tule niitä ymmärtämään myöhemminkään. Valtavan raskasta elää tuollaisessa jatkuvassa ero-uhkailussa, jos ei voi luottaa mihinkään mitä on sovittu.
Miehelläni on ilmiömäinen kyky löytää ne toisen herkimmät paikat ja iskeä niihin. Alkaa kuulostaa joltain haaskalinnulta.
Nyt todellakin toivon enää pääseväni tästä kunnolla eroon ja irti. Ymmärtäväni, että voin paljon paremmin kun tuo mies ei enää ole uhkailemassa.
Toivon paljon voimia myös kaikille muille, joilla vastaavaa tilanne päällä!
Ap
Kirjoitan nyt mobiilista ja kappalejako ei taida toimia. Olin peukuttamassa sinun kommenttiasi 23, mutta vahingossa näyttää osuneen pienellä ruudulla alapeukkuun :(
Hyvin avaavasti sanottu tuokin. Kiitos.
Ap
Sano sille että totta, et ole koskaan häntä rakastanut, luulit rakastavasi mutta se olikin vain joku unelma jolla ei ollutkaan mitään tekoa todellisuuden kanssa. Mielellään niin että sinulla on pari kaveria siinä tilanteessa, esim. tavaroitasi kun kuskaatte pois. Kahden ollessa jos tuollaista menet sanomaan saatat leikkiä hengelläsi mikä ei ole kovinkaan järkevää.
Et sinä koskaan tuota miestä rakastanut jos olet edes jotenkin terveen papereissa.
Onko teillä lapsia? Toivottavasti ei, muistan omasta lapsuudestani tuon saman kuvion 30 vuoden jälkeen. Pidän sitä täysin ala-arvoisena käytöksenä ja olen niin onnellinen että oma mieheni ei ole koskaan alentunut tuohon mihin isäni. Lähde suhteesta nyt!