Lääketieteestä jotain tietävät?
Mikä juttu se on että saan aina virtsatietulehduksen jos syön jotain joko lämmintä tai jääkylmää maitoa sisältävää tuotetta? (huoneenlämpöinen tai jääkaappikylmä ei vaikuta) Ei oo enää pelkkää sattumaa, kun tämä on toistunut vuosikausia poikkeuksetta aina.
Kommentit (7)
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 21:10"]
Onpo outo elimistö.
[/quote]
Niinpä, tätä olen joiltain lääkäreiltäkin joskus yrittänyt kysyä, mutta ei ne osaa koskaan sanoa mitään. Ajattelevat varmaan että sattumaa, mutta ei ole kun toistuu vuosista toisiin.
-ap
Olet luonnonoikku. Eikö se riitä, että itse tiedät tuon ja osaat varoa? Lääketieteessä on se hauska juttu, että läheskään kaikesta ei tiedetä mistä mikin johtuu (esim. reuma).
Ei-lääkärinä mietin, onko mitään muuta yhteyttä asioiden välillä. Eli syötkö jääkylmiä maitotuotteita vain kesälomalla, tai kuumia vain pahimpaan flunssa-aikaan? Aiheuttaako maito itsessään, tai niiden kanssa nautitut aineet (kaakojauhe esim) jotain oiretta joka saattaa aiheuttaa muiden reaktioiden esiintulon?
Onko sinulla koskaan muuten virtsiksiä?
Mielenkiintoista! Tosin huomauttaisin että jos livelääkärit eivät ole vielä keksineet yhteyttä, tuskin palstallakaan asia ratkeaa... mutta mielenkiintoinen juttu! (Anteeksi ap, sinun virtsiksesi ovat tietysti epämukavia tai jopa kivuliaita, puhuin vaan yleisellä tasolla mielenkiintoisesta asiasta. Kuulosti vähän kylmältä tämä mielenkiintoisen hehkuttaminen kun toinen on kipeä :( )
Syön jääkylmiä ja kuumia maitotuotteita vähän milloin sattuu, mutta yleensäkin syön aika vähän maitotuotteita. En esim. juo koskaan maitoa. Eikä muut maidon kanssa nautitut aineet ole aiheuttaneet mitään oiretta yksinään.
Joskus olen miettinyt että kun lapsuudenperheessä puolella on laktoosi-intoleranssi, niin voisiko joku siihen liittyvä olla mulla syynä, vaikka mulla ei laktoosi-intoleranssia muuten olekaan? Voiko se maitosokeri jäädä mullakin imeytymättä ja kulkeutua virtsaan ja ruokkia siellä olevia vähäisiä bakteereita? (bakteereita on kuitenkin lääkärin mukaan aina virtsassa vähäisiä määriä) Mutta miten se lämpötila sitten siihen vaikuttaa?
Ja mulla on on aika usein virtsiksiä, mutta ne on laukaissut lähes aina juuri se että oo joutunut syömään jotain jääkylmää tai kuumaa maitoa sisältävää, tai sitten ei ole huomannut pitkään aikaan juoda eikä käydä aikoihin vessassa.
-ap
Vanhat lääkärit osaa jotain sanoa. Nuoret ei enää teidä mistä mitään. Kaikkii vaivoihin tarjoava pelkästään kortisonia
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 21:42"]
Vanhat lääkärit osaa jotain sanoa. Nuoret ei enää teidä mistä mitään. Kaikkii vaivoihin tarjoava pelkästään kortisonia
[/quote] tarjoavat
Onpo outo elimistö.