Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on vanhan ripsarin merkki. Siis sen, joka oli kiinteää ja siihen piti sylkäistä

Vierailija
19.03.2022 |

Ihan harjan näköisellä levittemellä laitettiin ripsiin.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja Lumenen Sutdioline-sarjassakin taisi olla kakkumaskara. Oi noita aikoja. Oi sähkösinistä ripsiväriä :)

Vierailija
22/42 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidillä oli tuollaiset. Muistan aina katselleeni meikkausta. Ripsiväriin piti sylkäistä, tukka käherrettiin piippiraudalla ja päälle puettiin kelsiturkki.

Olin tuohon aikaan se pieni kettuhattuinen tyttö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pinaud, Ricils, Filmstar. Kakkumaskaroita saa edellenkin. Minulla on käytössä Joe Blascon maskara, vain siitä löytyi tarpeeksi vaalea ruskea tällaiselle hyvin vaalealle ihmiselle.

Bésamella on myös kakkumaskaraa sekä mustassa että ruskeassa sävyssä, tai on ainakin ollut. Samaa tavaraa voi käyttää kulmakarvoihin tai rajausten tekemiseen, mutta en kyllä suosittele sylkäisemistä. Kastelee harjan kevyesti vedessä ja sitten käyttää. Äärimmäisen epähygieenistä sylkeä kerrasta toiseen yhtään mihinkään, saatikka aineeseen, joka laitetaan SILMIEN alueelle. Yök.

Hengissä on selvitty eikä mitään tulehduksia tullut.

Ei oltu silloin turhan tarkkoja.

Vierailija
24/42 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eihän se mikään piti-pakko ollut, että sylkäistiin...

Saihan sen harjan kostutettua vedelläkin.

Mikä ihme se nyt oli se maskara johon syljettiin....

Vierailija
25/42 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreä räkäklimppi oikein.

Vierailija
26/42 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeastiko joku on sylkäissyt siihen?! Yök!

Tietenkin. Väri irtoaa paremmin harjaan ja saat paksumman näköiset ripset.

Vierailija
27/42 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä koskaan sylkenyt siihen, pullonkorkkiin tms kastelin. Ällötti ajatus syljestä ripsissä :D

Vierailija
28/42 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mary Qant. Meikkibussi kiersi Suomeakin. Käytiin kaverin kanssa meikkaamassa. Sen jälkeen hankin merkin kakkumaskaran. En kyllä ikinä sylkenyt, vaan kostutin harjan vedellä.

Vierailija
29/42 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan vapauttava keskustelu käsidesihysteerikkojen jälkeen.

Vierailija
30/42 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bakteerit ja lika on ihmisen puolustuskyvylle hyväksi. Kaikkihan tämän tietää.

Vierailija
31/42 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin äidillä oli filmstar maskaraa, sitä me pentuna harjattiin kulmakarvoihin, oli varmaan 70-80 luvun vaihteessa, muistan vieläkin minkä näköinen se rasia oli ja kaverin äidin hienon kampauspöydän:P

Vierailija
32/42 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joe Blascon kakkumaskara on loistava tuote! Vai pitäisikö kirjoittaa "oli"? Haluaisin ostaa uuden, mutta sitä ei tunnu löytyvän enää mistään. Aiemmin sitä myivät sekä Sokoksen että Stockmannin tavaratalot ja verkkokaupat.

Vierailija
33/42 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeastiko joku on sylkäissyt siihen?! Yök!

Juuei, ei siihen _pitänyt_ sylkäistä. Niin tekivät kyllä monet, kun ei ollut välttämättä vettä tarjolla.

Vierailija
34/42 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokan tytöt saivat silmätulehduksen kakkumaskarasta. Terveydenhoitaja epäili sen olleen herpesvirus.

Ehkä eivät olleet yhtä onnekkaita kuin muut kakkumaskaran jakaneet.

Vierailija
35/42 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut kaikkialla vielä vessoissa vesihanoja. 

Vierailija
36/42 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talika oli merkki jota itse käytin, enkä ikinä sylkäissyt siihen vaan kastelin harjan vedellä. Nuorten lehdissä varoiteltiin just sylkäisemästä, ettei saa silmätulehdusta. Talikalla oli hieno hiilenmusta kakkumascara.

Vierailija
37/42 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Filmstar's oli parasta.  Eikä se suinkaan sitä halvinta ollut.  Vedellä minä yleensä kastelun, mutta ainahan sitä ei ollut matkassa, joten nosturin syljellä.  Harjaa piti usein pestä, kun maskara kovettui siihen kiinni.

Ei se sylki minulle mitään tehnyt, enkä ainakaan itse käyttänyt kuin omaa maskaraani.  Syljellähän sitä siveltiin itikanpuremaakin ja jopa tehosi.

Ricil's oli toinen merkki, kauniin sininen rasia.  Ja oli minulla sitä Jane Helleniäkin.  Kakkumaskarat pysyi paremmin ripsissä kuin voidemaiset, ainakin silloin alkuun kun siirryin niihin voidemaisiin, niin käsitykseni oli tämä.  Ehkä ne kuivui jämäkämmiksi, ripset pysyi hyvin kaarevinakin.

Monenlaisia muistojahan sitä olisi nuoruusajan meikkaamistavoista.  60-luvulla meikki oli tosi voimakas.  Kun pesi meikit pois naamasta, niin tuntui ettei silmät erottuneet päästä.

Vierailija
38/42 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yök 

Vierailija
39/42 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosturin = kostutin.  Ihana autocorrect!

Vierailija
40/42 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Talika ollut juuri se maskara, jonka väitettiin kasvattavan ripsiä?

En kokeillut koskaan, mutta kaverini käytti sitä, eikä tullut tuloksia.  Mainoskikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä