Olin hotellissa ja aamupalalla vanhempi pariskunta sanoi asuvansa parin sadan metrin päässä hotellista. Halusivat kuulemma vain lomailla.
Eikö ole outoa? Siis minä ainakin katsoisin osoite tiedot enkä päästäisi tuollaisia edes sisällä. Hotellit on niitä varten jotka oikeasti tarvitsevat yösijaa.
Kommentit (50)
Minäkin ihmettelin mm. Saksassa sitä kun hotellivirkailijat oikein makeili ja lässytti (paikallisille) asiakkaille, ja antoivat paikallisille paremmat huoneet kuten sviitit, sitten kun itse ulkomaalaisena turistina meni respaan huonetta varaamaan niin hyvä jos juuri ja juuri edes tervehdittiin, aina ei. Ilmeisesti nykyään on "muotia" että oman maalaiset lomailee omassa maassaan ja omia sitten suositaan. Ruotsissa myös yhdessä hotellissa oli oikeen tarjoilut ja kongressihuone eläkeläisille, tai sitten olivat varanneet jonkun kongressi-eläkepaketin voi olla, muille turisteille ei ollut mitään tarjoiluja. Paljon matkaillut, mutta tästä lähin itse kartan hotelleja ja majoitun mieluiten erilaisempiin majoituksiin joissa ei teeskennellä ja suosita toisia. Voi tietysti olla että maksavatkin hyvin kaikenlaisista palveluista, mutta turistina ei tunnu kovin mukavalta katsoa aulassa kun toiset herkuttelee edessä kakuilla yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi sitten (ennen tätä staycation-buumia) eräs jyväskyläläinen hotelli ei suostunut majoittamaan Jyväskylässä asuvia ihmisiä. Siitä oli juttua lehdessä. Mietin jo silloin, että aika huonoa bisnestä kieltäytyä myymästä maksaville asiakkaille.
Mikä hotelli ja millä tuota perusteltiin?
Ei ollut sijaa majatalossa väkivaltaa paenneelle. Menneinä aikoina taustalla on varmaan ollut ajatus siitä, että kunniallisissa aikeissa ei kotikaupungissa yövytä.
Kiitos linkistä. Mutta mitä ihmettä ihan oikeasti, "Hotelli Miltonista kerrotaan, että paikkakuntalaisten majoittuminen hotelliin harkitaan tapauskohtaisesti. Hyväksi syyksi yöpyä hotellissa omassa kotikaupungissa Miltonissa katsotaan esimerkiksi vesivahinko, häät, syntymäpäivä tai pariskuntien irtiotto arjesta."
En vieläkään ymmärrä, mitä väliä sillä on, että onko paikkakuntalainen vai muualta tullut. Ihan uskomatonta, että pitää olla hyvä syy majoittua kotikaupungissa hotelliin. Ja että pariskunnan irtiotto arjesta kelpaa syyksi, mutta irtiotto perhe-elämän haasteista ei. :D
Kuopuksemme käy viikossa useamman kerran hotellissa aamiaisella. Muut ateriat syö yleensä kotonaan ja usein valmistaakin ne. Paras hinta/laatusuhde kuulemma.
Kyllä hotelleissa nykyään tarkistetaan asiakkaan huonenumero. Siksi, koska nämä vapaamatkustajat aamiaisella ovat yleistyneet.
Meidän pikkukaupungissa viime vuonna avattu uusi tasokas hotelli, mainostaa oikein aluekoodilla paikkakuntalaisille staycation-pakettia. Menisin mielellään jos olisi lapsille hoitaja joku viikonloppu 😊
Mitä ihmeen outoa tuossa nyt on?
Monet käyvät hotellissa aamiaisella, itsekin käy usein, kun haluan hyvän aamiaisen tai on yövieraita. Samoin jotkut yritykset tarjoavat työntekijöille työsuhde etuna aamiaisen.
Hotellit tekevät bisnestä ja siihen kuuluu myös aamiaisen myynti ulkopuolisille henkilöille.
Jollekin eläkeläispariskunnalle hyvä tapa syödä aamiainen.
Meidän asuinalueella oleva hotelli oikein mainostaa aamiaistaan ulkopuolisille.
Itse olen majoittunut hotelliin remppujen ja muiden ajaksi, kun hotellin matkaa n. 500m. Samoin yövieraita ja usein syödään hotellissa yhteinen aamiainen.
Jotkut hotellit tarjoavat aamiaisen lisäksi myös lounaan.
Meillä hotelliaamiainen maksaa 10.50€.
Vierailija kirjoitti:
Meidän pikkukaupungissa viime vuonna avattu uusi tasokas hotelli, mainostaa oikein aluekoodilla paikkakuntalaisille staycation-pakettia. Menisin mielellään jos olisi lapsille hoitaja joku viikonloppu 😊
Staycation = STAY at home vaCATION. Mika tassa on niin vaikeata etta suomalainen ei vaan opi?
You people are bassackwards.
t. usalainen.
Mikäpäs siinä, kivaa vaihtelua arkeen heille ja tuetaan samalla kovilla ollutta hotellialaa. Ap on joko sekopää tai provo.
Joo no mulla tuli kyllä mieleen, että kun asuvat lähellä ja hotelleissa harvemmin mitään kysellään aamiaisella kävijöiltä, että jospa heille on tullut vain tavaksi kävellä ilmaiselle aamupalalle hotelliin kun lähellä asuvat. Olikohan nyt selkeää tarpeeksi.. meillä aamiainen on aina kuulunut valittuun pakettiin, mutta tulipa vain mieleen, että eihän siellä ikinä mitään kysellä. Voisi melkein ensi kerralla majoittuakin ilman aamiaismaksua ja mennä vain kuitenkin, mutta en kyllä uskalla, sehän on rikollista... mutta eihän kaikista tiedä.