Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lenkillä sateenraikkaassa metsäpolulla ja tupakoitsija

Vierailija
28.08.2015 |

Olin metsäpolulla raikkaassa sateenjälkeisessä ilmassa kävelyllä. Edelläni kulki nainen, joka pisti tupakaksi ja se ihana happirikas metsäntuoksu oli tipotiessään. En saanut kunnolla edes henkeä vedettyä sillä se käry jäi leijumaan pitkäksi aikaa, sillä ei ollut tuulta. Suoraan sanottuna vitutti. Siis tämä tyyppi surkeine addiktioineen omi koko tilan ja hapen, mutta heillähän on siihen OIKEUS!

Itse en aiheuta kenellekään mitään harmia kävellessäni polulla, mutta näiden käryttäjien oikeudet menevät aina ja jokapaikassa etusijalle. Ei olisi haitannut pätkääkään jos tyyppi olisi vaikka vetänyt viinaa, se ei mun keuhkoihini olisi vaikuttanut milläänlailla eikä ympäristölle.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 17:53"]

28 leuanvetoa on kova suoritus!

[/quote]

Harva saa niin paljon ja vielä vetää suorituksen jälkeen röökin palamaan. Kova luu saa olla.

Vierailija
62/69 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:06"]UUTISET KOTIMAA Kotimaa 17.12.2014 klo 8:16 | päivitetty 17.12.2014 klo 8:16 Kynttilöiden polttaminen vastaa passiivista tupakointia Sisäilma-asiantuntijan mukaan huoneilma huonontuu merkittävästi, kun kynttilöitä poltetaan sisällä. Mitä useampi kynttilä palaa, sitä huonommaksi sisäilma muuttuu.

UUTISET KOTIMAA Kotimaa 17.12.2014 klo 8:16 | päivitetty 17.12.2014 klo 8:16 Kynttilöiden polttaminen vastaa passiivista tupakointia Sisäilma-asiantuntijan mukaan huoneilma huonontuu merkittävästi, kun kynttilöitä poltetaan sisällä. Mitä useampi kynttilä palaa, sitä huonommaksi sisäilma muuttuu. 05:48Jouluna kynttilöitä poltetaan joka torpassa. Palaessa kynttilästä lähtee pienhiukkasia, jotka saattavat olla haitallisia varsinkin hengityselinsairauksista kärsiville. Asiasta keskustelitiin Aamu-tv:ssä sisäilma-asiantuntija Tuula Syrjäsen kanssa. Video: Yle

– Johonkinhan tuo massa häviää. Jos tuikkukynttilästä tuikun kuori on tyhjä, niin kyllähän se on hiukkasina ja kaasuina sisäilmassa, sanoo sisäilma-asiantuntija Tuula Syrjänen.

Jos useampi kynttilä palaa huoneilmassa, pienhiukkasmäärä vastaa Syrjäsen mukaan passiivista tupakointia.

– Ulkomailla on tehty tutkimuksia. Niiden mukaan passiiviseen tupakointiin voidaan hiukkasmäärää verrata.

Mitä enemmän kynttilä savuttaa, sitä epäterveellisempää tulee huoneilmasta. Jos kynttilästä lähtee mustaa savua, se tuottaa lisäksi nokihiukkasia, kaasumaisia yhdisteitä ja pah-yhdisteitä.

– Se kyllä kannattaa ainakin estää, eli kannattaa katsoa, että kynttilä palaa kauniisti. Ihan samoin kuin takan poltossa: mitä mustempaa savua tulee, sen epätäydellisempi palaminen on. Kynttilässä on ihan sama.

Kynttilän voisi Syrjäsen mukaan myös siirtää esimerkiksi ulos parvekkeelle tai pihalle palamaan.

Pienhiukkaset voivat aiheuttaa Syrjäsen mukaan paitsi ärsytystä esimerkiksi kurkunpäässä, mutta myös ahdistaa hengitysteitä ja aiheuttaa nuhaa. Ensimmäisinä oireilevat ne, joilla on hengityselinsairaus, kuten astma.

– Jonkin verran on tutkimusta myös esimerkiksi bakteeriperäisten tulehdusten pahenemisesta, Syrjänen sanoo.

Ja kuinkas monella mammalla palaa varsinkin talviaikana monta kynttilää kotona?

Tämä ihan vain, jotta oppisitte suhteuttamaan asioita.

t. ei-tupakoiva

[/quote]

Siksi kannattaakin polttaa ainoastaan sellaisia kynttilöitä, joita ei ole tehty halvimmista mahdollisista raaka-aineista. Parafiinikynttilä palaa puhtaammin kuin perinteinen steariinikynttilä, toki sydänlangan laadulla on myös merkitystä. ohis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 18:12"]

Ap painukoon baariin, jos raikasta ilmaa tahtoo hengittää. Siellä ei ainakaan tupakka käryä.

[/quote]

Tämä onkin ihan hullua. Kenenkään ei ole pakko mennä baariin eikä myöskään työskennellä siellä, mutta silti nimenomaan siellä ei saa polttaa. Useat kuitenkin polttavat juodessaan, vaikka muuten ovat polttamatta. Nyt sitten porukka ravaa ulkona ilman juomia ja sillä aikaa niihin voi kätevästi laittaa vaikka tyrmäystippoja.

Vierailija
64/69 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:19"]Olin metsäpolulla raikkaassa sateenjälkeisessä ilmassa kävelyllä. Edelläni kulki nainen, joka pisti tupakaksi ja se ihana happirikas metsäntuoksu oli tipotiessään. En saanut kunnolla edes henkeä vedettyä sillä se käry jäi leijumaan pitkäksi aikaa, sillä ei ollut tuulta. Suoraan sanottuna vitutti. Siis tämä tyyppi surkeine addiktioineen omi koko tilan ja hapen, mutta heillähän on siihen OIKEUS!

Itse en aiheuta kenellekään mitään harmia kävellessäni polulla, mutta näiden käryttäjien oikeudet menevät aina ja jokapaikassa etusijalle. Ei olisi haitannut pätkääkään jos tyyppi olisi vaikka vetänyt viinaa, se ei mun keuhkoihini olisi vaikuttanut milläänlailla eikä ympäristölle.
[/quote]

Minua häiritsee sama asia ja ainoa ratkaisu on juosta ohi, vaikka polvi kipuilee.

Vierailija
65/69 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 17:53"]

Tupakka haisee pahalta, muuttaa ihmisen ulkonäön rumaksi, saa ihmisen näyttämään tyhmältä

[/quote]

Siitä ei pääse mihinkään että sporttinen ja muodikas tupakoiva ihminen on cool. Se vain jotenkin on niin seksikästä uhmata kuolemaa sellaisena kuin moviestars.

Vierailija
66/69 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 16:59"]200 metriä sun edellä ja sun keuhkot lamaantu etkä saanut happea?
[/quote]

Minulla oikeasti keuhkot lamaantuvat tupakansavusta. Kiitos kuuluu varmasti äidilleni, joka poltti raskausaikana ja useita vuosia sisätiloissa, joissa jouduin kärsimään passiivisesta tupakoinnista.

Minulle kävi samoin kuin aloittajalle. Yhtäkkiä alkoi tupakansavu leijailemaan metsäpolulla ja kohta näin tämän tupakoitsijan.

Vierailija
67/69 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Siksi kannattaakin polttaa ainoastaan sellaisia kynttilöitä, joita ei ole tehty halvimmista mahdollisista raaka-aineista. Parafiinikynttilä palaa puhtaammin kuin perinteinen steariinikynttilä, toki sydänlangan laadulla on myös merkitystä. ohis.

[/quote]

Aivan. Kuitenkin nimenoman tuoksukynttilöiden myynti on kasvanut paljon, samoin koristekynttilöiden. Ne ovat niitä pahimpia.

Mamat myös mielellään järkkäävät kynttiläkutsuja...

Vierailija
68/69 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri kympin lenkillä. Istuin sen jälkeen puistossa röökillä. Tulin suihkusta ja avasin oluen.

Kuinka moni jeesustelijoista voi sietää urheilevaa röökaajaa?

Vierailija
69/69 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha itkeä ite työ työnät paskaa suusta keuhkoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi