Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En millään meinaa tajuta että olen pian 80-vuotias ja aika riippuvainen aikuisista lapsistani. Olen leskin. Mieheni

Vierailija
19.03.2022 |

sairastui syöpään ja kuoli. Tosiaan taistelen ikääntymistä vastaan. Jumppaan, kävelen ja syön terveellisesti. Katson kivoja elokuvia ja kuuntelen lempimusiikkiniani. En etsi toista miestä. Vaikka seura olisi kivaa. Aikuiset lapseni ei asu samassa kaupungissa. Muita samassa elämäntilanteessa?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä rasittaa lapsiasi mahdollisimman vähän, ja jos heitä on useampi, tasaisesti eikä aina yhtä. Mieti ensin kunnolla, selviytyisitkö kuitenkin itse jos vähän tuumailet, etkä soita joka kerta ensireaktiona. Mieti myös, pystyykö kyseinen lapsesi ylipäätään auttamaan ko.asiassa, vai onko puhelu vain voivottelua ja ongelman siirtämistä lapsesi harteille. Jos sinua apua pyydettyäsi neuvotaan, kuuntele ja toimi neuvojen mukaan. Älä soita kesken työpäivän. Jollet saa lastasi heti kiinni, älä soita hänen puolisolleen tai lapsilleen. Älä soita monta kertaa päivässä tai edes joka päivä.

T: nimimerkki Hiukan uupunut

Vierailija
22/29 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi olet riippuvainen lapsistasi? Järjestä elämäsi niin että tulet toimeen mahdollisimman itsenäisesti.

Hakeudu asumaan paikkaan jossa voit hoitaa helposti kauppa- ym asiat, siis jos asut omakotitalossa jossakin

perukassa, muuta kerrostaloon taajamaan. Senioritalojakin on joissa voi ostaa palveluja sitä mukaa kuin

kunto huononee.

Jos vaan eläke sallii niin osta siivous- ym palvelut. Lapset voivat hyvällä omallatunnolla käydä luonasi

vierailulla kun eivät koe että ovat velvollisia auttamaan joka asiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi olet riippuvainen lapsistasi? Järjestä elämäsi niin että tulet toimeen mahdollisimman itsenäisesti.

Hakeudu asumaan paikkaan jossa voit hoitaa helposti kauppa- ym asiat, siis jos asut omakotitalossa jossakin

perukassa, muuta kerrostaloon taajamaan. Senioritalojakin on joissa voi ostaa palveluja sitä mukaa kuin

kunto huononee.

Jos vaan eläke sallii niin osta siivous- ym palvelut. Lapset voivat hyvällä omallatunnolla käydä luonasi

vierailulla kun eivät koe että ovat velvollisia auttamaan joka asiassa.

Juuri näin. Olen nähnyt tuota molemminpuolista riippuvaisuutta. Ei hyvä.

Vierailija
24/29 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei eläkeläinen  voi itse palkata  omaishoitajaa.   Kunta palkkaa ja pitää olla joku lähenen. Siitä on omat lait  joita noudatetaan.  Ihan vieraan  filipiiniläisen palkkaminen on  helposti  katsottu  laittoman orjan hommaksi.  Kaksi  tapausta on ollut että  sillä  aasialisela  apulaisella on ollut     tarttuva vaarallinen   tuberkuloosi  ja perheen lapset  vauva myös mukana  ovat   olleet oikeasti vaarassa .Ensin  asiat   viranomaisten   tarkistettava, myös   terveys tarkastus  ja muu  turvallisuus. Ei  tämä ole mikään  villi   ja laiton Saudi maa.

Vierailija
25/29 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alffa Jorman iso siitin on ready to go teille mammoillekkin aina ne päivät kun nuori isotissinen on varattu! Uuuuaaah -Jorma 62v!

Iso kyllä kelpais omaa väsynyttä miestä kun ei kiinnosta kuin ehkä kerran kuukaudes. Mistä sais ison? N36

Vierailija
26/29 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin hoidat  lpsiasi  25  vuotta ja sitten  vanhana ei  sais  soittaakaan sille  lapselle.  Ainakin     tytöt yleensä  pitävät äitiinsä     yhtä. Meidän  suvussa ei  ole  noin  veemiäistä  käytöstä.     Onneksi   vanhoistakin   välitetään.

Vierailija
27/29 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei eläkeläinen  voi itse palkata  omaishoitajaa.   Kunta palkkaa ja pitää olla joku lähenen. Siitä on omat lait  joita noudatetaan.  Ihan vieraan  filipiiniläisen palkkaminen on  helposti  katsottu  laittoman orjan hommaksi.  Kaksi  tapausta on ollut että  sillä  aasialisela  apulaisella on ollut     tarttuva vaarallinen   tuberkuloosi  ja perheen lapset  vauva myös mukana  ovat   olleet oikeasti vaarassa .Ensin  asiat   viranomaisten   tarkistettava, myös   terveys tarkastus  ja muu  turvallisuus. Ei  tämä ole mikään  villi   ja laiton Saudi maa.

Kyllä ihminen voi palkata itselleen yksityisesti hoitajan, eikä sillä ole mitään tekemmistä "villeyden ja laittomuuden" kanssa. Missä holhous- kontrollitodellisuudessa elät? Sentään emme elä missään orwell-todellisuudessa! Ei mitään viranomaisten tarkastuksia siihen tarvita. Saahan lapsellekin palkata yksityisesti hoitajan.

Vierailija
28/29 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunta voi sen sijaan palkata kotihoidon käymään, tosin kulut maksaa osittain kotihoidettava itse.

Vierailija
29/29 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin hoidat  lpsiasi  25  vuotta ja sitten  vanhana ei  sais  soittaakaan sille  lapselle.  Ainakin     tytöt yleensä  pitävät äitiinsä     yhtä. Meidän  suvussa ei  ole  noin  veemiäistä  käytöstä.     Onneksi   vanhoistakin   välitetään.

Anteeksi mitä? 25 vuotta?

Useimmat lapset itsenäistyvät ja pärjäävät ihan itse reilusti ennen 25 vuotta. Nykyään useimmat aikuiset käyvät töissä ja siinä ohessa pitäisi sitten hoitaa omat lapset ja erittäin vaativat vanhus? Rajansa on jaksamisella niillä aikuisilla lapsilla, joita herätellään kätevästi myös öisin soittelemalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän