Onko jotain työtä missä voisi oikeasti valita työaikansa ja milloin tekee.
Eli joku osa-aikatyö. Saisi itse valita työpäivät. Minulla on alakoulu ikäiset lapset joka toinen viikko. Joten joka toinen viikko olisi hyvin aikaa tehdä vaikka iltaa tai yötäkin. Kokoaika työtä ei vaan löydy, syksyksi hain opiskelemaan. Ja kesällä olisi ongelma lasten kanssa, mihin heidät hoitoon omilla viikoilla. Varmaan joo hoitoala, mutta ei ole koulutusta sinne.
Kommentit (27)
Onnistuu se kokaikatyössäkin. Itse teen työtäni silloin kun mulle sopii, kunhan tulee se vajaa 38h viikossa pitkässä seurannassa täyteen. Joskus teen pitkää päivää, joskus viikonloppuisin, joskus pidän pidempiä vapaaputkia.
Ja IT-alalla toimin.
Siivousyritykseen keikkatyöntekijäksi. Teet tuurauksia ja keikkatöitä. Työt voi olla mihin kellonaikaan tahansa. Nollasopimus.
Riippuu tosi paljon koulutuksestasi ja osaamisestasi.
Mutta miten esimerkiksi joku litterointipalvelu? Aika tylsää hommaa, mutta sitä taitaa saada tehdä aika itsenäisesti. Meillä on joissain yliopiston projekteissa käytetty tällaista ostopalveluna, taitaa olla pääosin opiskelijoita hommissa. Eli haastattelujen litterointia. Tosiaan aika tylsää hommaa (olen itsekin tutkijana tehnyt sitä) eikä taida kovin hyvin maksaa, mutta luulisi että siinä pystyisi aika vapaasti valitsemaan ajat eikä välttämättä tarvitse tehdä kokopäiväisesti.
Esimerkiksi tällainen: https://tutkimustie.fi/rekrytointi.html
Kirjanpito, voit tehdä milloin haluat.
Vierailija kirjoitti:
Mutta miten esimerkiksi joku litterointipalvelu? Aika tylsää hommaa, mutta sitä taitaa saada tehdä aika itsenäisesti. Meillä on joissain yliopiston projekteissa käytetty tällaista ostopalveluna, taitaa olla pääosin opiskelijoita hommissa. Eli haastattelujen litterointia. Tosiaan aika tylsää hommaa (olen itsekin tutkijana tehnyt sitä) eikä taida kovin hyvin maksaa, mutta luulisi että siinä pystyisi aika vapaasti valitsemaan ajat eikä välttämättä tarvitse tehdä kokopäiväisesti.
Etsivät juuri nytkin työntekijöitä:
"
Haluaisitko sinä töihin meille? | Tutkimustie
TUTKIMUSHAASTATTELUJEN LITTEROIJA (kokopäivätyö, osa-aikatyö, freelance-työ)
Etsimme litterointityöhön motivoituneita ja nopeasormisia huolellisia kirjoittajia. Litterointityö sisältää suomenkielisten ja/tai hakijan kykyjen mukaan myös ruotsin- ja/tai englanninkielisten haastattelujen litterointia kirjalliseen muotoon.
Voit hakea suomen, ruotsin ja/tai englannin kielen litterointitehtävään samalla hakemuslomakkeella. Jos haet ruotsin tai englannin kielen litterointityötä, mainitse lomakkeella minkä kielten litterointityötä ensisijaisesti haet.
Työpaikkailmoituksella ilmoittamamme työ alkaa sopimuksen mukaan, yleensä noin 1 - 3 viikon kuluessa. Käsittelemme myös kaikki aiemmin saapuneet avoimet hakemukset uuden paikan avauduttua. Jos vaikutat hakemuksesi perusteella sopivalta työhön, pyydämme sinulta työnäytteen. Työnäytekutsu tulee sähköpostiisi ja työnäytteen voi suorittaa omalla tietokoneella etänä. Hakemusten ja työnäytteiden perusteella valitsemme sopivat henkilöt haastatteluun. Valintahaastattelut pidetään poikkeusaikana etänä Teamsilla. Haastattelut pidetään suomen kielellä.
Litterointityö edellyttää laadukasta kirjoitus- ja kielitaitoa, hyvää kirjoitusnopeutta, hyvää sanojen erottelukykyä, huolellisuutta ja itseohjautuvuutta. Litterointityö edellyttää suomen kielessä natiivia kielitaitoa, ja englannin ja ruotsin kielessä natiivia tai lähes natiivin tasoista kielitaitoa.
Etsimme osaajia sekä työsuhteiseen työhön että freelance-työhön.
Työsuhteisessa työssä osa-aikatyötä on 25 tuntia viikossa ja kokopäivätyössä 35 - 37,5 tuntia viikossa. Työ on mahdollista tehdä etänä. Työsuhteisessa työssä on sovittu työmäärä, mutta liukuva työaika lisää vapautta. Työsuhteisessa työssä työsopimus on voimassa yleensä toistaiseksi (työsuhteen alussa on koeaika).
Freelance-työssä työaika on joustavampi ja voit valita toimeksiannot oman aikataulusi mukaisesti. Freelance-sopimus on voimassa yleensä määräajan.
Työssä on suoriteperusteinen palkka, joka riippuu litterointitasosta, kielestä ja puhujien määrästä. Suomenkielisistä äänitteistä palkka/työkorvaus on 28 - 38 euroa äänitetunnilta. Englannin- ja ruotsinkielisistä äänitteistä palkka/työkorvaus on 40 - 45,60 euroa äänitetunnilta.
Aikaisempi kokemus litterointityöstä on eduksi. Tarjoamme kuitenkin hyvän perehdytyksen työhön, joten aikaisempaa kokemusta litteroinnista ei välttämättä tarvitse olla.
Litterointityössä opit joka päivä työssäsi uutta. Työn kautta saat lisää ymmärrystä tutkimuksen toteuttamisesta, yleistietosi karttuu ja opit havainnoimaan erilaisia puhe- ja viestintätapoja."
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse tehnyt noita töitä?
Kirjanpito on oikeesti tosi hyvä ehdotus. Solidi bisnes/elanto melkein missä tahansa kokoluokassa, ei juuri riipu sijainnista jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko itse tehnyt noita töitä?
En. Olen tutkijana kyllä tehnyt paljon tutkimushaastattelujen litterointia osana tutkimusta, joten tiedän millaista se on. Riippuu ihmisestä kenelle sopii. Omasta mielestäni oli helppoa mutta tylsää.
Vierailija kirjoitti:
Kirjanpito on oikeesti tosi hyvä ehdotus. Solidi bisnes/elanto melkein missä tahansa kokoluokassa, ei juuri riipu sijainnista jne.
On, mutta siihen pitää olla koulutus.
Minulla on koulutus vain ihan duunariammattiin, tyyliin sähkäri. Eli ei ole koulutusta mihinkään tietokonehommaan. Osaan toki sellaista käyttää yleisesti.
Ap
Ap alkaa yrittäjäksi ja valitsee omat työaikansa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on koulutus vain ihan duunariammattiin, tyyliin sähkäri. Eli ei ole koulutusta mihinkään tietokonehommaan. Osaan toki sellaista käyttää yleisesti.
Ap
Sit opettelet. Ei se rakettitiedettä ole.
https://www.mooc.fi/en/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, mutta siihen pitää olla koulutus.
Ai tarttis pakasta vedettynä tabula rasana pystyä elämään itsenäisen asiantuntijan elämää?
Huo raus ja huum3kauppa, siinäpä vaihtoehdot sitten.
Keikkasoppari ravintola-alalle isoon rekryfirmaan, kuten Barona tai Staffpoint. Huutava työvoimapula, tarjoilijoille järjestävät pikakoulutuksia ja tiskariksi pääsee about kylmiltään. Lupa-asiat vain pitää olla kunnossa (hygieniapassi, salmonellatodistus, kouluihin ja päiväkoteihin rikosrekisteriote, ja sote-kohteisiin rokotukset). Vuorot varataan sähköisen järjestelmän kautta, joten ei tarvitse selitellä kenellekään miksi jokin ajankohta ei sovi, tai miksi ei halua tietylle asiakkaalle. Ja töitä riittää niin paljon kuin jaksaa tehdä, siihen ajankohtaan kuin haluaa (paitsi ehkä pyhäpäiville, joissa harvat tarjolla olevat vuorot tuplapalkan takia hyvin kysyttyjä).
Vierailija kirjoitti:
Kirjanpito, voit tehdä milloin haluat.
Ei nyt aivan... siellä on käsite määräaika ja joku perhana voi haluta joskus keskustella asioista
Mä olen vuosikausia jo myynyt seksipalveluita.
Todellakin teen töitä vain silloin kun viitsin ja jaksan.
Tulotaso kohtuullinen, laskutan pokalta 150€/30min alv24%.
Valitsen asiakkaani.
Osan kanssa ei ole edes seksiä, riittää että juodaan kahvit ja jutellaan.
Kukaan ei tule määrittelemään mitään ehtoja, kun ei ole kaappi-igoria taustalla.
Edes lääkärinä tai lakimiehenä en tienasi näin paljoa näin vähällä työllä.
Voitko tehdä jotain freelance-pohjalta? Jotain tietokonepohjaista työtä jota voi tehdä etänä?