Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kavereiden ikävä käytös

Vierailija
28.08.2015 |

Mä olen miettinyt tätä itsekseni nyt monta päivää enkä ole päässyt ajatuksieni kanssa yhtään mihinkään. Kaikki kommentit suuntaan tai toiseen olisivat tervetulleita.

Tausta on tämä:

Asun avoliitossa mieheni kanssa. Olemme olleet yhdessä 2,5 vuotta. Minä olen 30-vuotias ja mieheni kaksi vuotta vanhempi. Meillä on puolivuotias vauva. Minä olen äitiyslomalla, mies töissä. Hän tekee satunnaisesti tosi pitkiä päiviä, koska niistä maksetaan hyvin.

Miehen kaverit on nyt se asia, joka häiritsee mua kovasti. Ahdistaa oikeasti. He nimittäin suhtautuvat minuun todella vihamielisesti tai täysin välinpitämättömästi. Tämä ilmenee niin, että he eivät tervehdi minua edes silloin, kun olemme koko perhe liikkeellä ja näemme jonkun heistä sattumalta. Kesällä olimme miehen kaverin synttäreillä ja siellä oli sama juttu.

Mieheni on paljon sosiaalisempi kuin minä ja hänellä on laaja tuttavapiiri. Nämä lähimmät kaverit ovat niitä, jotka käyttäytyvät näin. Itse olen aluksi todella ujo uusien ihmisten seurassa, mutta osaan minäkin sentään tervehtiä. Näiden kaverien käyttäytyminen vaikeuttaa minun olotilaani huomattavasti, menen nykyään suorastaan paniikkiin jo siitä, jos näen jonkun heistä kaupassa. En jotenkin kestä sitä, että ihmiset tuntuvat niin julmilta eikä minulla ole hajuakaan mitä väärää olen heille tehnyt. Mieheni ei ole ikinä sanonut tästä mitään ja onkin alkanut tuntua, että kuvittelenko koko jutun omassa epävarmuudessani.

Mieheni oli ennen seurusteluamme kova menemään, mutta rauhoittui todella paljon. Raskausaikana ja lapsen syntymän jälkeen hän on käynyt jossain ulkona tai juhlimassa ehkä viitisen kertaa. Joskus olen saanut patistaa häntä lähtemään edes kahville jonkun kanssa, koska sanoo olevansa mieluiten kotona, kun aikaa menee muuten niin paljon töissä. Urheiluharrastuksessaan sentään käy viikoittain.

Mietinkin, että luulevatko nämä kaverit, että olen jotenkin kahlinnut miehen kotiin tai en päästä häntä mihinkään ja vihoittelevat siksi. Asia ei ole näin. Kuitenkin, eikö yli kolmikymppisten miehien luulisi ymmärtävän, että varsinkin lapsen syntymän jälkeen elämä rauhoittuu aika lailla? Vaikka heillä itsellään ei perhettä olisikaan? Olen päässäni pyöritellyt kaikkia vaihtoehtoja tälle käytökselle, on myös tullut mieleen, että onko mieheni itse haukkumut minua tälle porukalle.

Ja kyllä, olen maininnut tästä aina silloin tällöin miehelle itselleen, tyyliin "Mikähän oli, kun ei moikannut edes?". Mies vain ei ole tällainen kaltaiseni vatvoja, joten hän kuittaa asiat sillä, ettei edes huomannut tai etten saisi stressata.

Onko kenellekään kokemusta vastaavanlaisesta? Kiitollisena kuuntelisin näkemyksiä, sillä alan tulla todella epävarmaksi tämän takia. Ikävää mennä sellaisiin paikkoihin ja tilanteisiin, joissa tuntee olevansa erittäin halveksuttu ja epätervetullut.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama juttu exän kanssa. Mutta se johtui siitä, että ex jaksoi haukkua minua, ja vääristellä asioita. Patologinen valehtelija kun on.

En kuitenkaan usko, että teillä on siitä kyse. Jotkut eivät vaan kasva aikuiseksi. Voithan kysyä joskus suoraan hemmoilta, että miksi töykeä käytös.

Mä luultavasti rupeaisin pitämään heitä samalla tavalla näkymättömänä. Ignooraisin täysin ne tyypit. Enkä todellakaan osallistuisi heidän juhliin yms.

Vierailija
2/52 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi hyvä kaveri jonka vaimo on todella ujo, minä oikeasti tulkitsin aluksi sen ujouden ylimielisyydeksi, ei ikinä puhuta mitään, oteta mitään kontaktia. Minusta ujojen ihmistenkin pitäisi ymmärtää miltä heidän toimintansa voi tuntua ulkopuolisen silmin.

En tiedä onko tässä kyse siitä, että miehesi kaverit pitävät sinua ylimielisenä nokka pystyssä olevana kusipäänä ja sentakia ovat sinulle tylyjä, mutta ajattelin tuoda tälläisenkin vaihtoehdon esille. Kannattaa myös vaikka sanoa miehelle, että kertoo jotta on ujo omille kavereille, näin kaverini teki minulle ja heti ymmärsin mistä on kyse, eikä ole niin kireät tunnelmat kun käy kylässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa kypsymättömälle jätkäporukalle, joka on mustis siitä, että "viet" heidän kaverinsa aikaa. Älä ota itseesi, vältä menemästä tapahtumiin, joissa he ovat.

Vierailija
4/52 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 01:38"]

Mä luultavasti rupeaisin pitämään heitä samalla tavalla näkymättömänä. Ignooraisin täysin ne tyypit. Enkä todellakaan osallistuisi heidän juhliin yms.
[/quote]

Minustakin tuntuu siltä, että ne kesällä olleet juhlat olivat viimeiset, joihin osallistun. Kun edes päivänsankari ei vaivautunut tervehtimään, muista vieraista puhumattakaan. Lähdin tuolloinkin kotiin heti, kun se oli jotenkin soveliasta. Oli todella ikävää, kun mies tunsi lähes kaikki, kävelin hänen perässään ja kuuntelin keskusteluja, joihin en voinut osallistua millään lailla, koska toinen ihminen ei edes päännyökäytyksellä osoittanut huomanneensa minut.

Toivon tosiaan, ettei kyse ole mistään tuollaisesta, että mies itse olisi kavereilleen sepittänyt jotain juttuja!

Vierailija
5/52 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 01:46"]Minulla on yksi hyvä kaveri jonka vaimo on todella ujo, minä oikeasti tulkitsin aluksi sen ujouden ylimielisyydeksi, ei ikinä puhuta mitään, oteta mitään kontaktia. Minusta ujojen ihmistenkin pitäisi ymmärtää miltä heidän toimintansa voi tuntua ulkopuolisen silmin.

En tiedä onko tässä kyse siitä, että miehesi kaverit pitävät sinua ylimielisenä nokka pystyssä olevana kusipäänä ja sentakia ovat sinulle tylyjä, mutta ajattelin tuoda tälläisenkin vaihtoehdon esille. Kannattaa myös vaikka sanoa miehelle, että kertoo jotta on ujo omille kavereille, näin kaverini teki minulle ja heti ymmärsin mistä on kyse, eikä ole niin kireät tunnelmat kun käy kylässä.

[/quote]

Kiitos tästä näkökulmasta! Voi toki olla, että he pitävät minua ylimielisenä ja keskenään pohtivat, että mitä mies tekee kaltaiseni kusipään kanssa. Ja ehkä heidän on vaikea uskoa, että sosiaalinen ja puhelias mies olisi valinnut tällaisen ujon ja hiljaisen, joten voi olla helpompi uskoa tuohon ylimieliseen akkaan.

Vaikka ujo olenkin, niin olen tähän asti kuitenkin yrittänyt edes hymyillä näissä tilanteissa. Vaikka ei oikeasti ole naurattanutkaan, mutta juuri sen takia, ettei joku keksisi alkaa väittämään, että naama rutussa tapitan vieressä, kun mieheni haluaisi olla kavereidensa kanssa.

Vierailija
6/52 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 02:09"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 01:46"]Minulla on yksi hyvä kaveri jonka vaimo on todella ujo, minä oikeasti tulkitsin aluksi sen ujouden ylimielisyydeksi, ei ikinä puhuta mitään, oteta mitään kontaktia. Minusta ujojen ihmistenkin pitäisi ymmärtää miltä heidän toimintansa voi tuntua ulkopuolisen silmin. En tiedä onko tässä kyse siitä, että miehesi kaverit pitävät sinua ylimielisenä nokka pystyssä olevana kusipäänä ja sentakia ovat sinulle tylyjä, mutta ajattelin tuoda tälläisenkin vaihtoehdon esille. Kannattaa myös vaikka sanoa miehelle, että kertoo jotta on ujo omille kavereille, näin kaverini teki minulle ja heti ymmärsin mistä on kyse, eikä ole niin kireät tunnelmat kun käy kylässä.   [/quote] Kiitos tästä näkökulmasta! Voi toki olla, että he pitävät minua ylimielisenä ja keskenään pohtivat, että mitä mies tekee kaltaiseni kusipään kanssa. Ja ehkä heidän on vaikea uskoa, että sosiaalinen ja puhelias mies olisi valinnut tällaisen ujon ja hiljaisen, joten voi olla helpompi uskoa tuohon ylimieliseen akkaan. Vaikka ujo olenkin, niin olen tähän asti kuitenkin yrittänyt edes hymyillä näissä tilanteissa. Vaikka ei oikeasti ole naurattanutkaan, mutta juuri sen takia, ettei joku keksisi alkaa väittämään, että naama rutussa tapitan vieressä, kun mieheni haluaisi olla kavereidensa kanssa.

[/quote]Ujojen ihmisten kohdalla siinä voi käydä niin, että ihmiset ymmärtävät sinut täysin väärin, varsinkin jos on tosi ujo. Sittenhän se kierre onkin valmis, jos ei oikeasti kukaan siitä sinun ujoudesta kerro kenellekkään eteenpäin, niin ei kukaan sitä välttämättä edes tajua, että olet vain ujo.

Vierailija
7/52 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 01:52"]Vaikuttaa kypsymättömälle jätkäporukalle, joka on mustis siitä, että "viet" heidän kaverinsa aikaa. Älä ota itseesi, vältä menemästä tapahtumiin, joissa he ovat.
[/quote]

Tähän haluaisin itsekin uskoa. Että ehkä saavat joskus omia lapsia ja tajuavat, että jokapäiväinen baarissa istuskelu ja extempore ulkomaanmatkat jää vähemmälle.

Kovasti haluaisin olla ottamatta itseeni, mutta kai sitten haluaisin miellyttää kaikkia ja kestän vähän huonosti vihoittelua, varsinkaan kun syytä en tiedä.

Vierailija
8/52 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 01:52"]Vaikuttaa kypsymättömälle jätkäporukalle, joka on mustis siitä, että "viet" heidän kaverinsa aikaa. Älä ota itseesi, vältä menemästä tapahtumiin, joissa he ovat.
[/quote] Oon samaa mieltä, seurustelin itse itseä nuoremman "pojan" en puhu miehestä, jos ei käyttäydy kuin mies. Oli 26-vuotias miehen alku, ja erittäin lapsen tasolla käytös ystäväporukassakin, itse olen tottunut siihen, että jokainen on oma itsenäinen yksilö ja käyttäydytään kypsästi toisia kohtaan, mutta tällä teinimiehellä oli ystävät erikseen ja ihan hirveesti erilaisia teinien käytöskoodeja, ja kun itse tottunut neutraalin käytökseen. Homma päätty hyvin nopeasti, en kestänyt sitä teinimäistä käytöstä mieheltä, enkä hänen kavereiltakaan.

Vierailija
9/52 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 02:13"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 02:09"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 01:46"]Minulla on yksi hyvä kaveri jonka vaimo on todella ujo, minä oikeasti tulkitsin aluksi sen ujouden ylimielisyydeksi, ei ikinä puhuta mitään, oteta mitään kontaktia. Minusta ujojen ihmistenkin pitäisi ymmärtää miltä heidän toimintansa voi tuntua ulkopuolisen silmin. En tiedä onko tässä kyse siitä, että miehesi kaverit pitävät sinua ylimielisenä nokka pystyssä olevana kusipäänä ja sentakia ovat sinulle tylyjä, mutta ajattelin tuoda tälläisenkin vaihtoehdon esille. Kannattaa myös vaikka sanoa miehelle, että kertoo jotta on ujo omille kavereille, näin kaverini teki minulle ja heti ymmärsin mistä on kyse, eikä ole niin kireät tunnelmat kun käy kylässä.   [/quote] Kiitos tästä näkökulmasta! Voi toki olla, että he pitävät minua ylimielisenä ja keskenään pohtivat, että mitä mies tekee kaltaiseni kusipään kanssa. Ja ehkä heidän on vaikea uskoa, että sosiaalinen ja puhelias mies olisi valinnut tällaisen ujon ja hiljaisen, joten voi olla helpompi uskoa tuohon ylimieliseen akkaan. Vaikka ujo olenkin, niin olen tähän asti kuitenkin yrittänyt edes hymyillä näissä tilanteissa. Vaikka ei oikeasti ole naurattanutkaan, mutta juuri sen takia, ettei joku keksisi alkaa väittämään, että naama rutussa tapitan vieressä, kun mieheni haluaisi olla kavereidensa kanssa.

[/quote]Ujojen ihmisten kohdalla siinä voi käydä niin, että ihmiset ymmärtävät sinut täysin väärin, varsinkin jos on tosi ujo. Sittenhän se kierre onkin valmis, jos ei oikeasti kukaan siitä sinun ujoudesta kerro kenellekkään eteenpäin, niin ei kukaan sitä välttämättä edes tajua, että olet vain ujo.
[/quote] Kyllä mä ainakin huomaam ujon ihmisen, mutta se ujous ei oikeuta ketään arvostelemaan tai jättämään täysin passiiviseksi toinen juhlissa, ulkopuoliseksu siis. Kuulostaa teinien käytöksellä aplla hänen miehen kavereiden käytös. Ja aina voi tuoda itsensä esiin ihmisille ja ottaa kontaktia. Ymmärrän silti jos muiden käytös on passiivista, eikä siis silloin lähestymistä tapahdu tai keskustelua jos toinen käyttäytyy seurassa, niin kuin toista ei paikan päällä edes olisi.

Vierailija
10/52 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen todella ujo. Kyllästyin siihen ja päätin tehdä asialle jotain. Juhlissa aloitin niin, että etsin aina sen yhtä hukassa olevan ihmisen kuin minäkin ja aloin vain jutella niitä näitä. Harjoittelin keskustelutaitoja, olemaan ystävällinen ja hymyilevä. Pakotin itseni kertomaan itsestäni jotain.

Tajusin, että olin aiheuttanut aikaisemman oloni ("kukaan ei pidä minusta" "olen tylsä") itse. Edelleenkään en ole mikään kyläluuta tai paras puhuja, mutta ainakin tiedän miten keskustelukumppanille tehdään huomioitu olo.

Ap:lle vinkki: ala tervehtiä itse ensin. Sano reippaasti Moi! Ja kysy perään: "mitä kuuluu? Ei ollakaan nähty hetkeen" ja kun erkanette sano AINA "oli mukava tavata" "oli kiva nähdä". Vaikka se tuntuisi teennäiseltä. Lupaan että tunnelma alkaa muuttua vähitellen.

Vierailija
11/52 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 02:13"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 01:52"]Vaikuttaa kypsymättömälle jätkäporukalle, joka on mustis siitä, että "viet" heidän kaverinsa aikaa. Älä ota itseesi, vältä menemästä tapahtumiin, joissa he ovat.
[/quote]

Tähän haluaisin itsekin uskoa. Että ehkä saavat joskus omia lapsia ja tajuavat, että jokapäiväinen baarissa istuskelu ja extempore ulkomaanmatkat jää vähemmälle.

Kovasti haluaisin olla ottamatta itseeni, mutta kai sitten haluaisin miellyttää kaikkia ja kestän vähän huonosti vihoittelua, varsinkaan kun syytä en tiedä.
[/quote]

Ei kaikkia voi miellyttää. Ehkäpä se onkin tuo miellyttämisen halu, joka tekee sinusta luotaantyöntävän.

Vierailija
12/52 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 02:18"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 02:13"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 02:09"] [quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 01:46"]Minulla on yksi hyvä kaveri jonka vaimo on todella ujo, minä oikeasti tulkitsin aluksi sen ujouden ylimielisyydeksi, ei ikinä puhuta mitään, oteta mitään kontaktia. Minusta ujojen ihmistenkin pitäisi ymmärtää miltä heidän toimintansa voi tuntua ulkopuolisen silmin. En tiedä onko tässä kyse siitä, että miehesi kaverit pitävät sinua ylimielisenä nokka pystyssä olevana kusipäänä ja sentakia ovat sinulle tylyjä, mutta ajattelin tuoda tälläisenkin vaihtoehdon esille. Kannattaa myös vaikka sanoa miehelle, että kertoo jotta on ujo omille kavereille, näin kaverini teki minulle ja heti ymmärsin mistä on kyse, eikä ole niin kireät tunnelmat kun käy kylässä.   [/quote] Kiitos tästä näkökulmasta! Voi toki olla, että he pitävät minua ylimielisenä ja keskenään pohtivat, että mitä mies tekee kaltaiseni kusipään kanssa. Ja ehkä heidän on vaikea uskoa, että sosiaalinen ja puhelias mies olisi valinnut tällaisen ujon ja hiljaisen, joten voi olla helpompi uskoa tuohon ylimieliseen akkaan. Vaikka ujo olenkin, niin olen tähän asti kuitenkin yrittänyt edes hymyillä näissä tilanteissa. Vaikka ei oikeasti ole naurattanutkaan, mutta juuri sen takia, ettei joku keksisi alkaa väittämään, että naama rutussa tapitan vieressä, kun mieheni haluaisi olla kavereidensa kanssa. [/quote]Ujojen ihmisten kohdalla siinä voi käydä niin, että ihmiset ymmärtävät sinut täysin väärin, varsinkin jos on tosi ujo. Sittenhän se kierre onkin valmis, jos ei oikeasti kukaan siitä sinun ujoudesta kerro kenellekkään eteenpäin, niin ei kukaan sitä välttämättä edes tajua, että olet vain ujo. [/quote] Kyllä mä ainakin huomaam ujon ihmisen, mutta se ujous ei oikeuta ketään arvostelemaan tai jättämään täysin passiiviseksi toinen juhlissa, ulkopuoliseksu siis. Kuulostaa teinien käytöksellä aplla hänen miehen kavereiden käytös. Ja aina voi tuoda itsensä esiin ihmisille ja ottaa kontaktia. Ymmärrän silti jos muiden käytös on passiivista, eikä siis silloin lähestymistä tapahdu tai keskustelua jos toinen käyttäytyy seurassa, niin kuin toista ei paikan päällä edes olisi.

[/quote]Toki, kontaktia minäkin otin tähän kaverin vaimoon, täysin mykkä tämä nainen ja kipittää omiin oloihinsa, ei katsekontaktia, ei tervehtimistä jne.. Kyllä minä ainakin kelasin, että mikähän ongelma tuolla ihmisellä oikein on. Kun ei noin ujoja ihmisiä ihan jatkuvasti kohtaa, niin ei minulla mikään ujoustutka rupea piipittämään. Ja sitten kun sitä touhua jatkuu jonkin aikaa, niin paljon minuakaan enää napostellut yrittää edes ottaa tähän ihmiseen mitään kontaktia.

Nykyään tämä kuvio on jo aika selvä eli käyn kylässä, niin nainen vetäytyy jonnekin ja olemme kaverin kanssa kahdestaan, joskus kun tämä nainen on pari siideriä ottanut olen jopa hänen kuullut puhuvan mikä on jo ollutkin aikamoinen ihme ja jopa nauroi, hymyili.

Niin uskomattomalta kuin se kuulostaa tuollaisia ihmisiä on olemassa ja ei heihin joka päivä törmää, en minä ainakaan.

Vierailija
13/52 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 02:14"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 01:52"]Vaikuttaa kypsymättömälle jätkäporukalle, joka on mustis siitä, että "viet" heidän kaverinsa aikaa. Älä ota itseesi, vältä menemästä tapahtumiin, joissa he ovat.
[/quote] Oon samaa mieltä, seurustelin itse itseä nuoremman "pojan" en puhu miehestä, jos ei käyttäydy kuin mies. Oli 26-vuotias miehen alku, ja erittäin lapsen tasolla käytös ystäväporukassakin, itse olen tottunut siihen, että jokainen on oma itsenäinen yksilö ja käyttäydytään kypsästi toisia kohtaan, mutta tällä teinimiehellä oli ystävät erikseen ja ihan hirveesti erilaisia teinien käytöskoodeja, ja kun itse tottunut neutraalin käytökseen. Homma päätty hyvin nopeasti, en kestänyt sitä teinimäistä käytöstä mieheltä, enkä hänen kavereiltakaan.
[/quote]

Kyllä, tämä! Ehkä se sitten näkyy naamasta, että meillä on jotenkin täysin erilainen ajatusmaailma näiden kavereiden kanssa. Siis se, että en ole niin kovin vaikuttinut, että yli kolmikymppiset hehkuttavat kahden päivän krapulaa ja sitä, että tuli oksennettua pizzat rappukäytävään. Mielestäni kaikkien ei todellakaan ole pakko hankkia perhettä ja siellä baarissa saa istua niin paljon kuin haluaa, mutta silloinkaan ei ole tarvetta arvostella sitä, jos joku toinen haluaa lapsia ja perheen.

Vierailija
14/52 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 02:25"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 02:13"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 01:52"]Vaikuttaa kypsymättömälle jätkäporukalle, joka on mustis siitä, että "viet" heidän kaverinsa aikaa. Älä ota itseesi, vältä menemästä tapahtumiin, joissa he ovat.
[/quote]

[/quote]

Ei kaikkia voi miellyttää. Ehkäpä se onkin tuo miellyttämisen halu, joka tekee sinusta luotaantyöntävän.
[/quote]

Ehkä sitten niin, mutta siis näiden kanssa en ole edes päässyt sille asteelle, että heitä voisin yrittää miellyttää. Kun minkäänlaista kontaktia ei juurikaan ole.

Vierailija
15/52 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä viestiin numero 13: En uskoisi olevani ihan noin ujo kuitenkaan. Olen kuitenkin osallistunut juhliin ja mennyt sellaisiin tilanteisiin, joissa näitä ihmisiä on. He ovat myös käyneet meillä ja tervehtinyt olen aina. Työssäni kuitenkin tapaan uusia ihmisiä ja puhuminen on suuri osa ammattia. Perusluonteeltani toki olen ujo ja varautunut, mutta näiden kavereiden seurassa se pahenee entisestään, koska ilmapiirissä ja puheistakin on aistittavissa se, että en ole toivottu ja olispa mies yksin paikalla.

Vierailija
16/52 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt oletetaan, että syy on noiden miesten tökerössä käytöksessä, on kyllä niin keskenkasvuista touhua, että voi luoja sentään. Ite olen yli kolmekymppinen ukonrotjake ja kyllä tuossa iässä nyt oikeasti pitäisi osata jo käyttäytyä, eikä olla kuin joku teini.

No onneksi oma kaveripiiri koostuu asiallisista ja täysjärkisistä ihmisistä, mutta on kyllä todella omituista touhua tuossa iässä sinun miehesi kavereilta, jos ihan vain vittuillaikseen noin toimivat.

Vierailija
17/52 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkia sinulle :)

Vierailija
18/52 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on vain outoja ihmisiä. Voivat olla jopa kateellisia perhe-elämästänne ja purkavat sitä sinuun. Tai sitten kuuluvat niihin "pojat on poikia, 4ever!!"-tyyppeihin. Niin tai näin, unohda tyypit, kuulostat mukavalta eikä nuo ole sinun arvoisia. :)

Vierailija
19/52 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 02:31"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 02:14"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 01:52"]Vaikuttaa kypsymättömälle jätkäporukalle, joka on mustis siitä, että "viet" heidän kaverinsa aikaa. Älä ota itseesi, vältä menemästä tapahtumiin, joissa he ovat.
[/quote]

Kyllä, tämä! Ehkä se sitten näkyy naamasta, että meillä on jotenkin täysin erilainen ajatusmaailma näiden kavereiden kanssa. Siis se, että en ole niin kovin vaikuttinut, että yli kolmikymppiset hehkuttavat kahden päivän krapulaa ja sitä, että tuli oksennettua pizzat rappukäytävään. Mielestäni kaikkien ei todellakaan ole pakko hankkia perhettä ja siellä baarissa saa istua niin paljon kuin haluaa, mutta silloinkaan ei ole tarvetta arvostella sitä, jos joku toinen haluaa lapsia ja perheen.
[/quote]

Mitä vastasit siihen, kun miehesi kaverit arvostelivat haluanne perustaa perhe?

Vierailija
20/52 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 02:21"]Olin ennen todella ujo. Kyllästyin siihen ja päätin tehdä asialle jotain. Juhlissa aloitin niin, että etsin aina sen yhtä hukassa olevan ihmisen kuin minäkin ja aloin vain jutella niitä näitä. Harjoittelin keskustelutaitoja, olemaan ystävällinen ja hymyilevä. Pakotin itseni kertomaan itsestäni jotain.

Tajusin, että olin aiheuttanut aikaisemman oloni ("kukaan ei pidä minusta" "olen tylsä") itse. Edelleenkään en ole mikään kyläluuta tai paras puhuja, mutta ainakin tiedän miten keskustelukumppanille tehdään huomioitu olo.

Ap:lle vinkki: ala tervehtiä itse ensin. Sano reippaasti Moi! Ja kysy perään: "mitä kuuluu? Ei ollakaan nähty hetkeen" ja kun erkanette sano AINA "oli mukava tavata" "oli kiva nähdä". Vaikka se tuntuisi teennäiseltä. Lupaan että tunnelma alkaa muuttua vähitellen.
[/quote] Osaksi tuo voi olla itsestä johtuvaa,mutta on siinäkin perää, että onko tässä suhteessa, nyt sitten vaikka sen miehen ystävät vain miehen ystäviä, pari suhde ja yhteinen lapsi niin se on kokonainen perhe. Itse huomioisin perheenä, ja omiin tapoihin jo luonnollisesti kuuluu, että juttelee kaikille, ei vain yhdelle henkilölle. Ja myös kemiat aistii ja onko ihmisten välillä joku ryhmittymä ja jutut ovat niin tiiviit ettei niihin edes pääse ottamaan kantaa. Jos asia on noin, että keskustelun taso juhlissa tai jossain muualla liikkuu asioiden äärellä missä yhtä ei huomioida, niin se on huono juttu. Totta kyllä silti, että oman itsen esiin tuominen on myös tärkeää. Itse poistuisin sellaisista pippaloista missä ei oo asiallinen meininki, ja hakeutuisin sen enempää aikaa tuhlaamatta omien joukkoon. Tsemppiä ap!