Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen kavereiden ikävä käytös

Vierailija
28.08.2015 |

Mä olen miettinyt tätä itsekseni nyt monta päivää enkä ole päässyt ajatuksieni kanssa yhtään mihinkään. Kaikki kommentit suuntaan tai toiseen olisivat tervetulleita.

Tausta on tämä:

Asun avoliitossa mieheni kanssa. Olemme olleet yhdessä 2,5 vuotta. Minä olen 30-vuotias ja mieheni kaksi vuotta vanhempi. Meillä on puolivuotias vauva. Minä olen äitiyslomalla, mies töissä. Hän tekee satunnaisesti tosi pitkiä päiviä, koska niistä maksetaan hyvin.

Miehen kaverit on nyt se asia, joka häiritsee mua kovasti. Ahdistaa oikeasti. He nimittäin suhtautuvat minuun todella vihamielisesti tai täysin välinpitämättömästi. Tämä ilmenee niin, että he eivät tervehdi minua edes silloin, kun olemme koko perhe liikkeellä ja näemme jonkun heistä sattumalta. Kesällä olimme miehen kaverin synttäreillä ja siellä oli sama juttu.

Mieheni on paljon sosiaalisempi kuin minä ja hänellä on laaja tuttavapiiri. Nämä lähimmät kaverit ovat niitä, jotka käyttäytyvät näin. Itse olen aluksi todella ujo uusien ihmisten seurassa, mutta osaan minäkin sentään tervehtiä. Näiden kaverien käyttäytyminen vaikeuttaa minun olotilaani huomattavasti, menen nykyään suorastaan paniikkiin jo siitä, jos näen jonkun heistä kaupassa. En jotenkin kestä sitä, että ihmiset tuntuvat niin julmilta eikä minulla ole hajuakaan mitä väärää olen heille tehnyt. Mieheni ei ole ikinä sanonut tästä mitään ja onkin alkanut tuntua, että kuvittelenko koko jutun omassa epävarmuudessani.

Mieheni oli ennen seurusteluamme kova menemään, mutta rauhoittui todella paljon. Raskausaikana ja lapsen syntymän jälkeen hän on käynyt jossain ulkona tai juhlimassa ehkä viitisen kertaa. Joskus olen saanut patistaa häntä lähtemään edes kahville jonkun kanssa, koska sanoo olevansa mieluiten kotona, kun aikaa menee muuten niin paljon töissä. Urheiluharrastuksessaan sentään käy viikoittain.

Mietinkin, että luulevatko nämä kaverit, että olen jotenkin kahlinnut miehen kotiin tai en päästä häntä mihinkään ja vihoittelevat siksi. Asia ei ole näin. Kuitenkin, eikö yli kolmikymppisten miehien luulisi ymmärtävän, että varsinkin lapsen syntymän jälkeen elämä rauhoittuu aika lailla? Vaikka heillä itsellään ei perhettä olisikaan? Olen päässäni pyöritellyt kaikkia vaihtoehtoja tälle käytökselle, on myös tullut mieleen, että onko mieheni itse haukkumut minua tälle porukalle.

Ja kyllä, olen maininnut tästä aina silloin tällöin miehelle itselleen, tyyliin "Mikähän oli, kun ei moikannut edes?". Mies vain ei ole tällainen kaltaiseni vatvoja, joten hän kuittaa asiat sillä, ettei edes huomannut tai etten saisi stressata.

Onko kenellekään kokemusta vastaavanlaisesta? Kiitollisena kuuntelisin näkemyksiä, sillä alan tulla todella epävarmaksi tämän takia. Ikävää mennä sellaisiin paikkoihin ja tilanteisiin, joissa tuntee olevansa erittäin halveksuttu ja epätervetullut.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 02:25"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 02:18"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 02:13"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 02:09"] [quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 01:46"]Minulla on yksi hyvä kaveri jonka vaimo on todella ujo, minä oikeasti tulkitsin aluksi sen ujouden ylimielisyydeksi, ei ikinä puhuta mitään, oteta mitään kontaktia. Minusta ujojen ihmistenkin pitäisi ymmärtää miltä heidän toimintansa voi tuntua ulkopuolisen silmin. En tiedä onko tässä kyse siitä, että miehesi kaverit pitävät sinua ylimielisenä nokka pystyssä olevana kusipäänä ja sentakia ovat sinulle tylyjä, mutta ajattelin tuoda tälläisenkin vaihtoehdon esille. Kannattaa myös vaikka sanoa miehelle, että kertoo jotta on ujo omille kavereille, näin kaverini teki minulle ja heti ymmärsin mistä on kyse, eikä ole niin kireät tunnelmat kun käy kylässä.   [/quote] Kiitos tästä näkökulmasta! Voi toki olla, että he pitävät minua ylimielisenä ja keskenään pohtivat, että mitä mies tekee kaltaiseni kusipään kanssa. Ja ehkä heidän on vaikea uskoa, että sosiaalinen ja puhelias mies olisi valinnut tällaisen ujon ja hiljaisen, joten voi olla helpompi uskoa tuohon ylimieliseen akkaan. Vaikka ujo olenkin, niin olen tähän asti kuitenkin yrittänyt edes hymyillä näissä tilanteissa. Vaikka ei oikeasti ole naurattanutkaan, mutta juuri sen takia, ettei joku keksisi alkaa väittämään, että naama rutussa tapitan vieressä, kun mieheni haluaisi olla kavereidensa kanssa. [/quote]Ujojen ihmisten kohdalla siinä voi käydä niin, että ihmiset ymmärtävät sinut täysin väärin, varsinkin jos on tosi ujo. Sittenhän se kierre onkin valmis, jos ei oikeasti kukaan siitä sinun ujoudesta kerro kenellekkään eteenpäin, niin ei kukaan sitä välttämättä edes tajua, että olet vain ujo. [/quote] Kyllä mä ainakin huomaam ujon ihmisen, mutta se ujous ei oikeuta ketään arvostelemaan tai jättämään täysin passiiviseksi toinen juhlissa, ulkopuoliseksu siis. Kuulostaa teinien käytöksellä aplla hänen miehen kavereiden käytös. Ja aina voi tuoda itsensä esiin ihmisille ja ottaa kontaktia. Ymmärrän silti jos muiden käytös on passiivista, eikä siis silloin lähestymistä tapahdu tai keskustelua jos toinen käyttäytyy seurassa, niin kuin toista ei paikan päällä edes olisi.

[/quote]Toki, kontaktia minäkin otin tähän kaverin vaimoon, täysin mykkä tämä nainen ja kipittää omiin oloihinsa, ei katsekontaktia, ei tervehtimistä jne.. Kyllä minä ainakin kelasin, että mikähän ongelma tuolla ihmisellä oikein on. Kun ei noin ujoja ihmisiä ihan jatkuvasti kohtaa, niin ei minulla mikään ujoustutka rupea piipittämään. Ja sitten kun sitä touhua jatkuu jonkin aikaa, niin paljon minuakaan enää napostellut yrittää edes ottaa tähän ihmiseen mitään kontaktia.

Nykyään tämä kuvio on jo aika selvä eli käyn kylässä, niin nainen vetäytyy jonnekin ja olemme kaverin kanssa kahdestaan, joskus kun tämä nainen on pari siideriä ottanut olen jopa hänen kuullut puhuvan mikä on jo ollutkin aikamoinen ihme ja jopa nauroi, hymyili.

Niin uskomattomalta kuin se kuulostaa tuollaisia ihmisiä on olemassa ja ei heihin joka päivä törmää, en minä ainakaan.
[/quote] No totta tämäkin, itse muistan kans tavanneen erään samaa sukupuolta olevan naisen ja aina, kun oltiin samassa paikassa, ei mitään jutustelua, ei katse kontaktia, ei mitään. Tämä neito keskusteli vain niille kenet tuntee. Kyllä siinä saattoi miettiä, että onko kenties joku ongelma. No itse hakeutuisin Aplle vinkkinä siis sellaiseen seuraan missä tunnet oman itsesi kotoisaksi ja missä olet itse omassa elementissä. Tuo on huono jos sosiaalinen joutuu olemaan aivan passiivinen tai hiljainen ihmisten joukossa missä ei olla tasapuolista kaikille. Itsellä ainakin pala is hermo jos ei parilla lähestymisyrityksellä irtoa yhtään mitään.

Vierailija
22/52 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 02:25"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 02:13"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 01:52"]Vaikuttaa kypsymättömälle jätkäporukalle, joka on mustis siitä, että "viet" heidän kaverinsa aikaa. Älä ota itseesi, vältä menemästä tapahtumiin, joissa he ovat.
[/quote]

Tähän haluaisin itsekin uskoa. Että ehkä saavat joskus omia lapsia ja tajuavat, että jokapäiväinen baarissa istuskelu ja extempore ulkomaanmatkat jää vähemmälle.

Kovasti haluaisin olla ottamatta itseeni, mutta kai sitten haluaisin miellyttää kaikkia ja kestän vähän huonosti vihoittelua, varsinkaan kun syytä en tiedä.
[/quote]

Ei kaikkia voi miellyttää. Ehkäpä se onkin tuo miellyttämisen halu, joka tekee sinusta luotaantyöntävän.
[/quote] Niitä asioita voidaan nähdä erittäin tyylistä N äkökannoista, mutta omassa ystävä piirissä kyllä vielä erikseen huomioidaan nainen tai mies, jos on tuntematon muille, juurikin vieraanvaraisuuden vuoksi ja kysellään ja jutellaan, tarjotaan erikseen vielä juomaa ja olkaa oikein tarkoituksella ystävällisiä. Ja otan kantaa nyt tuohon miellyttämisen ulkopuolisena kirjoittajana, jos ihminen kokee itsensä syystä tai toisesta ulkopuoliseksi, ja vaikka syy ei hänessä itsessä edes olisi, vaan ryhmän erittäin huonossa dynamiikasta, niin aivan varmasti herää kysymyksiä mieleen, että vaikka kuinka järjettömiä ne voi olla, että olenko kenties tehnyt jotain väärää? Mistä puristaa kenkä? Ihan luonnollista ajatella tuollaista. No onneksi omat ystävät ei tyrkytä tai valikoi kelle juttelevat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 04:32"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 02:25"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 02:13"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 01:52"]Vaikuttaa kypsymättömälle jätkäporukalle, joka on mustis siitä, että "viet" heidän kaverinsa aikaa. Älä ota itseesi, vältä menemästä tapahtumiin, joissa he ovat.
[/quote]

Tähän haluaisin itsekin uskoa. Että ehkä saavat joskus omia lapsia ja tajuavat, että jokapäiväinen baarissa istuskelu ja extempore ulkomaanmatkat jää vähemmälle.

Kovasti haluaisin olla ottamatta itseeni, mutta kai sitten haluaisin miellyttää kaikkia ja kestän vähän huonosti vihoittelua, varsinkaan kun syytä en tiedä.
[/quote]

Ei kaikkia voi miellyttää. Ehkäpä se onkin tuo miellyttämisen halu, joka tekee sinusta luotaantyöntävän.
[/quote] Niitä asioita voidaan nähdä erittäin tyylistä N äkökannoista, mutta omassa ystävä piirissä kyllä vielä erikseen huomioidaan nainen tai mies, jos on tuntematon muille, juurikin vieraanvaraisuuden vuoksi ja kysellään ja jutellaan, tarjotaan erikseen vielä juomaa ja olkaa oikein tarkoituksella ystävällisiä. Ja otan kantaa nyt tuohon miellyttämisen ulkopuolisena kirjoittajana, jos ihminen kokee itsensä syystä tai toisesta ulkopuoliseksi, ja vaikka syy ei hänessä itsessä edes olisi, vaan ryhmän erittäin huonossa dynamiikasta, niin aivan varmasti herää kysymyksiä mieleen, että vaikka kuinka järjettömiä ne voi olla, että olenko kenties tehnyt jotain väärää? Mistä puristaa kenkä? Ihan luonnollista ajatella tuollaista. No onneksi omat ystävät ei tyrkytä tai valikoi kelle juttelevat.
[/quote] *tylyistä näkökannoista*

Vierailija
24/52 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 01:38"]Mulla oli sama juttu exän kanssa. Mutta se johtui siitä, että ex jaksoi haukkua minua, ja vääristellä asioita. Patologinen valehtelija kun on.

En kuitenkaan usko, että teillä on siitä kyse. Jotkut eivät vaan kasva aikuiseksi. Voithan kysyä joskus suoraan hemmoilta, että miksi töykeä käytös.

Mä luultavasti rupeaisin pitämään heitä samalla tavalla näkymättömänä. Ignooraisin täysin ne tyypit. Enkä todellakaan osallistuisi heidän juhliin yms.
[/quote]

Minä taas olisin välittämättä kuten mies sanoo. Jos tapaisin heitä, olisin oikein ystävällinen.
Olen ollut mieheni kanssa yhdessä 20 v. Ei kavereilla ole meille kummallekkaan samaa merkitystä kuin ennen. Joitain tavataan yhdessä tai erikseen. Kaikkia en tunne. Eikä asia kiinnosta minua. Ei tarvitse ajatella mitä joku minusta ajattelee.

Vierailija
25/52 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 02:02"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 01:38"]

Mä luultavasti rupeaisin pitämään heitä samalla tavalla näkymättömänä. Ignooraisin täysin ne tyypit. Enkä todellakaan osallistuisi heidän juhliin yms.
[/quote]

Minustakin tuntuu siltä, että ne kesällä olleet juhlat olivat viimeiset, joihin osallistun. Kun edes päivänsankari ei vaivautunut tervehtimään, muista vieraista puhumattakaan. Lähdin tuolloinkin kotiin heti, kun se oli jotenkin soveliasta. Oli todella ikävää, kun mies tunsi lähes kaikki, kävelin hänen perässään ja kuuntelin keskusteluja, joihin en voinut osallistua millään lailla, koska toinen ihminen ei edes päännyökäytyksellä osoittanut huomanneensa minut.

Toivon tosiaan, ettei kyse ole mistään tuollaisesta, että mies itse olisi kavereilleen sepittänyt jotain juttuja!
[/quote]

Juhlissa voi rentoutua ja tutustua uusiin ihmisiin

Vierailija
26/52 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 02:02"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 01:38"]

[/quote]

Minustakin tuntuu siltä, että ne kesällä olleet juhlat olivat viimeiset, joihin osallistun. Kun edes päivänsankari ei vaivautunut tervehtimään, muista vieraista puhumattakaan. Lähdin tuolloinkin kotiin heti, kun se oli jotenkin soveliasta. Oli todella ikävää, kun mies tunsi lähes kaikki, kävelin hänen perässään ja kuuntelin keskusteluja, joihin en voinut osallistua millään lailla, koska toinen ihminen ei edes päännyökäytyksellä osoittanut huomanneensa minut.

Toivon tosiaan, ettei kyse ole mistään tuollaisesta, että mies itse olisi kavereilleen sepittänyt jotain juttuja!
[/quote]

No kai sinä nyt sentään tajusit ihan itse mennä onnittelemaan päivänsankaria? Vaikea uskoa, ettei siihen mitään vastannut.

Vierailija
27/52 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 02:09"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 01:46"]Minulla on yksi hyvä kaveri jonka vaimo on todella ujo, minä oikeasti tulkitsin aluksi sen ujouden ylimielisyydeksi, ei ikinä puhuta mitään, oteta mitään kontaktia. Minusta ujojen ihmistenkin pitäisi ymmärtää miltä heidän toimintansa voi tuntua ulkopuolisen silmin.

En tiedä onko tässä kyse siitä, että miehesi kaverit pitävät sinua ylimielisenä nokka pystyssä olevana kusipäänä ja sentakia ovat sinulle tylyjä, mutta ajattelin tuoda tälläisenkin vaihtoehdon esille. Kannattaa myös vaikka sanoa miehelle, että kertoo jotta on ujo omille kavereille, näin kaverini teki minulle ja heti ymmärsin mistä on kyse, eikä ole niin kireät tunnelmat kun käy kylässä.

[/quote]

Kiitos tästä näkökulmasta! Voi toki olla, että he pitävät minua ylimielisenä ja keskenään pohtivat, että mitä mies tekee kaltaiseni kusipään kanssa. Ja ehkä heidän on vaikea uskoa, että sosiaalinen ja puhelias mies olisi valinnut tällaisen ujon ja hiljaisen, joten voi olla helpompi uskoa tuohon ylimieliseen akkaan.

Vaikka ujo olenkin, niin olen tähän asti kuitenkin yrittänyt edes hymyillä näissä tilanteissa. Vaikka ei oikeasti ole naurattanutkaan, mutta juuri sen takia, ettei joku keksisi alkaa väittämään, että naama rutussa tapitan vieressä, kun mieheni haluaisi olla kavereidensa kanssa.
[/quote]
Onko tosiaan niin, että kun otat katsekontaktin, tervehdit nimeltä, otat vaikka kädestä, sanot moi Juha reippaalla äänellä, niin kukaan ei vastaa?

Jos kyse on siitä, että olet aiemmin tervehtinyt lyhyesti ja hiljaisella äänellä hei ja jäänyt vähän taustalle, niin he joko tulkitsevat sinut ylpeäksi tai sitten jättävät sinut "rauhaan" . Jos et osallistu keskusteluun, niin heille on voinut syntyä kuva, että et välitä heistä ja jopa halveksit heitä jos vetäydyt aina vähän syrjään.

Tiedän, ujon on vaikea osallistua. Paljon jo auttaisi katsekontakti ja hymy, niin ei synny mielikuvaa, että ujo ei välitä kanssaihmisistään.

Mä en usko mihinkään salaliittoon, jossa miehen kaverit dissaavat sinua. He eivät tunne, jos et tuonutseäsi tykö, niin vaikea on tutustuakaan. Sitten kuulostaa myös siltä, että yli-analysoit tilannetta.

Vierailija
28/52 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi kaverit ovat vähän niin kuin poikaystäväni kaverit. Poikaystävällä on iso kaveripiiri, mutta vain muutama tyyppi (4-5) ovat ystävällisiä minulle. Nämä ko. kaverit tuntuvat ihan tykkäävän minusta, jopa halailevat joskus, mutta loput viisitoista kohtelevat minua kuin ilmaa.

Esimerkiksi juhlista/baarista lähtiessäni sanon "hei vaan, nähdään taas", eikä kukaan vastaa, joku saattaa vilkaista. Meteli ei ollut ollenkaan kova, joten kyllä minut kuultiin. Tervehdyksiini ei vastata, minulle ei puhuta, keskustelunaloituksiini ei vastata. Baari-illan jälkeen istun yksin paikallisen grillin pöydän ääressä, muut seisoskelevat vieressä niin kauan kunnes poikaystävä istuu pöytään kanssani. Eräs poikaystävän kaveri sanoi minua *Petraksi vaikka olen oikeasti *Lissu.

En ymmärrä mistä tämä käytös johtuu. Olen sosiaalinen, keksin helposti puhuttavaa, minulla on kavereita + jotkut poikaystävän kaveritkin tykkäävät. Mutta ei, minut jätetään täysin huomiotta. En saa edes kutsuja illanviettoihin, ellei poikaystävä ota minua mukaan kuokkimaan (tapahtuu harvoin, 1-2 kertaa vuodessa). Olemme seurustelleet kolme vuotta, joten kyse ei ole siitä, että olisin "liian tuore tuttavuus". Illanvietoissa on tasapuolisesti tyttöjä ja poikia (tai naisia ja miehiä), joten kyse ei ole siitä ettei minua ymmärrettävästi oteta "poikien iltoihin" mukaan.

Loukkaavinta on kuitenkin se, kun olen poikaystävän kanssa vaikkapa kaupungilla ja vastaan tulee joku hänen kaverinsa. Kaveri ei vilkaisekaan minua, tervehtii vain poikaystävääni, ei esittele itseään vaikka esittelen itseni ja odotan vastausta + lähtiessä jopa halaa poikaystävääni ignooraten minut täysin. "Moi":n sanominen on liikaa vaadittu. Kun puhun poikaystävälle asiasta, hän kohauttaa olkiaan ja toteaa kaveriensa vain olevan sellaisia. Jaa, miksi sitten muiden kaveriporukan jäsenten seurustelukumppanit ja kaverit otetaan avosylin vastaan? Sitten vielä joku kiva kaveri ihmettelee, miksi minua näkyy tosi harvoin missään. Ei paljoa huvita tulla mukaan vain mielen pahoittamisen vuoksi. Ajattelen, ettei tutustuminen enää onnistu koska olen kolme vuotta sitä yrittänyt eikä tulosta ole tullut.

Vierailija
29/52 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
30/52 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 05:20"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 02:02"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 01:38"]

[/quote]

[/quote]

No kai sinä nyt sentään tajusit ihan itse mennä onnittelemaan päivänsankaria? Vaikea uskoa, ettei siihen mitään vastannut.
[/quote]

Kyllä tajusin. Menimme siis koko perhe juhlapaikalle. Siellä ei ollut mitään virallista vastaanottoa, vaan kaikki onnittelivat sankaria paikalle saavuttuaan, kun hänet näkivät. Mieheni onnitteli ensin, minä hänen jälkeensä, mutta minun sanani jäivät kuin ilmaan roikkumaan, ei tullut vastausta ja tyyppi jatkoi vain keskustelua mieheni kanssa juhlatarjoiluista ja istumapaikoista.

Vierailija
31/52 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 06:34"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 02:09"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 01:46"]Minulla on yksi hyvä kaveri jonka vaimo on todella ujo, minä oikeasti tulkitsin aluksi sen ujouden ylimielisyydeksi, ei ikinä puhuta mitään, oteta mitään kontaktia. Minusta ujojen ihmistenkin pitäisi ymmärtää miltä heidän toimintansa voi tuntua ulkopuolisen silmin.

En tiedä onko tässä kyse siitä, että miehesi kaverit pitävät sinua ylimielisenä nokka pystyssä olevana kusipäänä ja sentakia ovat sinulle tylyjä, mutta ajattelin tuoda tälläisenkin vaihtoehdon esille. Kannattaa myös vaikka sanoa miehelle, että kertoo jotta on ujo omille kavereille, näin kaverini teki minulle ja heti ymmärsin mistä on kyse, eikä ole niin kireät tunnelmat kun käy kylässä.

[/quote]

Kiitos tästä näkökulmasta! Voi toki olla, että he pitävät minua ylimielisenä ja keskenään pohtivat, että mitä mies tekee kaltaiseni kusipään kanssa. Ja ehkä heidän on vaikea uskoa, että sosiaalinen ja puhelias mies olisi valinnut tällaisen ujon ja hiljaisen, joten voi olla helpompi uskoa tuohon ylimieliseen akkaan.

Vaikka ujo olenkin, niin olen tähän asti kuitenkin yrittänyt edes hymyillä näissä tilanteissa. Vaikka ei oikeasti ole naurattanutkaan, mutta juuri sen takia, ettei joku keksisi alkaa väittämään, että naama rutussa tapitan vieressä, kun mieheni haluaisi olla kavereidensa kanssa.
[/quote]

Mä en usko mihinkään salaliittoon, jossa miehen kaverit dissaavat sinua. He eivät tunne, jos et tuonutseäsi tykö, niin vaikea on tutustuakaan. Sitten kuulostaa myös siltä, että yli-analysoit tilannetta.
[/quote]

Rehellisesti alan kyllä itse uskoa jo johonkin salaliittoon tai ainakin siihen, että olen tuon porukan jokin yleinen dissauksen aihe. Varmasti omalta osaltani myös ylianalysoin ja stressaan, mutta omalle kohdalleni ei vain ole sattunut tällaista ikinä ennen. Vaikka ujo olenkin, niin yleensä olen käsittääkseni kuitenkin ollut ihan pidetty ihminen. Ja yleensä ihmissuhteet ovat muodostuneet hyviksi tutustumisen ja alkujäykkyyden jälkeen, mutta näiden tapauksessa kaikki on ihan päälaellaan. Joka kerta tuntuu, että menee vain vaikeammaksi.

Vierailija
32/52 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 03:34"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 02:31"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 02:14"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 01:52"]Vaikuttaa kypsymättömälle jätkäporukalle, joka on mustis siitä, että "viet" heidän kaverinsa aikaa. Älä ota itseesi, vältä menemästä tapahtumiin, joissa he ovat.
[/quote] Oon samaa mieltä, seurustelin itse itseä nuoremman "pojan" en puhu miehestä, jos ei käyttäydy kuin mies. Oli 26-vuotias miehen alku, ja erittäin lapsen tasolla käytös ystäväporukassakin, itse olen tottunut siihen, että jokainen on oma itsenäinen yksilö ja käyttäydytään kypsästi toisia kohtaan, mutta tällä teinimiehellä oli ystävät erikseen ja ihan hirveesti erilaisia teinien käytöskoodeja, ja kun itse tottunut neutraalin käytökseen. Homma päätty hyvin nopeasti, en kestänyt sitä teinimäistä käytöstä mieheltä, enkä hänen kavereiltakaan.
[/quote]

Kyllä, tämä! Ehkä se sitten näkyy naamasta, että meillä on jotenkin täysin erilainen ajatusmaailma näiden kavereiden kanssa. Siis se, että en ole niin kovin vaikuttinut, että yli kolmikymppiset hehkuttavat kahden päivän krapulaa ja sitä, että tuli oksennettua pizzat rappukäytävään. Mielestäni kaikkien ei todellakaan ole pakko hankkia perhettä ja siellä baarissa saa istua niin paljon kuin haluaa, mutta silloinkaan ei ole tarvetta arvostella sitä, jos joku toinen haluaa lapsia ja perheen.
[/quote]

Mitä vastasit siihen, kun miehesi kaverit arvostelivat haluanne perustaa perhe?
[/quote]

He eivät ole arvostelleet perhe-elämäämme koskaan suoraan minulle, mutta kommentit ovat olleet näitä perinteisiä (?) "tossun alla", "pallo jalassa", vitsejä nalkuttavasta akasta jne.

Vierailija
33/52 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano niille tyypeille näin: "Vitun Steve Buschemi kopiot, vetäkää se potkupallo perseeseenne. Jos ette ala katoamaan siitä niin haen spray maalia ja maalaan jokaiselle vitun otsaan. Hei vaan! Oli kiva jutella!".

Eiköhän se siitä järjesty!

Vierailija
34/52 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä edes on aikaa ajatella jotain tällaista? Ei voi olla että on ihmisiä jotka analysoivat päivittäin jokaista kanssakäymistä tällä tavalla, johan tuossa menee mielenterveys.

Miten tylsä elämä pitää olla että onnistuu huomioimaan että moikkasi joku vai eikö...

Vierailija
35/52 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 29: kuulostaa valitettavasti harvinaisen tutulta! Poislukien se, että sinä sentään itse olet sosiaalinen. Pahalta tuntuu, kun ei tiedä, mistä on kyse.

Minun kaveripiirissäni on ihan vakiintunut käytäntö, että pariskunnan molemmat osapuolet kutsutaan juhliin ja illanviettoihin. Mies taas saa paljonkin kutsuja, jotka on tarkoitettu vain hänelle. Jos hän ei mene, yleinen mielipide on ilmeisesti se, että minä en ole päästänyt. Jos taas osallistun juhliin hänen kanssaan, niin ilmapiiristä on aistittavissa, että he ajattelevat minun vain olevan paikalla kyttäämässä miestäni ja toivottavas olisi poistua paikalta.

Vierailija
36/52 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 10:34"]Kenellä edes on aikaa ajatella jotain tällaista? Ei voi olla että on ihmisiä jotka analysoivat päivittäin jokaista kanssakäymistä tällä tavalla, johan tuossa menee mielenterveys.

Miten tylsä elämä pitää olla että onnistuu huomioimaan että moikkasi joku vai eikö...
[/quote]

Noh, siihen kyllä kiinnittää huomiota ja pahoittaa mielensä, kun tällainen moikkaamattomuus alkaa olla yleinen käytäntö eikä mikään satunnainen vahingossa huomiotta jättäminen.

Vierailija
37/52 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Olitte olleet yhdessä vasta pälle vuoden kun olit jo paksuna. Heistä tuntuu, että olet huijannut heidän kaverinsa sun perheleikkiin. Mites miehesi eksä? Onko ollut näiden miehesi kavereiden hyvä ystävä? Oliko edellinen suhde pitkä suhde. Saattavat pitää sinua horona joka tuli ex muijan tilalle ja heti nalkitti ukon pamahtamalla paksuksi. Pitävät teidän vasta pälle pari vuotta kestänyttä suhdetta lapsineen farssina ja symppaavat miehen eksää joka oli paljon rennompi muija ja hauskempi eikä nalkittanut ukkoa salamaraskaudella.

Vierailija
38/52 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kaverit vaan ovat vielä teiniasteella ja he eivät voi ymmärtää että miehesi laittaa perhe-elämän ykköseksi kavereiden edelle. Heille kun vaimo ja vauva ja normaalit perhevelvollisuudet olisivat helvetistä. Eli dissaus ei ole henkilökohtaista vaan saman käsittelyn saisi joku muukin.

Pienillä aivoilla on niin vaikea ymmärtää ettet pakota miestäsi olemaan isä ja hyvä mies vaan hän itse viihtyy kotona ja on kasvanut aikuiseksi!

Aikeisemmin oli joku ketju jossa mies oli valehdellut kavereille ettei vaimo päästä mihinkään vaikka mies itse oli se joka halusi olla kotona ja miehen kamut sitten "inhosi" vaimoa joka ei ymmärtänyt missä mennään...

Vierailija
39/52 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 10:41"]No. Olitte olleet yhdessä vasta pälle vuoden kun olit jo paksuna. Heistä tuntuu, että olet huijannut heidän kaverinsa sun perheleikkiin. Mites miehesi eksä? Onko ollut näiden miehesi kavereiden hyvä ystävä? Oliko edellinen suhde pitkä suhde. Saattavat pitää sinua horona joka tuli ex muijan tilalle ja heti nalkitti ukon pamahtamalla paksuksi. Pitävät teidän vasta pälle pari vuotta kestänyttä suhdetta lapsineen farssina ja symppaavat miehen eksää joka oli paljon rennompi muija ja hauskempi eikä nalkittanut ukkoa salamaraskaudella.
[/quote]

Noniin, nyt alkaa kuulostaa siltä, millaisen vaikutelman olen itsekin saanut näiden kavereiden seurassa! Että jostain syystä minä olen tullut ja pilannut hyvän jätkän yhteenmuutolla, vauvoilla ja farmariautoilla. Minä vaan en tehnyt tätä yksin, se mies oli ihan yhtä paljon mukana. Meinasi haljeta onnesta, kun saimme tietää, että olen raskaana. Rakastaa lastaan yli kaiken ja myös näyttää sen.

Ennen minua mieheni oli pitkän aikaa sinkkuna, edellisestä seurustelukumppanista oli siis vuosia aikaa. Sitä en tiedä, miten tämä tyttö aikoinaan otettiin vastaan.

Vierailija
40/52 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 10:39"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 10:34"]Kenellä edes on aikaa ajatella jotain tällaista? Ei voi olla että on ihmisiä jotka analysoivat päivittäin jokaista kanssakäymistä tällä tavalla, johan tuossa menee mielenterveys.   Miten tylsä elämä pitää olla että onnistuu huomioimaan että moikkasi joku vai eikö... [/quote] Noh, siihen kyllä kiinnittää huomiota ja pahoittaa mielensä, kun tällainen moikkaamattomuus alkaa olla yleinen käytäntö eikä mikään satunnainen vahingossa huomiotta jättäminen.

[/quote]

Mitä ihmeen väliä sillä on silti? Jos tuollainen pahoittaa mielesi, niin se ei kyllä ole kenenkään muun syy kuin itsesi. Kaikki eivät moikkaile, sillä kaikkien elämä ei riipu siitä.

Tämä video on loistava tähän: