Voiko karma kostaa, jos tuhlaa aikaansa deittailuun läheisten ihmisten näkemisen sijaan?
Eli esimerkiksi ihmisen iäkkäät läheiset alkaisivat menehtyä helpommin, jos joku tietty ihminen käy treffeillä tai pitää yhteyttä romanttisessa mielessä?
Ainakin korrelaatio omassa tapauksessani on nähtävissä näiden tapahtumien välillä eli treffit jonkun miehen kanssa tai soitto ihastukselle -> läheinen menehtynyt kahdessa tapauksessa.
Kommentit (15)
Tunnen katumusta siitä, että kävin treffeillä tässä viime vuosina muutamia kertoja vain itsekkäistä syistä (olin yksinäinen, ei ollut oikein kavereitakaan ja toivoin löytäväni kumppanin). Sukulaisiani menehtyi pian treffieni jälkeen kahdessa, jopa kolmessa tapauksessa. Parina vuotena en käynyt juurikaan treffeillä ja tuolloin ei menehtynyt kukaan.
Tuhlasin arvokkaat viikonloppuni siihen, että näin jonkun tylsän ja oikeasti epäkiinnostavan miehen sen sijaan, että olisin mennyt kyläilemään sukulaisteni luona. Kadun typeriä valintojani lopun elämäni ajan.
Tämä nyt taitaa olla asian vierestä, mutta aikanaan jokaiseen arvosanaan Tampereella tuntui kuuluvan jokin vaikkapa Lenin kirjoitus. Olihan ne luettava, mutta joka ikinen kerta vanhemmat aloittivat hitonmoisen tappelun, vaikka en ollut tenttiin lukemisesta hiiskahtanutkaan.
Jotkin asiat vain tuntuvat johtuvat toisesta, vaikka yhteys on aivan sattumanvaraista.
Vierailija kirjoitti:
Ei karman laki mitään nimenomaan kosta. Elä rauhassa, tee ja toimi niin kuin oikein on, eli kuuntele omantuntosi ääntä, älä yliminää.
Omatuntoni tavallaan sanoi, että mene mieluummin isovanhempien luo kylään kuin treffeille tai vaikkapa kirkkoon. Mutta minä typerys meninkin treffeille tai kirkkoon. Ja olin niin jämähtänyt, etten tajunnut, että olisin voinut samana viikonloppuna silti mennä moikkaamaan vaikkapa isovanhempiani.
On täysin tekopyhää käydä kirkossa tai deittailla ja samalla unohtaa läheisensä. Tai toki läheisiäni näin, mutta olisin voinut nähdä paljon enemmän. Kirkossa käynti oli itsekästä toimintaa, jossa vain koetin omaa itseäni siinä kohentaa ja korjailla, mutta väärin keinoin vieläpä. Teot merkitsevät, ei joku tekopyhä kirkossakäynti tai uusien ihmisten tapaaminen.
Naapurin vanha mummo selitti menneensä nuorena tansseihin ja seuraavana päivänä veljensä kuoli. Sen jälkeen ei mennyt tansseihin. Meistä muista kuulosti hyvin oudolta ajattelutavalta, sanotaanko uskonnollisen ankaralta tai sitten maagiselta ajattelulta, joka tapauksessa perusteettomalta. Mummo joi kyllä kotonaan, eli se ei ollut kiellettyä.
Ei noin käy. Tunnet itse huonoa omaatuntoa ja yrität etsiä selityksiä ja syitä asioille. Vaikka itsekin vitsailen tällaisista, ei maailmankaikkeus oikeasti ole sellainen, että jokainen meistä olisi maailman napa ja pahat asiat tapahtuvat meille tarkoituksella.
Kerron tästä oman tarinan, joka minulle hyvin konkreettisesti osoitti tämän. Olin ulkomailla tapahtumassa, ja kun pitkän päivän jälkeen väsyneenä olin pitkällä matkalla takaisin hotellille, metroon tuli vika. Väsyneenä raivosin tietysti, että tämä tapahtui nyt tahallaan ihan siksi, että juuri minulla olisi mahdollisimman hankalaa. Kun sitten matkustin korvausbussilla kaupungin halki, ja näin ne kaikki tuhannet ihmiset bussipysäkeillä odottamassa korvaavia linjoja, hyvin konkreettisesti tajusin, ettei se metro ehkä sittenkään juuri minulle kettuillakseen mennyt rikki.
Vierailija kirjoitti:
Naapurin vanha mummo selitti menneensä nuorena tansseihin ja seuraavana päivänä veljensä kuoli. Sen jälkeen ei mennyt tansseihin. Meistä muista kuulosti hyvin oudolta ajattelutavalta, sanotaanko uskonnollisen ankaralta tai sitten maagiselta ajattelulta, joka tapauksessa perusteettomalta. Mummo joi kyllä kotonaan, eli se ei ollut kiellettyä.
Sama fiilis mulla kuim tuolla mummolla. Syyllisyydentunto on kova. Käytin tosiaan hieman ärsyttävähkön miehen deittailuun yhden arvokkaan iltapäivän, jolloin olisin voinut käydä katsomassa sukulaistani mieluummin. En halunnut olla kyseisen miehen kanssa enää missään tekemisissä, kun tajusin, että hän vain yrittää viedä itsekkäästi aikaani tärkeämmistä asioista.
En mene enää ikinä treffeille ilman, että ensin varmistan huonokuntoisten sukulaisteni voinnin ja tarvittaessa tervehdin heitä (jos heille sopii). En mene enää koskaan mihinkään itsekkäisiin rientoihin, ellen ole varma sukulaisteni ja läheisteni terveydentilasta. En halua tuhlata aikaani turhuuteen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei noin käy. Tunnet itse huonoa omaatuntoa ja yrität etsiä selityksiä ja syitä asioille. Vaikka itsekin vitsailen tällaisista, ei maailmankaikkeus oikeasti ole sellainen, että jokainen meistä olisi maailman napa ja pahat asiat tapahtuvat meille tarkoituksella.
Kerron tästä oman tarinan, joka minulle hyvin konkreettisesti osoitti tämän. Olin ulkomailla tapahtumassa, ja kun pitkän päivän jälkeen väsyneenä olin pitkällä matkalla takaisin hotellille, metroon tuli vika. Väsyneenä raivosin tietysti, että tämä tapahtui nyt tahallaan ihan siksi, että juuri minulla olisi mahdollisimman hankalaa. Kun sitten matkustin korvausbussilla kaupungin halki, ja näin ne kaikki tuhannet ihmiset bussipysäkeillä odottamassa korvaavia linjoja, hyvin konkreettisesti tajusin, ettei se metro ehkä sittenkään juuri minulle kettuillakseen mennyt rikki.
Kiitos. Myönnän, että saatan pähkäillessäni asioita sortua maagiseen ajatteluun ja itsekeskeisyyteenkin eli että suunnilleen kaikki paha on minun syytäni, ainakin epäsuorasti jos ei muuten.
Ap
Pelkkää taikauskoa tuollainen, yhdistelet mielivaltaisesti mielessäsi asioita joilla ei oikeasti ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Suosittelen sinulle ainakin loogisen ajattelun opettelemista ja omien uskomuksien kriittistä tarkastelua.
En tiedä kysy alan ammattilaiselta joltakin näistä :
Astrologi, meditaatio, Shamani, silminnäkijä, Tarok tulkitsija ennustaja.🌌🔮🎪🧹🪄🃏
Voit rauhoittua. Sinulla on vain päässä iso vika. Ei sinulla sen kummemmasta ole kysymys.
Joku manipulaattori on aivopessyt sinut. Joku niistä vanhoista sukulaisistasi.
Vierailija kirjoitti:
Joku manipulaattori on aivopessyt sinut. Joku niistä vanhoista sukulaisistasi.
Ei ole, mutta olen lueskellut kristillisiä kirjoituksia viime vuosien aikana. Sukulaiseni ovat täysjärkisempiä kuin mitä itse olen siinä mielessä, että ei kukaan vaahtoa mistään synnistä tai karmasta mitään (enkä minäkään livenä naamatusten, vaan ainoastaan täällä).
Ap
Riippuu, piditkö treffeillä maskia ja kahden metrin etäisyyttä.
Ei karman laki mitään nimenomaan kosta. Elä rauhassa, tee ja toimi niin kuin oikein on, eli kuuntele omantuntosi ääntä, älä yliminää.