Oletteko te muut saaneet joskus palkankorotuksen - joskus - usein - ei koskaan?
Mä olen nyt ollut 4.5 vuotta samassa työssä (toimistosihteerinä) eikä palkankorotuksista kannata haaveillakaan. Tes:sin mukaiset toki tulee mutta ei muuta. Saako muut "näinä aikoina" palkankorituksia? Ja millä alalla joo - millä ei? Kehityskeskustelut on kohta tulossa ja pitäisikö tämä ottaa puheeksi?
Kommentit (16)
En muuta kuin työehtosopimuksen mukaiset korotukset, työssä 15v, josta nykyisellä työnantajalla 11v, lääkäri.
En ole. Mutta tuntemani korotuksen saaneet, ovat saaneet sen ylennyksen yhteydessä
Olen saanut, viime vuonna kaksi itsepuhuttua ja tasokorotuksen. Tänä vuonna on tulossa yksi itse hankittu. It-alan jokapaikanhöylä.
Olen saanut, suunnittelualalla ja ilmeisen hyvä työntekijä. En pyytänyt mutta ahkerasta työstä tuli pikku korvaus työnantajan taholta.
En ole muutamaan vuoteen pyytänyt, mutta olenkin ylipalkattu, eikä tällä pikkufirmalla niin hyvin mene juuri nyt.
Teollisuudessa suunnittelijana, korotuksia säännöllisesti 1-2 vuoden välein yli tessin edellisessä paikassa, mutta se olikin pörssiyhtiö.
Oikeastaanhan tuollaisessa toimistosihteerin duunissa mitään perustetta antaa palkankorotusta ei ole, koska et tosiaankaan ole korvaamaton. Hyvän tahdon eleenä työnantaja sellaisen voi toki suoda mutta mihinkään korvaamattomuuteen se ei perustu. Lisäksi toimistosihteerin työ tuskin voi tuottakaan kovin paljoa joten parantamalla tahtia työtehtävän tuotot ei juurikaan nouse.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:51"]Mä olen nyt ollut 4.5 vuotta samassa työssä (toimistosihteerinä) eikä palkankorotuksista kannata haaveillakaan. Tes:sin mukaiset toki tulee mutta ei muuta. Saako muut "näinä aikoina" palkankorituksia? Ja millä alalla joo - millä ei? Kehityskeskustelut on kohta tulossa ja pitäisikö tämä ottaa puheeksi?
[/quote]
Sihteerinhommissa oli aina vain TES korotukset. Nyt kun pääsin johtoon, voi neuvotella.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:51"]Mä olen nyt ollut 4.5 vuotta samassa työssä (toimistosihteerinä) eikä palkankorotuksista kannata haaveillakaan. Tes:sin mukaiset toki tulee mutta ei muuta. Saako muut "näinä aikoina" palkankorituksia? Ja millä alalla joo - millä ei? Kehityskeskustelut on kohta tulossa ja pitäisikö tämä ottaa puheeksi?
[/quote]
Riippuu firmasta ja positiota. Luulen, että sun pitää hakea vaativampaa duunia muusta firmasta.
En kertaakaan. Yksityisellä olen ollut nyt 5.5v. Palkka ollut pieniä yleiskorotuksia lukuunottamatta sama.
Olen ollut kunnalla töissä ns. virkamiehenä 13 vuotta. Minulla on kaksi palvelusvuosilisää ja olen saanut ne tavalliset promillekorotukset, jotka ovat näitä yleiskorotuksia. En muuta. Toki se on ammatinvalintakysymys, jos hakeutuu yksityiselle puolelle, sitten palkkakin varmaan on enemmän sovittavissa henkilökohtaisesti.
Olen saanut aina kun olen perustellut ja pyytänyt.
Te, jotka ette ole saanut, pyysittekö ja millä perusteella?
Lastentarhanopettajana ulkomailla kun aiemmin olin, pyytäessäni palkankorotusta sitä nostettiin muutamalla sadalla eurolla.
En ole saanut edes lakisääteisiä korotuksia. En uskalla edes pyytää kun työnantajalle jo kokoaikapalkankin maksaminen on ylivoimaisen vastenmielistä, kuten olen tässä saanut huomata.
Palkkaani on nostettu yhteensä muistaakseni 4 kertaa. Olen ollut työelämässä 4 vuotta. Ja yhtenään tuntuu tulevan jotain yleiskorotuksia ja ties mitä, en niitä suoraan sanoen edes mitenkään "seuraa". Hammaslääkäri tosiaan olen.
Kiitos vastauksista. Niinhän se taitaa olla, etten ole korvaamaton, vaikka hommani hyvin hoidankin. Palkka on ihan ok, en siis rupea kehityskeskustelussa ruikuttamaan lisää. ap
Olen saanut. Kuljetusalalla olen ja jo tänä vuonna on noussut tuntipalkka 1e.